Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

kontrolka silnik


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 krzysio666

krzysio666
  • Forumowicz
  • 42 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:59, 03.05.2009

mam obnizoną hanie dziś jak sie wybierałem do warszawy zawadziłem czymś w okolicy silnika dosyć mocno jak patrzyłem to świeża rysa jest na podłużnicy brak jakich kolwiek wycieków i zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka chek engien czy jak to tam się pisze odpinałem klemy myślałem ze moze sie komp zresetuje ale nie nadal swieci i coś z obrotami sie dzieje jak odpalam jest oki ale jak go przegazuje i puszcze gas to obroty spadają niemalze do 0 az sie silnik dławi poczym znowu sie reguluje ale kontrolka sie swieci caly czas co to moze oznaczac balem sie jechac z ta kontrolka wiec musialem pozyczyc auto od mamy yarisa wiec nie jestem zbyt szczęśliwy wiecie co to mogło się stac

#2 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 07:02, 04.05.2009

Czuję się jakbym jakąs mantrę powtarzał....Samodiagnostyka, samodiagnoistyka, samodiagnostyka....A odłączając klemy zrobiłeś reset ECU i obroty będą spadały dopóki sie nie ustabilizują w trakcie "uczenia" na postoju do zagrzania (do włączenia wentylatorów). Proponuję użyc wyszukiwarki- w ostatnim tygodniu temat był poruszny przynajmniej kilka razy. A utrącić mogłeś jakiś czujnik? Sondę lambda? Może warto położyć się głębiej pod auto? A odczytanie kodu błędu powinno nakierować gdzie szukać.
MaxLife RULEZ !!!

#3 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 07:37, 04.05.2009

krzysio666, patrząc na Twój avatar domyślam się, że masz VI gen. po FL a więc również dwie sondy, jedna przed a druga za katalizatorem. Zawadzając spodem mogłeś (w najgorszym wypadku) uszkodzić tą drugą sondę, a w najlepszym przypadku rozpiąć/rozerwać kable.
Dodam tylko, że silnik jest na to bardzo wrażliwy, planuję zmianę centralki od LPG i wiąże się to z podpięciem jej do pierwszej sondy. Chcąc sprawdzić, w którym kablu jest sygnał rozpiąłem kostkę i włączyłem zapłon to od razu na zegarach pojawił się "check".
Na 90% szukaj przyczyny właśnie tu.

PS. jeżeli chodzi o obroty to tak będzie bo komputer zarejestrował błąd i silnik włączył się w tryb awaryjny.

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#4 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 08:36, 04.05.2009

Czuję się jakbym jakąs mantrę powtarzał....Samodiagnostyka, samodiagnoistyka, samodiagnostyka....A odłączając klemy zrobiłeś reset ECU i obroty będą spadały dopóki sie nie ustabilizują w trakcie "uczenia" na postoju do zagrzania (do włączenia wentylatorów)


Dokładnie tak

PS. jeżeli chodzi o obroty to tak będzie bo komputer zarejestrował błąd i silnik włączył się w tryb awaryjny.


Oj nie Siwy coś przesadziłeś ;-) Po odpięciu klemy ECU trzeba nauczyć wolnych obrotów.

Panowie co do uszkodzenia sondy lambda, to przecież ona jest wkręcana od góry katalizatora( przed nim) więc nie widze sposobu aby nią zawadzić o ziemie :roll:

Tak czy inaczej rób samodiagnostykę
Tu masz napisane jak, już to wklejam z 4 raz w cięgu kilku dni :mrgreen:
http://accord6gen.cb...diagnostyka ECU

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#5 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 08:50, 04.05.2009

Oj nie Siwy coś przesadziłeś ;-) Po odpięciu klemy ECU trzeba nauczyć wolnych obrotów.

zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka chek engien czy jak to tam się pisze odpinałem klemy myślałem ze moze sie komp zresetuje ale nie nadal swieci i coś z obrotami sie dzieje jak odpalam jest oki ale jak go przegazuje i puszcze gas to obroty spadają niemalze do 0 az sie silnik dławi poczym znowu sie reguluje ale kontrolka sie swieci caly czas

:k Seth, świeci się cały czas "check" !! więc można uczyć wolnych obrotów ile się chce ale i tak to nic nie da dopóki nie skasujesz błędu. Jeszcze raz powtarzam, jest błąd i silnik wchodzi w tryb awaryjny.

Panowie co do uszkodzenia sondy lambda, to przecież ona jest wkręcana od góry katalizatora( przed nim) więc nie widze sposobu aby nią zawadzić o ziemie :roll:


Kurde Seth, czytaj ze zrozumieniem

krzysio666, patrząc na Twój avatar domyślam się, że masz VI gen. po FL a więc również dwie sondy, jedna przed a druga za katalizatorem.


Nie wziąłeś pod uwagę tego, że zawadzając spodem mógł również zawadzić wydechem i "coś" się rozłączyło ??

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#6 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:01, 04.05.2009

Siwy kurde, nie wdawaj się w słowne utarczki.
Tryb awaryjny, trybem awaryjnym, ale w trybie awaryjnym nie warjują obroty z góry na dół.
Czytam ze zrozumieniem, pisze tylko że zawadzić sondą sie nieda bezpośrednio. A ta pierwsza sonda jest przy kolektorze wydechowym więc ją uszkodzić to już czyba młotkiem trzeba napierd... Jasne że od wstrząsu mogło się coś uszkodzić, dlatego napisałem koledze jak zrobić samodiagnostyke aby wszystko było jasne iabyśmy nie wróżyli ze świecącej się kontrolki silnika.

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#7 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:06, 04.05.2009

:klotnia: :boks: :blee: tylko który z Panów?

#8 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:10, 04.05.2009

:klotnia: :boks: :blee: tylko który z Panów?


Nic z tego :-> Seth zadecydował samodiagnostykę i niech tak zostanie (zobaczymy co mu Acco podpowie). Nie będziemy już koledze mieszać.

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#9 krzysio666

krzysio666
  • Forumowicz
  • 42 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:27, 04.05.2009

więc tak dziś hania była w serwisie podpili ja pod kompa i sie okazało że sonda lambda jest uszkodzona ta pierwsza w serwisie powiedzieli mi 800zł + 50zł robocizna więć zadzwoniłem do inter carsu i znalazłem bosha za 280 chyba nie ma większych problemów z jej wymianą co a prze okazji zapytałem o sprężyne zawieszenia do mojej hani 5D powiedzieli mi ze maja jeszcze 4 sztuki na przod i potem beda nie dostepne a na tyl juz sa nie dostępne gdzie kupić nowe spręzyny tylko błagam nie serwis

#10 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 07:47, 05.05.2009

Kolego, z tego co pisali zainteresowani na tym forum-omijaj szerokim łukiem sondy lambda Boscha !!! Poszukaj raczej NGK-NTK.
MaxLife RULEZ !!!

#11 krzysio666

krzysio666
  • Forumowicz
  • 42 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:24, 07.05.2009

hania zrobiona sonda wymieniona gadałem z mechanikiem i on polecił tego bosha i go kupiłem 350zl narazie jest oki zobaczymy dalej

#12 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 06:50, 08.05.2009

Obstawiam, że wytrzyma najwyżej kilka kkm :-) Było wiele opisywanych na różnych forach Hondy przypadków z sondami Boscha, które kończyły się po kilku tysiączkach kilometrów i wymianą na NTK. Ale bądź dobrej myśli...
MaxLife RULEZ !!!

#13 krzysio666

krzysio666
  • Forumowicz
  • 42 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:08, 08.05.2009

no zobaczymy moze bedzie dobrze




IPB Skin By Virteq