Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

brak mocy powyżej 4k V-tec?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:23, 27.09.2012

Panowie. Mój problem polega na tym, ze jadąc dzisiaj z pracy wkręcając silnik na obroty powyżej 4k czułem, jakby ktoś za mną wyrzucał kotwicę. Samochód nie miał mocy, silnik dostaje powietrza - bo słychać, że przepustnica otwarta na maksa ( mam CAI K&N), ale jakoś nie ciągnie do przodu jak dotychczas. Czytałem już trochę na forum, ale jakoś nie znalazłem problemu, najbliżej skłaniałbym się ku temu, że przyczyną jest V-tec? Jak to sprawdzić, aby być pewien. Lampka check się nie świeci. Dodam, że kilka dni temu wymieniałem filtr paliwa na nowiuteńki zakupiony w serwisie, ale to chyba nie ma najmniejszego wpływu. Świece wymieniałem 20K temu, zawory regulowane były ponad 10k wcześniej.Olej ma 10k pełny syntetyk oczywiście. Nadmieniam jednak, że samochód lepiej idzie na LPG niż na Pb. Na Pb odczuwalne są jakby mocniejsze szarpania. Czy to faktycznie V-tek, czy jakaś inna przyczyna?
  • 0

#2 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 17:28, 27.09.2012

Głośno myślę - sonda lambda ? Podobne objawy. Poszarpywanie, brak mocy w niskim lub wysokim przedziale obrotów, większe spalanie.

Zacząłbym od sprawdzenia na komputerze, może coś wykaże.
  • 0

#3 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:54, 27.09.2012

Cholercia, ale mnie wystraszyłeś :shock: , postaram się w sobotę wskoczyć na komputer. Zobaczę czy coś pokaże.
  • 0

#4 Davka

Davka
  • Forumowicz
  • 199 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:05, 27.09.2012

Jeśli nie masz mocy tylko powyżej 4k to raczej nie sonda. Zawór VTEC najbardziej podejrzany.
  • 0

#5 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:49, 27.09.2012

No i właśnie tez tak myślałem, że to Vtec może być winny, bo dół ciągnie dość dobrze. A tak na marginesie wymieniłem sondę na DENSO jakieś 25k temu, ale sonda jak żarówka - nigdy nie wiadomo ile wytrzyma :lol: .
  • 0

#6 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5,251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:02, 28.09.2012

Ciekawa jest tylko zbieżność z wymianą filtra paliwa....może jakieś za małe ciśnienie na wtryskach :roll:
  • 0
                       

#7 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:03, 29.09.2012

Wiesz, o tym filtrze napisałem tylko tak na marginesie, nie sądzę, aby on miał jakikolwiek wpływ na ten opisany fakt, bo jeżdżąc na LPG problem jest analogiczny
  • 0

#8 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5,251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 16:40, 29.09.2012

Chyba ,że tak ...bo wcześniej pisałeś ,że na LPG idzie lepiej...
  • 0
                       

#9 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:20, 01.10.2012

A tak na marginesie, silnik zalany jest olejem Castrol Magnatec 5W40, chociaż nie wiem, czy ma to akurat wpływ, za tydzień jestem umówiony w serwisie Hondy W Opolu na bezpłatne badanie techniczne ( akcja trwa do końca października i jest zupełnie darmowa we wszystkich serwisach Hondy), więc zobaczymy co "fachowcy" powiedzą.
  • 0

#10 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1,802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 11:28, 01.10.2012

Może słynne magnetyczne polimery zatkały zawór VTEC :-) ?
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#11 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5,251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 15:03, 01.10.2012

A tak na marginesie, silnik zalany jest olejem Castrol Magnatec 5W40, chociaż nie wiem, czy ma to akurat wpływ, za tydzień jestem umówiony w serwisie Hondy W Opolu na bezpłatne badanie techniczne ( akcja trwa do końca października i jest zupełnie darmowa we wszystkich serwisach Hondy), więc zobaczymy co "fachowcy" powiedzą.

Jak sama nazwa mówi magnatec pięknie się przykleja do wszystkiego i nie ma zamiaru stamtąd spływać :-)
Niezbyt fortunny wybór oleju ,chyba jeden z najgorszych dla hondy.
Wątpie czy na takim badaniu ktoś będzie się zastanawiał nad twoim problemem .Dostaniesz perę zdawkowych odpowiedzi i nara
Ostatecznie propozycję aby zostawić samochód na na dłużej na wnikliwszą analizę ...oczywiście za odpowiednią opłata
.....obym się mylił
  • 0
                       

#12 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:47, 01.10.2012

Hmm :-/ wiesz, zanim kupiłem ten olej, poczytałem trochę forum i doszedłem do wniosku, że jest mniej więcej taka sama ilość zwolenników jak i przeciwników tej firmy,
Tylko czegoś nie rozumiem w Twojej wypowiedzi - nie obraź się proszę , bo to nie mam złych intencji i to nie w tym rzecz abym je miał. ale :

Jak sama nazwa mówi magnatec pięknie się przykleja do wszystkiego i nie ma zamiaru stamtąd spływać :-)


smar - że tak nazwiemy w tym przypadku olej - ma służyć do smarowania - czyli do zmniejszania oddziaływania międzycząsteczkowego - wszyscy wiemy, im mniejsze to oddziaływanie tym lepiej, więc skoro olej przykleja się, czy przylega do części - to w gruncie rzeczy chyba dobrze, bo następuje lepsze smarowanie i zmniejszenie oddziaływania ciernego pomiędzy częściami - więc osiąga się zamierzony efekt. Tylko proszę Cie nie krzycz na mnie :-)
Natomiast co do badania technicznego - masz 100% racji - nie spodziewam się rewelacji, ale oczywiście nie omieszkam zapytać
  • 0

#13 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1,802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:45, 01.10.2012

Ten "smar" polimerowy pod wpływem temperatury robi z siebie cudowne gluto-farfocle zalepiające wszystko co potrzeba jak i to co nie potrzeba. Poczytaj opinie mechaników, którzy zrzucali głowice w silnikach smarowanych wspaniałymi polimerami magnetycznymi. Ja bym to czym prędzej wylał i ulżył silnikowi a na dłuższą metę swojej kieszeni.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#14 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:05, 02.10.2012

No więc, czym proponujecie zalać silnik,aby to miało ręce i nogi?
  • 0

#15 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1,802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 14:37, 02.10.2012

Najlepiej tym co zaleca Producent ( nie mówię o konkretnej marce ale o wymaganiach technicznych na medium "smarujące"). Jest na tym forum wątek o olejach. Ciężko się pewnie już przez niego przebić bo urósł do monstrualnych rozmiarów ;-) ale warto poczytać.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq