Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Shift Indicator Light


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Mekintosh

Mekintosh
  • Forumowicz
  • 166 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:50, 12.05.2009

Czy u Was też wskaźnik zmiany biegów (Shift Indicator Light), którego zadaniem jest zasugerować odpowiedni moment (pod względem ekonomiki jazdy), w którym należy zmienić bieg, włącza się bardzo wcześnie przy przyspieszaniu ?
Rozumiem, że zamierzeniem konstruktorów było uzyskanie jak najmniejszego spalania, ale mam wrażenie, że stosując się do tego wskaźnika "zamuliłbym" silnik.
Zielony trójkącik przy "UP" zapala się już przy ok 2200 r/min.
Wychodzi na to, że np. przy 60 km/h powinienem wrzucać już 5-tkę.

Coś u mnie jest nie tak z tym SIL-em, czy Wy też tak macie ?
pozdrawiam

#2 matman

matman
  • Forumowicz
  • 308 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:32, 13.05.2009

Czy u Was też wskaźnik zmiany biegów (Shift Indicator Light), którego zadaniem jest zasugerować odpowiedni moment (pod względem ekonomiki jazdy), w którym należy zmienić bieg, włącza się bardzo wcześnie przy przyspieszaniu ?
Rozumiem, że zamierzeniem konstruktorów było uzyskanie jak najmniejszego spalania, ale mam wrażenie, że stosując się do tego wskaźnika "zamuliłbym" silnik.
Zielony trójkącik przy "UP" zapala się już przy ok 2200 r/min.
Wychodzi na to, że np. przy 60 km/h powinienem wrzucać już 5-tkę.

Coś u mnie jest nie tak z tym SIL-em, czy Wy też tak macie ?
pozdrawiam


Hej Mekintosh! Ja naszczęście takiego ustrojstwa w swoim Accordeonie VII nie mam bo by minie tylko wkurzało. A co do tego SIL to czego chciałbyś sie spodziewać. Od zawsze wiadomo że jak nie kręcisz silnika tylko przy ok 2,5 tyś RPM zmieniasz bieg to ekonomiczniej jeździsz ale co to za jazda no naprawdę co to za jazda. To nie jzada tylko lans a ja i bez SIL wiem kiedy zmieniać bieg i też mi wychodzi ok 2,5 tyś RPM
Nowoczesne silniki ze zmiennymi fazami rozrządu spokojnie sobie poradzą z obciążeniem na niskich obrotach i na wysokim biegi bo komputer tak je wysteruje że spalania stukowego nie będzie (to nie stare gaźnikowe silniki). Może przyspieszenia po dadaniu dazu nie będzie ale nie zgaśnie i powoli powoli przyspieszy a w mieście głównie o to chodzi.

Pozdrawiam!

#3 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:50, 13.05.2009

powoli przyspieszy a w mieście głównie o to chodzi.


tylko, ze to wcale nie jest ekonomiczne i wlasiciwe. Dynamika i jeszcze raz dynamika. Wszyscy wlasnie tak sie tocza i rozpedzaja w nieskonczonosc, a potem sa korki.
Do predkosci "przelotowej" nalezy rozpedzac sie mozliwie jak najszybciej. Nie mam na mysli krecenia pod czerwone pole, ale raz dwa pozmieniac biegi, dojsc do odpowiedniej predkosci i wtedy to jest ekonomiczne i wlasciwe.

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#4 matman

matman
  • Forumowicz
  • 308 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:27, 13.05.2009

powoli przyspieszy a w mieście głównie o to chodzi.


tylko, ze to wcale nie jest ekonomiczne i wlasiciwe. Dynamika i jeszcze raz dynamika. Wszyscy wlasnie tak sie tocza i rozpedzaja w nieskonczonosc, a potem sa korki.
Do predkosci "przelotowej" nalezy rozpedzac sie mozliwie jak najszybciej. Nie mam na mysli krecenia pod czerwone pole, ale raz dwa pozmieniac biegi, dojsc do odpowiedniej predkosci i wtedy to jest ekonomiczne i wlasciwe.


W zgodzę się z Mikołajem. Z ostatnim stwierdzeniem "... a w mieście głównie o to chodzi" to dałem plamy bo o co inego mi chdziło. Przyspieszamy dynamicznie do 2,5 góra max 3 tysia RPM i szybko zmieniamy biegi aby przy danych warunkach jechać na możliwie wysokim (ale nie za wysokim biegu). Podobno takie są zasady eco-driving'u. Natomiast czy to zdrowe dla silnika 1,5 tysia RPM na piątce to nie wiem. Podobno dla nowoczesnych silników to nie szkodzi ale sam osobiście to rzadko tak jeżdzę. Te 2k RPM to chyba jednak minimum dla benzyny. Co innego diesel.

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:00, 13.05.2009

"używałem" SIL'a przez chwile po wyjechaniu z salonu, ale wtedy często musiałem "dzwigać" obroty z ponizej 2k rpm a IMHO to zarzynanie silnika...
Być może dlatego że, zmieniam biegi na "dwa" razy z zaznaczeniem "luzu"......

Teraz zmieniam biegi przy ok 4k - 4,5k rpm. Obserwacje to: jak ktoś napisał ciągły banan na twarzy i frajda z jazdy. Wady zuzycie oleum jakby b. wyrazne..

Pozdrawiam

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:27, 13.05.2009

Panowie, co jest? Logika wysiadła? ;-)
Niskie obroty nikomu i niczemu nie szkodzą o ile potrafi się z nich korzystać. Należy pamiętać, że obroty rzędu 1,5-2,5k rpm nei służą do dynamicznej jazdy i wyprzedzania. W benzynie ho ho i jeszcze ho zakresu obrotów do dyspozycji, także redukcja i wówczas w palnik.
Należy pamiętać, że ciśnięcie w deche przy znikomych obrotach nei jest zdrowe dla silnika i układu przeniesienia napędu.
Opisze swój sposób jazdy zarówno benzyniakiem jak i ropniakiem (w nawiasach dane odnośnie diesla).
Jazda bardzo emerycka, gdy nikomu nie blokuję drogi i nie śpieszy mi się.
Zmiana biegów przy max 2,5 (2,1)k rpm przy czym delikatne obchodzenie się z gazem, czasami nawet debilnie delikatne.
Normalne przemieszczanie się. Zakres obrotów do 3.3 ( 2.7) k rpm, przyspieszanie z gazem do połowy, nigdy nie do końca.
Dynamiczna jazda. Chyba nie wymaga komentarza, nie licząc jednego: NIGDY nie wciskam gazu do deski, aż nie zobaczę na licznku 3.5-4k rpm w benzynie, lub ok 2,7k rpm w dieslu.
Eco-driving jest fajny ale kurde nie przy silnikach napędzanych turbo o zmiennej geometrii kierownic... aj aj aj, one się zapychają sadzą i później blokują jeżeli raz na jakiś czas nie poczują konkretnego przeciągu w wydechu...

#7 mar_kow

mar_kow
  • Forumowicz
  • 78 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:54, 13.05.2009

[...] aj aj aj, one się zapychają sadzą i później blokują jeżeli raz na jakiś czas nie poczują konkretnego przeciągu w wydechu...


Fakt, mimo iż jestem za oszczędną jazdą to jednak od czasu do czasu należy "przedmuchać" układ. Dotyczy to zarówno silnika benzynowego jak i diesla. Jeżeli stabilnie zwiększamy obroty to przeciążenia mechaniki podzespołów nam nie grożą. No i dobra najlepiej prosta droga też wskazana... :mrgreen:
Jak na razie zadowolony...:)

#8 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:23, 13.05.2009

Czy u Was też wskaźnik zmiany biegów (Shift Indicator Light), którego zadaniem jest zasugerować odpowiedni moment (pod względem ekonomiki jazdy), w którym należy zmienić bieg, włącza się bardzo wcześnie przy przyspieszaniu ?
Rozumiem, że zamierzeniem konstruktorów było uzyskanie jak najmniejszego spalania, ale mam wrażenie, że stosując się do tego wskaźnika "zamuliłbym" silnik.
Zielony trójkącik przy "UP" zapala się już przy ok 2200 r/min.
Wychodzi na to, że np. przy 60 km/h powinienem wrzucać już 5-tkę.

Coś u mnie jest nie tak z tym SIL-em, czy Wy też tak macie ?
pozdrawiam

Też tak macie, ale on potrafi zapalać się później - trzeba tylko trochę mocniej gaz naciskać. A tak nawiasem mówiąc to chcąc na niego uważać należałoby cały czas zerkać na zegary. Trochę to niepoważne żeby nie powiedzieć niebezpieczne. Ja bardziej jeżdżę na słuch i czucie prędkości więc na ten wskaźnik nie zwracam uwagi, chyba nigdy nie zwracałem, a wręcz obecnie jego działania nie zauważam.
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey

#9 Mekintosh

Mekintosh
  • Forumowicz
  • 166 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:40, 13.05.2009

...on potrafi zapalać się później - trzeba tylko trochę mocniej gaz naciskać...

Zgadza się. Dopiero dziś to zauważyłem. Przy delikatnym wciskaniu gazu zapala się już przy 2000 r/min. natomiast przy mocniejszym, pojawia się przy ok 3000 r/min.
Nie zamierzam tak jeździć oczywiście, ale dziwi mnie to, że można jechać np. 65 km/h na 6-stym biegu bez obawy o silnik. :roll:

#10 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:29, 14.05.2009

Jeśli będziesz bardzo delikatnie operował gazem to nawet przyspieszać można. Byle delikatnie. Mazda 5/6 z silnikiem 2,0 całkiem dobrze sobie z tym radzą. Accordem tego nie próbuję - szkoda paliwa.
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey

#11 krajes

krajes
  • Forumowicz
  • 284 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:36, 28.09.2009

Montował ktoś shift lighta do Acc 6 gen?
-> Mitsubishi Colt 1,6 115 KM
-> Honda Civic Coupe 1,6 VTEC 125 KM
-> Honda Prelude 2,2 VTEC 200 KM
-> Honda Accord 2,0 ES 147 KM
-> Honda Accord Type R 212 KM

#12 Mariusz439

Mariusz439
  • Forumowicz
  • 250 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:08, 28.09.2009

Montował ktoś shift lighta do Acc 6 gen?

Zajrzyj tu: http://www.altech.com.pl/wbt/
Co prawda mod do IV gen ale powinno pomóc :)
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:




IPB Skin By Virteq