Czy w przypadku posiadania "systemu informowania o przeglądach" mogę bezpiecznie odłączyć akumulator na dłużej, czy system się zresetuje?
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#121
Napisano 19:22, 23.02.2015
#122
Napisano 22:22, 23.02.2015
Czarne jest piękne !
#123
Napisano 13:43, 20.04.2015
Hej,
Czekałem na koniec mojego akumulatora .... i się właśnie doczekałem. Yuasa Pro 053 JAP wczoraj oddal ostatnie tchnienie - uwaga po 2.5 roku używania (to była czarna seria z 2 letnia gwarancją) !
Tak jak pisałem wcześniej nie chce już tak małego akumulatora (45Ah) w aucie z taka ilością elektryki. Tak jak rozmawialiśmy wcześniej dajecie Varty D24 które maja 60Ah - i jak widać alternator daje radę.
Czy dal ktoś z Was 80Ah (760A) akumulator w VIII (2.0 benzyna) ? Czy udźwignie taki akumulator fabryczny alternator ? Właśnie sprawdzałem i daje wg. specyfikacji 105A.
Obawiam się ze 80Ah może być za dużym obciążeniem - rozładowany, rozruch na zimno, później duża ilość obciążeń .... i będzie deficyt na energie.
/e12
#124
Napisano 13:49, 20.04.2015
Ale po co kombinowac ,zakładaj D24 i będziesz zadowolony:)Hej,
Czekałem na koniec mojego akumulatora .... i się właśnie doczekałem. Yuasa Pro 053 JAP wczoraj oddal ostatnie tchnienie - uwaga po 2.5 roku używania (to była czarna seria z 2 letnia gwarancją) !
Tak jak pisałem wcześniej nie chce już tak małego akumulatora (45Ah) w aucie z taka ilością elektryki. Tak jak rozmawialiśmy wcześniej dajecie Varty D24 które maja 60Ah - i jak widać alternator daje radę.
Czy dal ktoś z Was 80Ah (760A) akumulator w VIII (2.0 benzyna) ? Czy udźwignie taki akumulator fabryczny alternator ? Właśnie sprawdzałem i daje wg. specyfikacji 105A.
Obawiam się ze 80Ah może być za dużym obciążeniem - rozładowany, rozruch na zimno, później duża ilość obciążeń .... i będzie deficyt na energie.
/e12
Czarne jest piękne !
#125
Napisano 13:54, 20.04.2015
Ale po co kombinowac ,zakładaj D24 i będziesz zadowolony:)
No wlasnie chce miec zapas .... tylko chce wyczuc, gdzie jest bezpieczna granica.
Wymiary to tylko + 36mm na dlugosci ... wszystko sie zmiesci a dodatkowe 20Ah na pewno sie przydadza z moimi dolozonymi rzeczami do elektryki.
Na pewno z D24 bede zadowolony, ale jeszcze bardziej z 80Ah :P
/e12
#127
Napisano 14:24, 20.04.2015
Hej
egon12, zerknij w ten temat - to powinno C i pomóc w podjęciu decyzji (oczywiście najważniejsze są wymiary akumulatora, bo gdzieś musi się zmieścić)...
Pozdrawiam
Tomek
Tak jak pisalem wczesniej z wymiarami dam rade ... Pytanie czy zalozyl ktos 80Ah do VIII 2.0 ?
/e12
#128
Napisano 15:41, 20.04.2015
Jeśli przeczytałeś uważnie post Kolegi calzone, to wiesz, że nie może być z tym żadnego problemu... po prostu alternator dłużej będzie go musiał ładować przynajmniej na początku - jak już osiągnie pełne naładowanie to później jego praca niczym nie będzie się różniła od każdego innego akumulatora, poza tym, że dłużej wytrzyma/będzie się rozładowywał bez doładowywania... jak się boisz początkowego etapu, to po prostu naładuj go na 100% przed włożeniem do auta...
Pozdrawiam
Tomek
#129
Napisano 09:35, 22.04.2015
Hej
Jeśli przeczytałeś uważnie post Kolegi calzone, to wiesz, że nie może być z tym żadnego problemu... po prostu alternator dłużej będzie go musiał ładować przynajmniej na początku - jak już osiągnie pełne naładowanie to później jego praca niczym nie będzie się różniła od każdego innego akumulatora, poza tym, że dłużej wytrzyma/będzie się rozładowywał bez doładowywania... jak się boisz początkowego etapu, to po prostu naładuj go na 100% przed włożeniem do auta...
Pozdrawiam
Tomek
Nowy DUZY akumulator, to tez niska rezystancja wewnetrzna. Watpliwosci zwiazanych z elektryka nie mozna tak latwo rozwiac.... wiec sprawa nie jest taka oczywista jak sie wydaje. Dlugie ladowanie i ciagle obciazenie alternatora to nie wszystko.
Zostaje temat wymiarow. Wczoraj zrobilem "Adama Slodowego" pod maska. Przygotowalem pudelko o wymiarach jakie ma YBX5096: dl / szer / wys - 278 / 175 / 190 - Yuasa Silver YBX5096 (80Ah 760A) jednym rogiem opiera sie o dolot do filtra powietrza, bokiem (od przodu) opiera sie oslone dolotu powietrza z prawej strony chlodnicy - no i wystaje troche w kierunku skrzyni biegow Brakuje jakies 2-moze 1,5 cm zeby dotknal wodzika od biegow w najgorszym przypadku (biegi 2,4,6).
Na podstawie powinien pewnie siedziec, bedzie mial tak 1cm bez podparcia. Wydaje sie ze da rade z ta dlugoscia. Chyba w koncu pojade go kupic :P
/e12
#130
Napisano 14:40, 22.04.2015
Ale dlaczego niska rezystancja wewnętrzna ma być przeszkodą?
Czy raczej nie jest to zaletą?
Gabaryty, fakt, są jakie są i nie da się z tym dyskutować. Ale "przeciążanie" alternatora, to IMO lekkie płynięcie po bandzie.
#131
Napisano 12:26, 23.04.2015
Dla akumulatora jest to zaleta, ale znaczy dla układu ładowania większe obciążenie w przypadku totalnie rozładowanego akumulatora + np. niska temperatura + (jak to w zimie) szyba, lusterka, wentylator i podgrzewane siedzenia, jeszcze jakieś audio, światła itd. itp.
Bedzie minus w bilansie i może być tak przy tych nędznych 105A z alternatora, ze auto się zatrzyma :P
To jeden przypadek.
Drugi to taki, ze przy bliskim rozładowaniu akumulatorze, odpalenie bardzo zimnego silnika skończy się po rozruchu i osiągnięciu obrotów (przy ktorych alternator zacznie działać) uszkodzeniem układu ładowania. Możliwe, ze nie jest przewidziane podstawianie tam takiego obciążenia.....
Mimo to myślę pozytywnie, akumulator kupiony wczoraj, sprawdziłem też i wchodzi na tzw. "styk". Lepiej się wkomponował niż pudełko testowe, bo wymiary są mierzone przy podstawie. Dorabiam klamrę na górę i jak tylko będę miał to gotowe to strzelę jakąś fotkę.
edit:
no i jezdzi juz ze mna tydzien :P
to do list:
- pieknie wymalowac "blaszke" na czarny mat,
- skrócić te gwintowane mocowania, bo nowy akumulator jest nizszy,
- dam nowe wieksze podkladki i nakretki ocynk z wkladka teflonowa.
I kto mowil ze 80Ah nie wejdzie ? :P pod akumulator dalem cieniutka mikrogume podobnie jak i pod klamre mocujaca na gorze. Przy takim mocowaniu akumulator jest nie do przesuniecia. Siedzi jak przyspawany
PS. Rozrusznik kreci jak szalony, nic w aucie "nie siada" podczas rozruchu, nawet ksenony sie nie wylaczaja .... Moge spokojnie jechac do pracy na samym rozuszniku :P
/e12
Użytkownik egon12 edytował ten post 12:24, 02.05.2015
#132
Napisano 09:54, 24.11.2015
Właśnie wymieniłem starego Panasonic na Bosch. Czytałem o tych pojemnościach i sie dowiedziałem,że nie można przesadzać z wielkością. U mnie było 45 Ah i chyba 370A więc obecne 54Ah i 530A podobno jest optymalne (przy moim sposobie eksploatacji auta, i nie siedzę godzinami w środku słuchając muzyki).Ale właściwie chodzi mi o sposób mocowania aku. Stara obejma została, koszyk wyrzucony,doszła ta blacha dociskająca dól akumulatora. Spróbuję dołączyć fotki.
Załączone pliki
#133
Napisano 10:20, 24.11.2015
Panowie odnośnie mocowania akumulatora większego od oryginalnego to ja wymieniłem aku na Yuasę YBX5005,standardowo ten akumulator ma ok 17cm szerokości,pogrzebałem trochę w necie szukając jakiegoś fabrycznego mocowania od innych aut i natknąłem się na mocowanie od....Daewoo Lanosa,pasuje idealnie,nie trzeba nic dorabiać przerabiać,zostają tylko pręty.Później dołączę fotki jak to wygląda w aucie.
Użytkownik Enter84 edytował ten post 10:21, 24.11.2015
#134
Napisano 14:56, 24.11.2015
Witam
Ten model pasuje idealnie bez żadnego modzenia w oryginalną obudowę.
http://www.yuasa.co....es/ybx5053.html
Polecam
#135
Napisano 17:27, 24.11.2015
No ok. ale z reguły większość chce mieć większy. Coś w okolicach 60 Ah tak jak np. w D24, bo takie 48 to jednak mało. Szczególnie w Exec'u.
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...Obecnie</a></p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu.../'>Było</a></p>
<p> </p>
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, akumulator, aku
VIII
Mechanik →
Silniki →
Kolektor dolotu, przepustnica - moment dokręceniaNapisany przez kaer14 , wczoraj, 14:38 VIII |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Silniki →
Czarny dum z wydechuNapisany przez Marek21 , 16 May 2024 VIII, Silnik |
|
|
||
|
VIII
Mechanik →
Silniki →
Panewki oporowe do silnika R20A3Napisany przez Mariusz Vgen , 14 May 2024 VIII, Panewki |
|
|
|
|
VIII
Mechanik →
Układ napędowy →
„Świergotanie” spod maskiNapisany przez Jerv , 13 May 2024 VIII |
|
|
|
|
VIII
Mechanik →
Układ elektryczny →
Wypadanie zapłonów - dziwny przypadekNapisany przez Wlr , 13 May 2024 VIII |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych