Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

spalanie stukowe a kąt wyprzedzenia zapłonu i czujnik ss.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#16 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 13:30, 09.08.2012

Instalację mam Lovato Smart.

Na czym polega kalibracja?

[ Dodano: 2012-08-09, 17:52 ]
Wiecie co, Panowie? Właśnie byłem się przejechać... i wydaje mi się, że na gazie też jest stukowe... Może nie tak wyraźne jak na benzynie, ale coś tam brzęczy metalicznie a nie sądze żeby taki dzwiek wydawały wtryskiwacze od gazu do których się już przyzwyczaiłem. Mało tego, auto cały czas szarpie... Jadąc np na 3 i majac 1500 obrotow jak wciskam 3/4 gazu to auto się dławi, szarpie i robi żabki... Przyspieszając na wyższych obrotach delikatnie również potrafi szarpnąć... :k czemu w Toyocie nie miałem takich problemów? :k tragedia!
  • 0

#17 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:05, 09.08.2012

tak wracając do waszych dywagacji na temat paliwa, oktanów i stukowego....macie standardowe, niepomodzone silniki. Honda przewidziała do nich paliwo 95, a więc 98 tak naprawdę nic nie wnosi dopóty, dopóki nie wystroicie pod nie samochodu. Także lanie paliwa 98 - poza efektem placebo - nie zmieni nic. Nie ma zatem możliwości, aby pojawiło się stukowe na 95, jeśli nic innego nie jest spieprzonego. Dla przykładu podam siebie -> mam H22 z komputerem z ATR'a, czyli z H22A7 dokładnie. Komputer jest przystosowany tylko pod 98 i wyższe. Kiedyś zalałem na chwilę 95 bo musiałem i.....wtedy pojawiło się stukowe, samochód nie chciał jechać, silnik drgał - masakra.

A co do:

paliwo spala sie zbyt szybko poprzez zbyt dużą dawkę powietrza


Wywal stożek, będziesz miał problem z głowy.


Tutaj zmiana paliwa nie wiążę sie z żadna zmianą mapy czy tam modzenia silnika, bo to jest taka niewielka zmiana że ecu skoryguje to z odczytu sondy bo ma pewna tolerancje pracy jakby nie było, nawet jak zamontujesz stożek to nie musisz żadnej mapy zmieniać bo z odczytu sondy ecu minimalnie skoryguje mapę, chyba ze zrobisz juz jakis profesjonalny super dolot ze nie wiem co jeszcze to wtedy warto skorygować mape na sondzie szerokopasmowej z programu ale nie o modzeniu problem tylko o pewnym dzwieku silnika, ja jak jezdze na 98 to lepsza dynamika jest i lepsza kultura pracy, natomiast dzwonienie silnika nadal jest ale mniejsze, mocy raczej nie uzyska sie przez lanie 98 a placebo bym tego nie nazwał, jak jest dobre paliwo to można lac i 95 nawet jak piszą ze trzeba lać 98, w serwisie pisza lać olej shela a mało kto tak robi(oczywiscie sa tacy co sie tego trzymaja), każdy serwis ma swój kontrakt z dana firma olejowa tak samo jest s paliwem każa lac 98 bo serwis sie tym zasłania zeby wrazie problemów ci powie, panie ale pan na złym paliwie jezdził, także podstawa to Dobry olej i Dobre paliwo, olej to można znaleść dobry ale paliwo w polsce jest kiepskie

[ Dodano: 2012-08-10, 01:06 ]
wczoraj nie miałem czasu, ale dzisiaj, tj. piątek biorę się za silnik, zobaczę ten czujnik, oraz zawór vtec, wczoraj też nalałem paliwo 98, trochę pojeździłem i co się okazało, przymula dalej ale czy mniej to trudno powiedzieć, natomiast nie słyszałem dzwonienia, ale z tym dzwonieniem to nie zawsze tak jest że ciągle dzwoni, bo zależy od obciążenia silnika, a że mi się spieszyło to trochę deptałem po gazie wiec skupiłem sie na przymulaniu bardziej, ale pal licho, w piątek porozbieram, może porobię zdjęcia i wrzucę pokazać co i jak.
  • 0
VTEC

#18 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 06:40, 10.08.2012

jak jest dobre paliwo to można lac i 95 nawet jak piszą ze trzeba lać 98, w serwisie pisza lać olej shela a mało kto tak robi(oczywiscie sa tacy co sie tego trzymaja), każdy serwis ma swój kontrakt z dana firma olejowa tak samo jest s paliwem każa lac 98 bo serwis sie tym zasłania zeby wrazie problemów ci powie, panie ale pan na złym paliwie jezdził, także podstawa to Dobry olej i Dobre paliwo, olej to można znaleść dobry ale paliwo w polsce jest kiepskie


to jest dla mnie totalna bzdura kolego :-) albo inaczej - zgadzam się co do tego, że serwis ASO wlewa olej taki, jaki mają i jaki im się opłaca. Nie odkryłeś Ameryki ;-) to wiadomo od dawna i sporo osób ma tego świadomość. Ale w kwestii paliwa kolego - a w szczególności w odniesieniu do Accorda TypeR z silnikiem H22A7 i ECU pod ten silnik przygotowanego - obowiązkiem jest lanie 98. Nie dlatego, że tak powiedziało ASO, tylko dlatego, że tak powiedziała HONDA, która stworzyła ten silnik, przetestowała go i odpowiednio dobrała do niego parametry. Nawet jak sobie otworzysz w ATRze klapkę od wlewu paliwa - masz jak byk napisane, że obowiązkowo lać należy paliwo 98, bo tak jest wystrojony komputer i nie ma bata, inne paliwo kończy się stukowym itp. Więc jeśli producent każe lać takie paliwo, aby uniknąć nieszczęść związanych z innym - no to dla mnie sytuacja jest jasna.

Poza tym - ciągnąc Twoją myśl - to Wy powinniście jeździć tylko na 98, bo nigdy nie masz pewności, czy te 95 na stacji to jest prawdziwe 95, czy chrzczone? W takiej sytuacji 98 ma większe prawdopodobieństwo bycia 95 lub lepiej, niż te 95, które może mieć np. 92-93 (czysto hipotetycznie) co na dłuższą metę może zaszkodzić silnikowi i podzespołom ;-)
  • 0

#19 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:32, 10.08.2012

jak jest dobre paliwo to można lac i 95 nawet jak piszą ze trzeba lać 98, w serwisie pisza lać olej shela a mało kto tak robi(oczywiscie sa tacy co sie tego trzymaja), każdy serwis ma swój kontrakt z dana firma olejowa tak samo jest s paliwem każa lac 98 bo serwis sie tym zasłania zeby wrazie problemów ci powie, panie ale pan na złym paliwie jezdził, także podstawa to Dobry olej i Dobre paliwo, olej to można znaleść dobry ale paliwo w polsce jest kiepskie


to jest dla mnie totalna bzdura kolego :-) albo inaczej - zgadzam się co do tego, że serwis ASO wlewa olej taki, jaki mają i jaki im się opłaca. Nie odkryłeś Ameryki ;-) to wiadomo od dawna i sporo osób ma tego świadomość. Ale w kwestii paliwa kolego - a w szczególności w odniesieniu do Accorda TypeR z silnikiem H22A7 i ECU pod ten silnik przygotowanego - obowiązkiem jest lanie 98. Nie dlatego, że tak powiedziało ASO, tylko dlatego, że tak powiedziała HONDA, która stworzyła ten silnik, przetestowała go i odpowiednio dobrała do niego parametry. Nawet jak sobie otworzysz w ATRze klapkę od wlewu paliwa - masz jak byk napisane, że obowiązkowo lać należy paliwo 98, bo tak jest wystrojony komputer i nie ma bata, inne paliwo kończy się stukowym itp. Więc jeśli producent każe lać takie paliwo, aby uniknąć nieszczęść związanych z innym - no to dla mnie sytuacja jest jasna.

Poza tym - ciągnąc Twoją myśl - to Wy powinniście jeździć tylko na 98, bo nigdy nie masz pewności, czy te 95 na stacji to jest prawdziwe 95, czy chrzczone? W takiej sytuacji 98 ma większe prawdopodobieństwo bycia 95 lub lepiej, niż te 95, które może mieć np. 92-93 (czysto hipotetycznie) co na dłuższą metę może zaszkodzić silnikowi i podzespołom ;-)



przecież pisze o kiepskiej jakości paliwie to po pierwsze, po drugie zdemontuj gaz skoro honda nakazuje jezdzic w seri H na 98. pozdro
  • 0
VTEC

#20 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 06:59, 11.08.2012

po drugie zdemontuj gaz skoro honda nakazuje jezdzic w seri H na 98. pozdro


błagam, nie rozpoczynaj tematu o LPG, bo rozpętasz burzę ;-) poza tym - chyba sam napisałeś, że LPG ma więcej oktanów (co się zgadza). Fakt - nie odczujesz tego, nie mając strojenia pod to, ale ważne by nie miało mniej. Więc jaki problem? Ja piszę cały czas o tym, że nie powinno być mniej oktanów, niż zaleca producent. Dlatego lanie do H-serii PB95 jest proszeniem się o kłopoty. Ale dosyć o H-serii, bo wasze kłopoty dotyczą innego silnika...
  • 0

#21 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:55, 11.08.2012

po drugie zdemontuj gaz skoro honda nakazuje jezdzic w seri H na 98. pozdro


błagam, nie rozpoczynaj tematu o LPG, bo rozpętasz burzę ;-) poza tym - chyba sam napisałeś, że LPG ma więcej oktanów (co się zgadza). Fakt - nie odczujesz tego, nie mając strojenia pod to, ale ważne by nie miało mniej. Więc jaki problem? Ja piszę cały czas o tym, że nie powinno być mniej oktanów, niż zaleca producent. Dlatego lanie do H-serii PB95 jest proszeniem się o kłopoty. Ale dosyć o H-serii, bo wasze kłopoty dotyczą innego silnika...


Wybacz ale to ty napisales o koniecznosci tankowania 98 w seri H bo tak nakazuje Honda, a sam jezdzisz na gazie czego honda nie napisala i malo tego, co gorzej wplywa na silnik niz lanie 95 w przypadku seri H i koniec kropka, bo nie chodzi juz o same oktany bo co z tego ze gaz ma wiecej oktan ja kalorycznosc ma mniejsza od benzyny 95 i potrzeba go wiecej pozatym ma inne negatywne skutki na slilnik(nie bede wpisywal bo domyslam sie ze wiesz) bo auta sa konstruowane na benzyne a gaz to wymyslili ze da sie jezdzic i udoskonalaja ta kwestje, ale napewno jest gorszy od paliwa ale nie ma to znaczenia az tak bo jak jest doobrze wystrojony i dba sie o silnik i o instalacje to jezdzi sie tak samo wiec koniec kwesti paliwowej bo benzyna to benzyna a gaz to gaz czy w lotnej czy w cieklej, dwa rozne paliwa, a auto i tak to przepali i pojedzie, tyle ze w przypadku gazu pojedzie duzo taniej;-)

powiem cos na temat tego o czym ten temat, jak juz napisalem wczesniej nalalem 98 i pojezdzilem troche km i na poczatku myslalem ze niema roznicy ale w dzwonieniu silnika ale dzis stwierdzilem ze dzwonienie wystepuje ale ciszej, wiec jak kolega tarjei86 wczesniej wspomnial o kwesti lania do seri f zamiast 95 to 98 bo moze paliwo nie ma tylu oktan co pisza, mialem tez takie mysli juz wczesniej bo pisalem ze u nas w polsce paliwo kiepskie, wiec widze poprawe ale jeszcze se dzwoni, jak co to narazie pojezdze na 98, nie mialem czasu zowu pogrzebac wiec czekam na wolny czas i szukam przyczyny dzwonienia.

[ Dodano: 2012-08-11, 09:58 ]
pozatym gaz jez do zapalniczek:-P
  • 0
VTEC

#22 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 14:43, 11.08.2012

Odpaliłem dzisiaj na benzynie i... błoga cisza. :mrgreen: od razu zatankowałem 98, bo akurat jest promocja na Bliskiej i śmigam na benzynie póki co. Chyba wypier****e ten gaz. :k
  • 0

#23 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:03, 11.08.2012

może powinieneś jechać do gazownika ten gaz poregulować, trochę mapę zmienić, bo może za mało paliwa w stosunku do powietrza i pojawia sie stukowe i szarpie, może warto trochę podkręcic, bedzie wiecej palił troche ale może problem na gazie zniknie i bedzie git, ja nie mam gazu więc nie mam porównania, natomiast na 98 lepiej sie jeździ niz na 95, silnik ciszej chodzi bo tak nie dzwoni i taki dynamiczniejszy, aha i narazie nie odczułem przymulania hmmm, ale muszę wiecej pojezdzić żeby coś stwierdzić wiecej, a co do promocji to stacja bliska ją ma w weekendy o 10 groszy na litrze plus kolejne 10 groszy jak sie płaci gotówka co daje w przypadku paliwa 95 kwote 5.41 za litr a w przypadku 98 5.51 za litr czyli ponad 20 groszy różnicy pomiędzy bp czy shelem, też nalałem z bliskiej 98, ciekawe czy ma te 98:-)
  • 0
VTEC

#24 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 16:13, 11.08.2012

Za szybko pochwaliłem. Stracił moc na ciepłym nawet na benzynie, szarpał non stop, przy ruszaniu zdławienie, nagle się ożywiał, nie wiadomo co ugryźć.
  • 0

#25 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 17:31, 11.08.2012

Miloszzz, a nie masz Ty czasem sondy padniętej?
  • 0

#26 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:58, 11.08.2012

Miloszzz, a nie masz Ty czasem sondy padniętej?


Może być też sonda, objawy dziwne że na ciepłym się tak zachowuje, sprawdz też ten czujnik spalania, skoro koles w innym poście go lutował i twierdził że sie da więc można zaryzykować i go odkręcic, może u Ciebie też coś w nim jest nie tak, nie wskazuje błędu a działa wadliwie i szarpie silnikiem hmmm
  • 0
VTEC

#27 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 18:03, 11.08.2012

skoro koles w innym poście go lutował i twierdził że sie da więc można zaryzykować i go odkręcic


sporo osób lutuje, bo jednak kilka groszy kosztuje kupno "nowego" ;-) jednak...czasem ciężko jest polutować coś, co rozsypuje się w dłoniach - dosłownie.
  • 0

#28 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:34, 11.08.2012

no wiadomo jak sie rozsypie to nowy, przynajmniej pewnośc bedzie wtedy na 99.9% że działa
  • 0
VTEC

#29 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 18:48, 11.08.2012

a czy sonda nie wywaliłaby Checka?
Jedyne bledy jakie mi wywalilo przez pol roku to 67 - pogorszenie katalizatora i 73 - przerwa w zaplonie na 3cim cylindrze...
  • 0

#30 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 21:05, 11.08.2012

nie koniecznie. Jeśli sonda się "kończy" może płatać różne figle...a błąd nie wyskoczy. Musiałbyś pomierzyć sondę.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq