Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

problemy z układem kierowniczym


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 loot

loot
  • Forumowicz
  • 421 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:44, 06.06.2012

Koledzy,

Mam problem z układem kierowniczym i trochę nie wiem, w którą stronę działać.

Generalnie problem polega na tym, że bardzo mi ciężko chodzi kierownica i jest takie jakby bicie, ale nie jest to chyba bicie tylko jakby wspomaganie działało na raty, tzn 1/4 sekundy trochę działa, 1/4 sekundy nie działa. Ma to jednak związek z prędkością, więc może to być jednak krzywa felga (o czym się przekonam mam nadzieję w piątek), bądź może bicie piasty?

Koła letnie mam 17 cali, 8 cali szerokości, opona 225 i ET 40. Całość z przodu trochę wystaje (z 1, max 2 centymetry). Rozumiem, że może trochę ciągać na koleinach, ale nie może być tak, że nie da się skręcić jedną ręką, a dwoma ledwo. Jeździłem innymi samochodami z takimi i większymi kołami i było OK.

Zmieniłem koła na zimówki 16 cali i opona 205 i jest znacznie lepiej, ale jednak nie do końca. Tzn. kierownica chodzi już prawie lekko, a bicie jest znacznie lżejsze, bardzo mało odczuwalne, ale jednak.

Pompa wspomagania ciut wyje, tak też napisali „fachowcy” w ASO w swoim systemie. Dzwoniłem do gości od regeneracji, to mi powiedzieli, że najpierw pasek wymienić na ori Hondy. Tylko, że ja pasek wymieniałem na Bando jakiś miesiąc czy dwa miesiące temu, a zdaje się, że to jest fabryczny pasek, także nie wydaje mi się…

No i teraz Panowie i ewentualne Panie - co robić? Na początek sprawdzę te 17 czy oby nie są krzywe, a potem regenerować pompe wspomagania? 500 zł taka przyjemność, wolałbym na darmo nie wyrzucać hajsu, więc może macie jakieś inne pomysły – np. maglownica?

No i ostatnie pytanie – czy generalnie na takich felgach powinno być OK?

Pozdrawiam
  • 0

#2 Rafalzmc

Rafalzmc
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:29, 07.06.2012

Ja miałem w galaxy ze było bicie na kierownicy, mysłałem ze to felga okazało sie ze to jest wina opny. Przemień z tyłu na przód.
  • 0

2742e3c176.jpg


#3 gegu

gegu
  • Klubowicz
  • 138 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1 Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:37, 07.06.2012

Kolego przyjrzyj się najpierw układowi wspomagania. To nie jest normalne, że dwoma rękami trzeba walczyć z kierownicą. Popytaj się kolegów z forum z kółkami 17-18" jak im wspomaganie działa - jestem przekonany (tylko przekonany, bo mam tylko 15"), że u Ciebie jest coś nie teges.
Jeśli chodzi o regenerację pompy to zerknij tutaj http://www.accordklu...pic.php?t=8968. I nie jedź już więcej do tego mechanika, bo chce Cię orżnąć. Części do pompy, wszystkie kupowane w aso, kosztują maks. 250zł, a jak łożyska kupisz gdzie indziej to w 150zł się zmieścisz.
  • 0
<p>Obecnie Accord VII CM1 2.0 Sport '06.</p>
<p>Był Accord V CE2 2.0 iES '96 <a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...t=42523</a></p>

#4 Rafalzmc

Rafalzmc
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:21, 07.06.2012

Felgi są ok
A jak pompa już wyje to raczej do wymiany,bądz do regeneracji.
ewentualnie kupić używaną drugą.
A płyn napewno jest ? :mrgreen:
  • 0

2742e3c176.jpg


#5 loot

loot
  • Forumowicz
  • 421 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:36, 07.06.2012

Ja miałem w galaxy ze było bicie na kierownicy, mysłałem ze to felga okazało sie ze to jest wina opny. Przemień z tyłu na przód.

obadam to, ale dopiero jak założe z powrotem 17 po wyważeniu.

Kolego przyjrzyj się najpierw układowi wspomagania. To nie jest normalne, że dwoma rękami trzeba walczyć z kierownicą. Popytaj się kolegów z forum z kółkami 17-18" jak im wspomaganie działa - jestem przekonany (tylko przekonany, bo mam tylko 15"), że u Ciebie jest coś nie teges.

na bank jest nie teges, tylko ciekawe czy to na pewno wspomaganie

Jeśli chodzi o regenerację pompy to zerknij tutaj http://www.accordklu...pic.php?t=8968. I nie jedź już więcej do tego mechanika, bo chce Cię orżnąć. Części do pompy, wszystkie kupowane w aso, kosztują maks. 250zł, a jak łożyska kupisz gdzie indziej to w 150zł się zmieścisz.

u innych też 500 zł taka przyjemność, ile to wg. Ciebie powinno kosztować?
sam bym zrobił jakbym tylko miał czas i garaż, ale to już nie te czasy niestety, że mam kiedy i gdzie grzebać.

Felgi są ok
A jak pompa już wyje to raczej do wymiany,bądz do regeneracji.
ewentualnie kupić używaną drugą.
A płyn napewno jest ? :mrgreen:

używka 200 zł + płyn + robota, no i pytanie ile pochodzi, chyba lepiej jednak zregenerować, bo przy regeneracji wymienia się tak naprawdę wszystko, zostaje tylko ten kawał żelastwa, więc jest praktycznie jak nowa.
  • 0

#6 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 15:09, 07.06.2012

daruj sobie pompe, bo to na 100% nie jest powodem ciężko pracującej kierownicy i bicia
Jesli masz zaniki tak jakby wspomagania to winna jest maglownica
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#7 loot

loot
  • Forumowicz
  • 421 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:21, 11.06.2012

skąd ta pewność Seth?

możesz polecić kogoś w okolicy, kto to sprawnie zdiagnozuje i ewentualnie zregeneruje?

koła wyważone, proste. zmieniłem z powrotem na letnie 17', Coupe z powrotem wygląda jak trzeba :ok
  • 0

#8 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:39, 11.06.2012

masz niedaleko to podjedź

http://przekladnia.com/
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#9 loot

loot
  • Forumowicz
  • 421 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:46, 11.06.2012

raptem 155 kilometrów :mrgreen:
  • 0

#10 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:21, 11.06.2012

no tak, przez forum na pewno zdiagnozujemy szybciej, taniej i lepiej :mrgreen:

węże zasilające przekładnie kierowniczą całe, niepowyginane?

czy kłopoty zaczęły się po wymianie paska?
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#11 loot

loot
  • Forumowicz
  • 421 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:54, 11.06.2012

no tak, przez forum na pewno zdiagnozujemy szybciej, taniej i lepiej :mrgreen:

dobra dobra, przecież pytałem gdzie można w okolicy to ogarnąć, ponad 300 km jechać i potem ewentualnie drugi raz na regeneracje to chyba jednak przesada :mrgreen:

węże zasilające przekładnie kierowniczą całe, niepowyginane?

nie wiem, muszę popatrzeć. żaden z mechaników nie zwrócił uwagi póki co na to uwagi.

czy kłopoty zaczęły się po wymianie paska?

nie
  • 0

#12 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 13:31, 11.06.2012

nie mam pewności, pisze tylko, że robienie pompy wg mnie mija się z celem
zaniki wspomagania najczęściej spowodowane są zlą pracą samego magla
to że wyje pompa to nie oznacza , że ie tłoczy płynu, tylko po prostu przyciera się łożysko, ale łopatki się kręcą więc nie wiem jakby to miało pomóc wspomaganiu
oczywiście wiadomo pompe zregenerować trzeba bo łożysko jak wyje to się w końcu rozwali - ale to pewnie jeszcze dłuuugo wytrzyma
Sprawdzić magiel w okolicy? nie mam pojęcia - bo sam kiedyś szukałem i dupa normalnie szok, że u nas nie da się zdiagnozować z 80% usterek samochodu, bez wymiany wszystkich części :k
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#13 loot

loot
  • Forumowicz
  • 421 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:04, 12.06.2012

ok, wcześniej pisałeś, że 100%, więc odczytałem to jako pewność.

właśnie bardzo to wszystko dziwne, chcesz naprawić telewizor albo zrobić kampanię reklamową to nie ma problemu, a jak chcesz samochód zdiagnozować to nie ma komu...

patrząc w Google to są jakieś warsztaty w Warszawie, które się tym zajmują, więc będę musiał wygospodarować trochę czasu i gdzieś podskoczyć, spróbować się zorientować...
  • 0

#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:47, 12.06.2012

Mam u siebie podobny przypadek, bije mi kierownicą, opony nowe 205/55/15 alufelgi proste oryginalne hondy, opony wyważone tylko że u mnie kierownica chodzi lekko...
  • 0

#15 loot

loot
  • Forumowicz
  • 421 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:14, 12.06.2012

dawaj do Pabianic, raptem masz 400 km :mrgreen:

piasta może bić.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq