Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Automat wymiana oleju


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:01, 20.06.2012

Mam w moim accordzie 110tys km (raczej prawdziwe) i sie zastanawiam nad wymiana oleju w automatycznej skrzyni, od czasu do czasu gdy chce ruszyc (zeby zejsc z park na drive trzeba przejsc przez R i w tym momencie czasem cos konkretnie trzasnie w tej skrzyni) pewnie w zyciu nikt oleju w tej skrzyni nie wymienial wiec pomyslalem ze od tego zaczne, troche sie zdziwilem jak pewien serwis ktory sie zajmuje automatami zaspiewał 700zł za taką wymiane hmm wydaje mi sie to lekko duzo nawet gdyby do wymiany trzeba bylo wlac 5l po nawet 70zł , jakie są Wasze doswiadczenia w tym temacie i jakie serwisy na śląsku mozecie polecic do serwisu automatów?
  • 0

#2 marAcc

marAcc
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • Skąd:Northampton/Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:26, 09.07.2012

Olej w skrzyni możesz zawsze wymienić- nie zaszkodzi, ale jestem pewien na 99% że skrzynia jest OK , tylko Ty popełniasz ten sam błąd,co moja kobieta... :k

od czasu do czasu gdy chce ruszyc (zeby zejsc z park na drive trzeba przejsc przez R i w tym momencie czasem cos konkretnie trzasnie w tej skrzyni)


Założę się,że to "od czasu do czasu" zdarza się tylko wtedy, kiedy auto stoi na wzniesieniu i nie ma zaciągniętego ręcznego. Cała masa auta opiera się na skrzyni i jeżeli chcesz ruszyć przełączając z P na D to "zrywasz bieg" dlatego masz takie "trzaśnięcie"- proste
Przy parkowaniu na wzniesieniu zawsze najpierw zaciągaj ręczny a dopiero póżniej przełączaj na parking "P" a przy ruszaniu najpierw wrzucasz zawsze "D" i póżniej puszczasz ręczny, w taki sposób unikniesz zrywania biegów i na pewno przedłużysz żywotność skrzyni.
Zrób sobie taki test parkując na wzniesieniu z ręcznym i bez, zobaczysz,że to tylko Twój błąd ;-)
Swojej kobiecie wpoiłem te zasady zaraz po tym jak to zauważyłem i teraz nic jej nie "stuka" ani nie "trzaska" w skrzyni :mrgreen:
  • 0
----------------------------------------------------------

#3 Jasim

Jasim
  • Klubowicz
  • 292 postów
  • Skąd:Piaseczno / Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:28, 10.07.2012

Wymiana oleju w skrzyni w ASO kosztuje ok.350zł
  • 0

Jasim


#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:16, 10.07.2012

Dzieki za porade ale ten trzask nie ma nic wspolnego ze wzniesieniem, poza tym zawsze przy zmianie biegow mam wcisniety hamulec nozny (chyba nie ma roznicy pomiedzy recznym a noznym?) i zadnego zrywania biegow nie ma, po prostu auto stoi na rownym, mam wcisniety hamulec nozny i chcac wlaczyc z P na D musze przejsc przez R i N i w momencie przeskakiwania z P na R czasem jest wlasnie taki konkretny trzask i do dzisiaj nie wyczailem od czego ten trzask zalezy ale po prostu zdarza sie i to w sumie ostatnio coraz częsciej hmm moze to kwestia zimnego silnika? po zapaleniu czekam jakies 15 sekund i wlaczam bieg i ruszam, czasem trzasnie czasem nie
  • 0

#5 tosztotomasz

tosztotomasz
  • Forumowicz
  • 812 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Exe
  • KM:2xx
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:02, 11.07.2012

Pytanie zasadnicze brzmi czy używasz postojowego do parkowania,czy zostawiasz go na samym P. Zawsze wtedy auto przetoczy sie kilkamilimetrów, nawet na niewidocznym wzniesieniu. Całość faktycznie oprze się wtedy na skrzyni. Prawidłowa procedura zatrzymania auta powinna wyglądać wg ksiązkiki następująco: zatrzymanie - hamulec wciśnięty - wybierak na N - zaciągniecie postojowego - wybierak na P - zwolnić hamulec zasadniczy. Fakt trochę z tym *cenzura*czenia ale ktoś to kiedyś tak opisał. W praktyce zaciagam postojowy na D, wrzucam P i dopiero zwalniam zasadniczy.


Wymiana oleju w skrzyni przy 110k jest odrębnym zagadnieniem i jest to ostani dzwonek na wymianę. Cena 700 pln może byc ceną za wymianę dynamiczną i taką wyminę rekomenduję wykonać. To co robi ASO, to tylko rozcienczanie starego oleju. Warto zainwestować raz na te 40-60k w nowy olej dla całej skrzyni i zrobić to porządnie.
  • 0

1205_honda_023_zps89ffe2c0.jpg


#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:35, 11.07.2012

Kolega Tosztotomasz ma absolutna rację i z tym trzaskiem i z wyminą oleju.
ASO robią wyminę statyczną czyli ile zleci tyle wleją a z konwentera olej sam nie zleci.
Taką wymianę można stosować co 60 tys km. jeżeli w Twoim samochodzie olej nie był wymieniany to z całą pewnością wymiana dynamiczna jest wskazana. Pamiętaj wycieranie d... szkłem grozi bolesnym skaleczeniem. ;-) ;-)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq