Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Sciaga w prawo przy puszczaniu pedalu gazu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 bender26

bender26
  • Forumowicz
  • 842 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 10:31, 02.09.2012

witam, mam taki problem, mianowicie jak nie dodaje gazu to mi delikatnie sciaga auto w prawo, opony ok, geometria robiona dwa razy, auto bez dzwonow.
co ciekawe jak dodaje gazu to auto idzie idealnie rowno....
czyli wciskam gaz i dopoki trzymam wcisniety pedal - auto jedzie prosto, jak puszcze gaz - zaczyna delikatnie sciagac w prawo....

w czym moze byc problem? hamulce? jakis tloczek nie odbija? dodam ze mam tez drgania przy 120, a pozatym nic, zadnych luzow i usterek zawieszenia/ukladu kierowniczego
  • 0

#2 Malyndm

Malyndm
  • Forumowicz
  • 859 postów
  • Skąd:WND
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:53, 03.09.2012

Jeśli drgania to sprawdź fele czy proste bo to najprawdopodobniej przyczyna tego problemu. Może pomoże i na ściąganie.
  • 0
<p><span style="font-size:18px;"><span style="font-family:'comic sans ms', cursive;"><span style="color:#FFA500;"><em>Uśmiechnij się, jutro możesz nie mieć zębów...</em></span></span></span></p>

#3 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 17:07, 03.09.2012

zamień opony z tyłem.. miałem tak i nie wiedziałem o co kaman i na pałę zrobiłem zamianę i problem znikł
  • 0

#4 Godar

Godar
  • Forumowicz
  • 543 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 17:15, 03.09.2012

Opcja pierwsza - może to być luz na prawej stronie zawieszenia i po puszczeniu gazu koło dostaje "rozbieżności" i ciągnie w prawo.
Opcja druga - przynajmniej w fordzie tak było - ze względów bezpieczeństwa auto "bez gazu" ( sytuacja awaryjna - zasłabnięcie , zaśnięcie kierowcy) ściągane jest lekko w prawo na pobocze , a nie w lewo na pas przeciwny ...
Opcja trzecia - może coś bardziej prozaicznego :-) jak np walnięta fela czy nawet niedopompowana opona ...
  • 0
Jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma ...

#5 Malyndm

Malyndm
  • Forumowicz
  • 859 postów
  • Skąd:WND
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:38, 03.09.2012

Niedopompowaną oponę bym odrzucił bo ściągało by nawet przy przyspieszaniu, a opcja druga jest niedorzeczna - zasłabniesz i ściągnie Cię na drzewo w przypadku jechania przez las gdzie niema barierek? już wiem dlaczego takie zdania chodzą po necie o nich :-)

Pierwsza opcja wydaje się najbardziej prawdopodobna lub też fele wchodzą w grę.
  • 0
<p><span style="font-size:18px;"><span style="font-family:'comic sans ms', cursive;"><span style="color:#FFA500;"><em>Uśmiechnij się, jutro możesz nie mieć zębów...</em></span></span></span></p>

#6 Godar

Godar
  • Forumowicz
  • 543 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 17:50, 03.09.2012

Niedopompowaną oponę bym odrzucił bo ściągało by nawet przy przyspieszaniu, a opcja druga jest niedorzeczna - zasłabniesz i ściągnie Cię na drzewo w przypadku jechania przez las gdzie niema barierek?

No to teraz sobie pomyśl co by było gdybyś trafił na taki samochód jadący bez kontroli? Jeśli by on zjechał i trafił w twój samochód to byłoby po Twoim Accordzie , po Tobie i Twoich pasażerach ... rozwiązanie ze ściąganiem w lewo ma sens bo ogranicza możliwość spowodowania zderzenia czołowego z innymi samochodami .
  • 0
Jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się ma ...

#7 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:05, 03.09.2012

luz na poduszce lub w zawieszeniu
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#8 Malyndm

Malyndm
  • Forumowicz
  • 859 postów
  • Skąd:WND
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:34, 03.09.2012

Godar, fakt lepiej samemu się zabić jak innych, ale dla mnie samochód powinien jechać prosto i każdy skręt samowolny samochodu w którąkolwiek stronę jest przykry dla oka :-/
  • 0
<p><span style="font-size:18px;"><span style="font-family:'comic sans ms', cursive;"><span style="color:#FFA500;"><em>Uśmiechnij się, jutro możesz nie mieć zębów...</em></span></span></span></p>

#9 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 20:51, 03.09.2012

Miewałem podobne przypadki i zawsze była to wina opon. Trzeba poeksperymentowac - przełozyć tył-przód lub lewo-prawo (jeżeli są kierunkowe to trzeba zdjąć z felgi i obrócić). Znajdziesz kombinację przy której objawy się zminimalizują lub znikną.

Zdarzało mi się mieć mocno za niskie ciśnienie w jednym kole i auto nie ściągało. Podobnie niewyważone koła - co najwyżej wibracje. Luzy w zawieszeniu też nie dawały to objawów ściągania - raczej stuki i nerwowe zachowanie.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#10 bender26

bender26
  • Forumowicz
  • 842 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 21:12, 03.09.2012

kombinowalem juz z przestawianiem kol.... efekt ten sam

chyba zostaje jakis luz... jechac na szarpaki?


panowie a moze tloczek nie odbija do konca??
  • 0

#11 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:13, 03.09.2012

z tloczkiem tez moze byc, ale wtedy efekt ciagly, a tutaj wyraznie zmiana obciazenia ma wplyw
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#12 bender26

bender26
  • Forumowicz
  • 842 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 21:17, 03.09.2012

hmmm a moze nie odbija tloczek na przednim zacisku, i jak na kolo nie dziala zadna sila napedowa to sciaga, a jak dodaje gazu to sila tarcia klocka jest znikoma przy sile przenoszenia napedu i przez to wtedy nie sciaga
nie wiem czy jasno sie wyrazilem... :mrgreen:
  • 0

#13 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:21, 03.09.2012

tyle ze to latwo sprawdzisz, na lewarek i szybko da sie to sprawdzic, bez magikow mechanikow, wiadomo rece sie troche pobrudza, ale jeden czynnik wykluczysz badz potwierdzisz, i to szybko i bez inwestycji w czesci
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#14 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 21:26, 03.09.2012

Raz miałem zapieczony łloczek z tyłu, koło się tak grzało, że po paru kilometrach nie było mowy o dotknięciu felgi, gorąco czuło się na dłoni już kilka centymetrów od koła. I auto nic a nic nie ściągało :-(
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#15 bender26

bender26
  • Forumowicz
  • 842 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 21:27, 03.09.2012

ok
sprobuje wywazyc kola
potem na szarpaki

ewentualnie moj mechanik powiedzial ze to moga byc zwichrowane tarcze (bo mam do wymiany przednie)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq