Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Gdzie jest antena ?


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
43 odpowiedzi w tym temacie

#31 Athl0n

Athl0n
  • Forumowicz
  • 132 postów
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:45, 20.08.2013

Widzę że nic nowego się nie dzieje w tym temacie. Zadam zatem inne pytanie. Czy jest możliwość zmiany wzmacniacza antenowego w Accordzie VII gen na bardziej wydajny? U mnie też radio gubi fale na trasie, gra zdecydowanie gorzej niż w Accordzie VI gen.

#32 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 13:11, 20.08.2013

a na pewno masz wszystko sprawne? mi na trasie Rzeszów - Warszawa i Warszawa - Gdańsk nie zaszumiało ani jeden raz, a w moich okolicach pomiędzy górkami, ogólnopolskie duże stacje z wieloma nadajnikami prawie wcale nie szumią, radio przełącza się pomiędzy rożnymi nadajnikami prawie niezauważalnie, problem jest jedynie z stacjami nadającymi z małą mocą, no ale to normalne
zaznaczam że mam PSS bez nawigacji, jak działają inne odbiorniki montowane w accordzie niestety nie wiem... możliwe że mają mniejszą czułość i stąd problemy...

#33 Athl0n

Athl0n
  • Forumowicz
  • 132 postów
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 08:32, 21.08.2013

Mam przeszczepione PSS. Radio gra dobrze w dużych miastach. Funkcję AF ( Alternative Frequency) mam wyłączoną bo powoduje dziwną przypadłość - czasami mam komunikat PI Seek.

#34 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
Reputacja: 43
Super

Napisano 08:39, 21.08.2013

a ten komunikat oznacza koniec żywota radia :))
masz gdzieś zime luty

jeden z temetów poswiecony pi seek
http://www.accordklu...t=seek&start=45

#35 Athl0n

Athl0n
  • Forumowicz
  • 132 postów
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:32, 21.08.2013

Mam Accorda CL7 z 2004 i myślałem że ten wątek i problem mnie nie dotyczy.
Dodam ze komunikat PI SEEK wyświetla mi się tylko wtedy gdy mam włączoną funkcję AF w radiu.
Czyli co? mam wymontować całe radio PSS i oddać do przelutowania?
Jak komunikat PI SEEK czyli zimne luty przekłada się na słaby zasięg? Jest jakaś zależność?
Myślałem że to dwa inne problemy.

#36 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
Reputacja: 43
Super

Napisano 10:47, 21.08.2013

a w profilu masz accord z 2001 roku - tymi informacjami sie kierowalem,
ale moze i w VII gen problem jest podobny

#37 Athl0n

Athl0n
  • Forumowicz
  • 132 postów
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:02, 21.08.2013

W profilu mam stare dane bo nie mogę ich zmienić !!!
Akurat te dane nie są dopuszczone do edycji.
Z kim należy się skontaktować aby to zmienić?

#38 apr85

apr85
  • Nowy
  • 5 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:46, 05.01.2014

Witam ostatnio wymienlem radio orginalne na chinczyka. I mam pytanie. Mianowicie do orginalnego radia byly doprowadzone dwa czarne kable jeden z nich to antena natomiast nie wiem od czego jest drugi?

#39 bartek_bart

bartek_bart
  • Forumowicz
  • 401 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:26, 02.05.2014

Witam ostatnio wymienlem radio orginalne na chinczyka. I mam pytanie. Mianowicie do orginalnego radia byly doprowadzone dwa czarne kable jeden z nich to antena natomiast nie wiem od czego jest drugi?

 

Mam podobne pytanie co kolega wyżej. który z tych dwoch to kabel antenowy? Nie wyciagałem ich z ori radia tylko rozłączyłem je z wtyczek ( które są jakby przedłużeniem tych kabli ) i probowałem podpiąć do drugiego radia poprzez przedłużkę. Pasował tylko ten kabel z mniejszą wtyczką ale radio nie znajdowało żadnej stacji radiowej. Czyżby ten drugi to był kabel antenowy??


2d1b2050706e5282m.jpg


#40 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 22:00, 02.05.2014

Cześć,
Nie jestem pewien, ale być może też antena - w końcu te są dwie, po obu stronach auta, jedna od FM, druga - AM... (trzeba by sprawdźić w ESM na schematach)

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z mojego fona przy użyciu Tapatalka

#41 bartek_bart

bartek_bart
  • Forumowicz
  • 401 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:24, 03.05.2014

Statom dalbys rade sprawdzic w ESM? Ja nie mam tam dostepu.

2d1b2050706e5282m.jpg


#42 calzone

calzone
  • Forumowicz
  • 388 postów
Reputacja: 36
Super

Napisano 09:50, 03.05.2014

Z ESM niewiele wynika w kwestii podwójnego kabla, bo na schemacie są dwie anteny, dwa wzmacniacze antenowe po obu stronach, przewody z nich idące łączą się w jedną grubszą wiązkę i taka wiązka jest doprowadzona do radia. Nie wiadomo czy kable się w tej wiązce łączą.

 

Na szczęcie z tej strony: http://japancars.ru/...&nplblk=B__1600

wynika, że oba przewody nie łączą się po drodze, tylko kończą się osobnymi wtyczkami do radia. Co ciekawe, jeden ze wzmacniaczy (i przewodów)  oznaczony jest jako "SUB" co należy rozumiec jako "subsidiary", a więc "pomocniczy". Zresztą podobnie jest to opisane w ESM.

 

Wygląda to więc na fabryczny układ stanowiący projektową całość, tzn. dwie anteny, dwa wzmacniacze, dwa przewody i dwa wejścia antenowe w radiu. Czy ten "podwójny" system dotyczy podziału AM/FM - wątpię, raczej obie anteny pracują w FM (nie stosuje się wzmacniaczy dla AM).

 

Podpięcie takiej anteny do aftermarketowego radia stanowi więc wyzwanie :-) Wszystko zależeć będzie od samego radia, ewentualnych przejściówek itp. IMHO jedna antena (główna, czyli najprawdopodbniej ta ze standardową wtyczką) powinna wystarczyć by radio już cokolwiek odbierało. Jeżeli jest kompletna cisza, to w pierwszej kolejności sprawdziłbym zasilanie wzmacniacza antenowego. On dostaje napięcie po włączeniu fabrycznego radia, z pinu A1 w kostce. Pytanie więc, czy aftermarketowe radio podaje poprzez przejściówkę napięcie na ten pin?


Użytkownik calzone edytował ten post 09:52, 03.05.2014


#43 bartek_bart

bartek_bart
  • Forumowicz
  • 401 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:47, 06.05.2014

Na szczęcie z tej strony: http://japancars.ru/...&nplblk=B__1600

wynika, że oba przewody nie łączą się po drodze, tylko kończą się osobnymi wtyczkami do radia. Co ciekawe, jeden ze wzmacniaczy (i przewodów)  oznaczony jest jako "SUB" co należy rozumiec jako "subsidiary", a więc "pomocniczy". Zresztą podobnie jest to opisane w ESM.

 

Rysunek przedstawia system premium , ja mam zwykły. Ciekawe więc czy s a jakieś róznice między nimi jeśli chodzi o antene.

 

 

 Jeżeli jest kompletna cisza, to w pierwszej kolejności sprawdziłbym zasilanie wzmacniacza antenowego. On dostaje napięcie po włączeniu fabrycznego radia, z pinu A1 w kostce. Pytanie więc, czy aftermarketowe radio podaje poprzez przejściówkę napięcie na ten pin?

słychać tylko szum w głosnikach i nic wiecej radio nic nie łapie ( na samej przedłużce podłączonej do radia złapał jedną lokalną stację , pewnie sygnał był mocny. )

co do tego napięcia to nie mam pojęcia, musiałbym rozebrać konsole, wyjąć przejściówkę i sprawdzić chociaż w takich kwestiach elektrycznych nie czuję się zbyt mocno ...


2d1b2050706e5282m.jpg


#44 calzone

calzone
  • Forumowicz
  • 388 postów
Reputacja: 36
Super

Napisano 12:42, 06.05.2014

Na rysunku są uwzględnione elementy z Premium, ale dotyczy on również twojego systemu, zresztą taki schemat „wyskakuje” przy wersji wyposażenia Comfort. Podwójna antena jest identyczna w każdej wersji wyposażenia tourera.

 

Nie jestem pewien na 100%, ale wygląda na to, że jest to patent o nazwie „diversity antenna” (antena zbiorcza czy jakoś tak), który bywa stosowany m.in. właśnie w samochodach.

 

Pomysł ten ma poprawić problem zaników sygnału FM w sytuacji miejscowego nakładania się w przeciwfazie sygnałów pochodzących z odbić od różnych przeszkód. Samochód jest więc wyposażony w dwie anteny, najlepiej po przeciwnych stronach. Sygnały z obydwu anten trafiają na stopień wstępny radioodbiornika, ale poprzez elektroniczny przełącznik znajdujący się już w samym radiu, który wybiera aktualnie mocniejszy z sygnałów. 

 

Tak więc wymieniając w tourerze radio na aftermarketowe niestety „pozbawiamy” się jednej z anten, przez co podatność np. na gubienie sygnału wzrośnie. Nie znaczy to jednak, że sygnał trafiający do radia będzie o połowę słabszy – czułość, zasięg pozostanie bez zmian, gdyż nawet przy fabrycznym podwójnym układzie jednocześnie może pracować tylko jedna antena.

 

Co do sprawdzenia napięcia, to można to uskutecznić przy samej antenie (wzmacniaczu antenowym) – tam najlepiej sprawdzić na pinie oznaczonym również jako A1, czy wzmacniacz jest zasilany po uruchomieniu radia. Cała procedura jest szczegółowo opisana w ESMie.






IPB Skin By Virteq