Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

akumulator do VIII

VIII akumulator aku

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
437 odpowiedzi w tym temacie

#121 seband

seband
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:22, 23.02.2015

Czy w przypadku posiadania "systemu informowania o przeglądach" mogę bezpiecznie odłączyć akumulator na dłużej, czy system się zresetuje?


  • 0

#122 darioo55

darioo55
  • Forumowicz
  • 732 postów
  • Skąd:łódz-górna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:livestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:22, 23.02.2015

Nic ci się nie zresetuje;)
  • 0

Czarne jest piękne !!!


#123 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:43, 20.04.2015

Hej,

 

Czekałem na koniec mojego akumulatora .... i się właśnie doczekałem. Yuasa Pro 053 JAP wczoraj oddal ostatnie tchnienie - uwaga po 2.5 roku używania (to była czarna seria z 2 letnia gwarancją) !!

Tak jak pisałem wcześniej nie chce już tak małego akumulatora (45Ah) w aucie z taka ilością elektryki. Tak jak rozmawialiśmy wcześniej dajecie Varty D24 które maja 60Ah - i jak widać alternator daje radę.

 

Czy dal ktoś z Was 80Ah (760A) akumulator w VIII (2.0 benzyna) ??? Czy udźwignie taki akumulator fabryczny alternator ? Właśnie sprawdzałem i daje wg. specyfikacji 105A.

Obawiam się ze 80Ah może być za dużym obciążeniem - rozładowany, rozruch na zimno, później duża ilość obciążeń .... i będzie deficyt na energie.

 

/e12


  • 0

#124 darioo55

darioo55
  • Forumowicz
  • 732 postów
  • Skąd:łódz-górna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:livestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:49, 20.04.2015

Hej,

Czekałem na koniec mojego akumulatora .... i się właśnie doczekałem. Yuasa Pro 053 JAP wczoraj oddal ostatnie tchnienie - uwaga po 2.5 roku używania (to była czarna seria z 2 letnia gwarancją) !!!
Tak jak pisałem wcześniej nie chce już tak małego akumulatora (45Ah) w aucie z taka ilością elektryki. Tak jak rozmawialiśmy wcześniej dajecie Varty D24 które maja 60Ah - i jak widać alternator daje radę.

Czy dal ktoś z Was 80Ah (760A) akumulator w VIII (2.0 benzyna) ??? Czy udźwignie taki akumulator fabryczny alternator ? Właśnie sprawdzałem i daje wg. specyfikacji 105A.
Obawiam się ze 80Ah może być za dużym obciążeniem - rozładowany, rozruch na zimno, później duża ilość obciążeń .... i będzie deficyt na energie.

/e12

Ale po co kombinowac ;) ,zakładaj D24 i będziesz zadowolony:)
  • 0

Czarne jest piękne !!!


#125 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:54, 20.04.2015

Ale po co kombinowac ;) ,zakładaj D24 i będziesz zadowolony:)

 

No wlasnie chce miec zapas .... tylko chce wyczuc, gdzie jest bezpieczna granica.

Wymiary to tylko + 36mm na dlugosci ... wszystko sie zmiesci a dodatkowe 20Ah na pewno sie przydadza z moimi dolozonymi rzeczami do elektryki.

Na pewno z D24 bede zadowolony, ale jeszcze bardziej z 80Ah :P

 

/e12


  • 0

#126 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7,195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 14:00, 20.04.2015

Hej :-)
egon12, zerknij w ten temat - to powinno C i pomóc w podjęciu decyzji (oczywiście najważniejsze są wymiary akumulatora, bo gdzieś musi się zmieścić)...
 
Pozdrawiam
Tomek


  • 0

#127 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:24, 20.04.2015

Hej :-)
egon12, zerknij w ten temat - to powinno C i pomóc w podjęciu decyzji (oczywiście najważniejsze są wymiary akumulatora, bo gdzieś musi się zmieścić)...
 
Pozdrawiam
Tomek

 

Tak jak pisalem wczesniej z wymiarami dam rade ... Pytanie czy zalozyl ktos 80Ah do VIII 2.0 ?

/e12


  • 0

#128 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7,195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 15:41, 20.04.2015

Hej :-)
Jeśli przeczytałeś uważnie post Kolegi calzone, to wiesz, że nie może być z tym żadnego problemu... po prostu alternator dłużej będzie go musiał ładować przynajmniej na początku - jak już osiągnie pełne naładowanie to później jego praca niczym nie będzie się różniła od każdego innego akumulatora, poza tym, że dłużej wytrzyma/będzie się rozładowywał bez doładowywania... jak się boisz początkowego etapu, to po prostu naładuj go na 100% przed włożeniem do auta...

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#129 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:35, 22.04.2015

Hej :-)
Jeśli przeczytałeś uważnie post Kolegi calzone, to wiesz, że nie może być z tym żadnego problemu... po prostu alternator dłużej będzie go musiał ładować przynajmniej na początku - jak już osiągnie pełne naładowanie to później jego praca niczym nie będzie się różniła od każdego innego akumulatora, poza tym, że dłużej wytrzyma/będzie się rozładowywał bez doładowywania... jak się boisz początkowego etapu, to po prostu naładuj go na 100% przed włożeniem do auta...

Pozdrawiam
Tomek

 

Nowy DUZY akumulator, to tez niska rezystancja wewnetrzna. Watpliwosci zwiazanych z elektryka nie mozna tak latwo rozwiac.... wiec sprawa nie jest taka oczywista jak sie wydaje. Dlugie ladowanie i ciagle obciazenie alternatora to nie wszystko.

 

Zostaje temat wymiarow. Wczoraj zrobilem "Adama Slodowego" pod maska. Przygotowalem pudelko o wymiarach jakie ma YBX5096:     dl / szer / wys - 278 / 175 / 190 - Yuasa Silver YBX5096 (80Ah 760A) jednym rogiem opiera sie o dolot do filtra powietrza, bokiem (od przodu) opiera sie oslone dolotu powietrza z prawej strony chlodnicy - no i wystaje troche w kierunku skrzyni biegow :) Brakuje jakies 2-moze 1,5 cm zeby dotknal wodzika od biegow w najgorszym przypadku (biegi 2,4,6).

Na podstawie powinien pewnie siedziec, bedzie mial tak 1cm bez podparcia. Wydaje sie ze da rade z ta dlugoscia. Chyba w koncu pojade go kupic :P

/e12


  • 0

#130 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1,362 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 22
Super

Napisano 14:40, 22.04.2015

Ale dlaczego niska rezystancja wewnętrzna ma być przeszkodą?

Czy raczej nie jest to zaletą?

Gabaryty, fakt, są jakie są i nie da się z tym dyskutować. Ale "przeciążanie" alternatora, to IMO lekkie płynięcie po bandzie.


  • 0

#131 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:26, 23.04.2015

Dla akumulatora jest to zaleta, ale znaczy dla układu ładowania większe obciążenie w przypadku totalnie rozładowanego akumulatora + np. niska temperatura + (jak to w zimie) szyba, lusterka, wentylator i podgrzewane siedzenia, jeszcze jakieś audio, światła itd. itp.

Bedzie minus w bilansie i może być tak przy tych nędznych 105A z alternatora, ze auto się zatrzyma :P

To jeden przypadek.

Drugi to taki, ze przy bliskim rozładowaniu akumulatorze, odpalenie bardzo zimnego silnika skończy się po rozruchu i osiągnięciu obrotów (przy ktorych alternator zacznie działać) uszkodzeniem układu ładowania. Możliwe, ze nie jest przewidziane podstawianie tam takiego obciążenia.....

 

Mimo to myślę pozytywnie, akumulator kupiony wczoraj, sprawdziłem też i wchodzi na tzw. "styk". Lepiej się wkomponował niż pudełko testowe, bo wymiary są mierzone przy podstawie. Dorabiam klamrę na górę i jak tylko będę miał to gotowe to strzelę jakąś fotkę.

 

edit:

no i jezdzi juz ze mna tydzien :P

 

to do list:

- pieknie wymalowac "blaszke" na czarny mat,

- skrócić te gwintowane mocowania, bo nowy akumulator jest nizszy,

- dam nowe wieksze podkladki i nakretki ocynk z wkladka teflonowa.

 

I kto mowil ze 80Ah nie wejdzie ? :P pod akumulator dalem cieniutka mikrogume podobnie jak i pod klamre mocujaca na gorze. Przy takim mocowaniu akumulator jest nie do przesuniecia. Siedzi jak przyspawany :)

 

PS. Rozrusznik kreci jak szalony, nic w aucie "nie siada" podczas rozruchu, nawet ksenony sie nie wylaczaja .... Moge spokojnie jechac do pracy na samym rozuszniku :P

 

/e12

 

20150426_201459_zpsatik9xyt.jpg20150426_201548_zpsvwvnzynm.jpg20150426_201518_zpsfxzincpp.jpg


Użytkownik egon12 edytował ten post 12:24, 02.05.2015

  • 0

#132 dekrystof

dekrystof
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:podlaskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:EL
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:54, 24.11.2015

Właśnie wymieniłem starego Panasonic na Bosch. Czytałem o tych pojemnościach i sie dowiedziałem,że nie można przesadzać z wielkością. U mnie było 45 Ah i chyba 370A więc obecne 54Ah i 530A podobno jest optymalne (przy moim sposobie eksploatacji auta, i nie siedzę godzinami w środku słuchając muzyki).Ale właściwie chodzi mi o sposób mocowania aku. Stara obejma została, koszyk wyrzucony,doszła ta blacha dociskająca dól akumulatora. Spróbuję dołączyć fotki.

Załączone pliki

  • Załączony plik  aku2.jpg   99.01 KB   38 Ilość pobrań
  • Załączony plik  aku1.jpg   114.77 KB   35 Ilość pobrań

  • 0

#133 Enter84

Enter84
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:20, 24.11.2015

Panowie odnośnie mocowania akumulatora większego od oryginalnego to ja wymieniłem aku na Yuasę YBX5005,standardowo ten akumulator ma ok 17cm szerokości,pogrzebałem trochę w necie szukając jakiegoś fabrycznego mocowania od innych aut i natknąłem się na mocowanie od....Daewoo Lanosa,pasuje idealnie,nie trzeba nic dorabiać przerabiać,zostają tylko pręty.Później dołączę fotki jak to wygląda w aucie.

Zdjęcia


Użytkownik Enter84 edytował ten post 10:21, 24.11.2015

  • 0

#134 5150

5150
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Birmingham
  • Silnik:2.4
  • Wersja:VIII
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:56, 24.11.2015

Witam

Ten model pasuje idealnie bez żadnego modzenia w oryginalną obudowę. 

http://www.yuasa.co....es/ybx5053.html

Polecam


  • 0

#135 Heka

Heka
  • Klubowicz
  • 1,709 postów
  • Skąd:3City
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 167
Wzorowa

Napisano 17:27, 24.11.2015

No ok. ale z reguły większość chce mieć większy. Coś w okolicach 60 Ah tak jak np. w D24, bo takie 48 to jednak mało. Szczególnie w Exec'u.


  • 0
<p><span style="color:#f0ffff;">Pan Bóg stworzył człowieka a Japończycy samochód</span> :zoltek:</p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...Obecnie</a></p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu.../'>Było</a></p>
<p> </p>





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, akumulator, aku

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq