Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

błąd P0172 - check silnika - tourer 2.0


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 robert023

robert023
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Marki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:07, 15.08.2012

Podczas podróży w Chorwacji gdzieś w górach zapalił mi się check bład P0172 - podobno zbyt bogata mieszanka, mam pytanie czy może to być spowodowane przez wysokość (mniej powietrza) czy może chorwacki LPG czy może instalacja się nagle rozregulowała (stag4), jak na razie jako że jestem na wczasach to tylko zdjełem klemę z aku i kontrolka zgasła, czy ktoś miał podobne doświadczenia ?
  • 0

#2 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 16:42, 15.08.2012

P 0172- to zbyt bogata mieszanka
P 0171- zbyt uboga mieszanka

Zacznij od wyczyszczenia przepływomierza ?

Dużo możliwych przyczyn:
-wtryskiwacz (wyciek, blokada)
-przepływomierz
-czujnik temp wody
-system zapłonowy
-ciśnienie paliwa
-wyciek na wydechu przed sondą
-zwarcie/przecięcie obwodu ogrzewania sondy lambda
-ecm (?)
  • 0

#3 robert023

robert023
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Marki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:18, 15.08.2012

ok, tak myślałem że nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ale powiedz mi czy mogę ewentualnie z tym błędem jechać jakieś 1600 km do Polski ?
  • 0

#4 wrona

wrona
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exec
  • KM:2004
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:04, 15.08.2012

ok, tak myślałem że nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ale powiedz mi czy mogę ewentualnie z tym błędem jechać jakieś 1600 km do Polski ?

Obstawiam ze to coś z LPG, przydałoby się podłączyć pod kompa i sprawdzić mape. Z tym błędem nie ma tragedii może Ci spalać trochę więcej gazu i trochę po tyłku dostanie katalizator. Kiedyś miałem ten sam błąd i jeździłem z nim ok. 500 km za nim wyregulowalem gaz. Na pewno jest "bezpieczniejszy" niż zbyt uboga mieszanka, z takim błędęm raczej bym odradził jazdę na LPG.
  • 0

#5 lbx3046

lbx3046
  • Forumowicz
  • 369 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 18:48, 15.08.2012

nic się nie stanie jak by było za ubogo wtedy większa temperatura spalania itd a za bogato tylko więcej gazu spali delikatnie po prostu gaz do regulacji albo zatankowałeś lepszego gazu za granicą i auto nie wie co sie dzieje :-) ...
  • 0

Accord II 85r ->Accord III 87r->Accord CB7 91->Accord CC7 94r->Accord CG8 99r ->Accord CM1 + Civic EP2 01r->CM1+ Civic IX 16r


#6 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 19:54, 15.08.2012

czy mogę ewentualnie z tym błędem jechać jakieś 1600 km do Polski ?


Możesz, jedynie powinno spalić Ci nieco więcej gazu.
  • 0

#7 robert023

robert023
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Marki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:55, 15.08.2012

ok, wielkie dzięki za informacje i pozdrawiam,
  • 0

#8 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 06:56, 17.08.2012

Z manuala:
UWAGA: Aby ustalić kod DTC P0171 i/lub P0172 może być konieczna nawet 40-minutowa jazda próbna. Przy użyciu systemu HDS podczas 15 minutowej jazdy sprawdzić długookresową korektę zasilania paliwem (LTFT) lub średnią wartość sygnału sprzężenia zwrotnego sterowania zasilaniem paliwem AVE (AF FB AVE). Jeśli średnia wartość sygnału korekty wtrysku paliwa/AF AVE utrzymuje się w granicach 10 % wartości 1,0 (0,0 %), usterka chwilowo nie występuje.
To jest główna przyczyna zapalania się CE na gazie, źle ustawiona mapa gazowa ..........
  • 0

#9 robert023

robert023
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Marki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:32, 16.09.2012

problem rozwiązany, wymienione wtryski gazu (hana2000) - miały przejechane tylko 22 tyś od nowości, jestem w szoku że tak szybko padły, podobno od syfu z gazu (tankuje głównie na BP), czy ktoś miał podobne problemy z tymi wtryskami, ewentualnie jakie macie przebiegi na swoich hanah??
  • 0

#10 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 09:08, 16.09.2012

problem rozwiązany, wymienione wtryski gazu (hana2000) - miały przejechane tylko 22 tyś od nowości, jestem w szoku że tak szybko padły, podobno od syfu z gazu (tankuje głównie na BP), czy ktoś miał podobne problemy z tymi wtryskami, ewentualnie jakie macie przebiegi na swoich hanah??


Ile kosztowała Cię naprawa ?
  • 0

#11 kaleba

kaleba
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:Wola Filipowska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:14, 16.09.2012

problem rozwiązany, wymienione wtryski gazu (hana2000) - miały przejechane tylko 22 tyś od nowości, jestem w szoku że tak szybko padły, podobno od syfu z gazu (tankuje głównie na BP), czy ktoś miał podobne problemy z tymi wtryskami, ewentualnie jakie macie przebiegi na swoich hanah??


Raczej miales felerna sztuke bo tu wiekszosc chwali te wtryski. A na BP jest raczej dobry gaz.
  • 0

#12 robert023

robert023
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Marki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:19, 16.09.2012

Dostałem w ramach gwarancji 4 nowe sztuki także nie płaciłem nic, też myślałem że na BP jest gaz godny zaufania w końcu jakaś marka, teraz nie wiem czy nie przejść na shella, na marginesie mam pytanie czy wszystkie stacje BP muszą kupować gaz z jednego źródła (sieć) czy też mają dowolność na rynku i akurat moja stacja ma kiepski ??
  • 0

#13 czekoladka

czekoladka
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Skąd:WE
  • Silnik:2,4
  • Wersja:typeS
  • KM:190 Pb+Lpg
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:59, 16.09.2012

Dostałem w ramach gwarancji 4 nowe sztuki także nie płaciłem nic, też myślałem że na BP jest gaz godny zaufania w końcu jakaś marka, teraz nie wiem czy nie przejść na shella, na marginesie mam pytanie czy wszystkie stacje BP muszą kupować gaz z jednego źródła (sieć) czy też mają dowolność na rynku i akurat moja stacja ma kiepski ??



Co do jakości BP to pamiętam, iż po założeniu instalacji zapytałem, jako "zielony użytkownik" LPG, montującego z jakich stacji korzystać / nie korzystać.
Usłyszałem , to pamiętam, do dzis iż BP należy do tych 'nie tankować". Rady instalatorów z Warszawy ul Modlinska ;-)
Tego się trzymam
Sam tankuję na Orlenach i nie było kłopotów , ale kiedyś po Bliskiej czułem że samochód nie bardzo jedzie. Tam już więcej nie podjechałem.

Oczywiście to nie musi coś znaczyć , mogę ja na Orlenie zatankować coś felernego , mógł to być przypadek z tym BP. Jakość paliwa się zmienia, ale ciągle kilka procent jest niezgodna z normami (co jakiś czas informacja o kontrolach i wynikach przewija sie w prasie)
  • 0

zakupie...osłona katalizatora CL9


#14 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:07, 19.09.2012

P 0172- to zbyt bogata mieszanka
P 0171- zbyt uboga mieszanka

Zacznij od wyczyszczenia przepływomierza ?


O borze, jakiego znowu przepływomierza, gdzie Ty w accordzie masz przepływomierz? :shock:
Mi też wywalało zbyt bogatą mieszankę i działo się to tylko przy dojazdach i wysprzęgleniu to wtedy AF potrafił spaść poniżej 11:1 i wywalało checka ale po kilku uruchomieniach check znikał. Pojechałem na regulacje i tak poprawili że wszystkie korekty były na minus a auto nie jeździło już tak fajnie. Pojechałem do zakładu partnerskiego staga i nareszcie było ok.
  • 0

#15 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 17:19, 19.09.2012

O borze


Boże pisze się przez " Ż " a nie " RZ "

Chodzi mi o przepływomierz w instalacji gazowej.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq