XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Pompa sprzęgła, wysprzęglik-wymiana?
#76
Napisano 10:28, 14.06.2021
#77
Napisano 10:19, 15.06.2021
- Całkowite usunięcie powietrza z układu może wymagać ograniczenia ruchu widełek wyciskowych za pomocą drewnianego klocka.
Może chodzi o wciśnięcie pedału sprzęgła i przytrzymanie go w tej pozycji do odpowietrzania...
Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...
#78
Napisano 11:11, 15.06.2021
#79
Napisano 12:19, 15.06.2021
Właśnie chyba ani jedno ani drugie ....
Bardziej (wg mnie) chodzi o to, żeby zablokować widełki wyciskowe idące do skrzyni (lub ograniczyć ich ruch w kierunku max)..... tak, żeby wysprzęglik "nie otwierał" się na maxa. Da to większe ciśnienie w układzie przy wciśniętym sprzęgle i poluzowanie odpowietrznika spowoduje wyrzucenie płynu pod większym ciśnieniem, zabierając ze sobą powietrze.
Kto jest za ?
/e12
#80
Napisano 14:06, 15.06.2021
ja, tak to właśnie rozumiem
#81
Napisano 11:45, 16.06.2021
Hej,
Uproszczona (bez obrazków) instrukcja wymiany płynu w układzie sprzęgła hydraulicznego (VIII gen, R20A3, 6-MT):
- wyciągamy ze zbiornika strzykawką stary płyn, wycieramy ręcznikiem papierowym wnętrze zbiorniczka i gumową wkładkę-nakrętkę,
- dla dokładnych... (lub bardziej zaniedbanych układów sprzęgła) można zdemontować zbiornik (odłączyć wężyk) i dokładnie umyć w benzynie ekstrakcyjnej,
- zalać zbiornik nowym płynem (DOT4, SL6 - ja stosuję ATE),
- ściągamy gumowy kapturek z odpowietrznika i zakładamy przeźroczysty wężyk - jego drugi koniec dajemy do butelki/pojemnika pod samochodem,
- pomocnik wciska i trzyma przy podłodze sprzęgło,
- popuszczamy odpowietrznik na wysprzęgliku wypuszczając płyn (klucz 8mm),
- zakręcamy odpowietrznik i podnosimy ręcznie pedał sprzęgła do góry pobierając nowy płyn ze zbiornika do układu,
- sprawdzamy / pilnujemy poziom płynu w zbiorniku - NIE wolno dopuścić do braku płynu (zabranie powietrza do układu == zabawa od nowa),
- robimy tak ze 2-3 iteracje dla "większego układu" sprzęgła,
- jak już leci przez wężyk czysty płyn można przejść dalej do dokładnego odpowietrzenia,
- blokujemy ruch łopatki sprzęgła drewnianym kołkiem o blachę wspornika rurki z płynem - zmniejszamy w ten sposób objętość układu, wzrasta też ciśnienie po wciśnięciu sprzęgła,
- pomocnik wciska sprzęgło i trzyma (idzie trochę ciężej),
- popuszczamy odpowietrznik i pod większym ciśnieniem wypuszczamy płyn z powietrzem,
- zakręcamy odpowietrznik i podnosimy ręką pedał sprzęgła do góry,
- sprawdzamy stan płynu w zbiorniku, w razie potrzeb dolewamy,
- 2/3 iteracje, tak, żeby nie było pęcherzyków powietrza w wypuszczanym płynie.
- zakręcamy dobrze odpowietrznik, zakładamy kapturek,
- demontujemy drewnianego pomocnika (łatwiej na wciśniętym sprzęgle) i w drogę.
Płyn przy wymianie stosujemy tylko z NOWO otwartego pojemnika, warto przelać z 0.5l przez układ, pojeździć ze 2-3 dni i przelać resztę docelowo.
Pierwsza wymiana to płukanie układu, druga ostateczna.
Można poczekać dłużej z drugą wymianą, ale narażamy się na to, że płyn w pojemniku nabierze wilgoci z powietrza i będzie już gorszej jakości.
Pozdr,
/e12
Użytkownik egon12 edytował ten post 13:27, 16.06.2021
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych