Skocz do zawartości


RODO w HAKP

fabryczny wzmacniacz PSS do orginalnego radia


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:49, 29.04.2009

Mam orginalne radyjko na 1 cd i 4 głośniki , chciałbym tu wpleść jakieś dodatki i tak się zastanawiam nad tym orginalnym wzmacniaczem od wersji z PSS, można kupić używany na allegro

http://allegro.pl/it...or_dzwieku.html

Podkreślam że nie chodzi mi o jakiś na maxa wyrafinowany sprzęt car audio lecz poprostu o głębszy dźwięk, chciałbym też wstawić dodatkowe głośniki w tylnich drzwiach gdyż ich tam brakuje

Czy instalując ten procesor dźwięku to będzie miało sens?

#2 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:17, 29.04.2009

Tak poprostu (plug&play) go nie podlaczysz. Radio, ktore posiadasz nie wyjscia na wzmacniacz. Ten wzmacniacz stanowi intergralna czesc PSS.

Poza tym, dodawanie wzmacniacza do glosnikow seryjnych w wersji Sport, jest chyba bezcelowe. Nie wiem czy one wytrzymaja wieksza moc. Widziales jak one wygladaja?
Jak nie to zobacz:
http://terror.org.pl...ia/IMG_0865.JPG

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 00:29, 30.04.2009

ot pokazal, z d..y strony :-P

#4 Adas

Adas
  • Forumowicz
  • 59 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:37, 30.04.2009

Po I widze na małym zdjęciu ja nie widzę wersji sport ( po 15" kolach - a wiec i mniejszych hamulcach, po II po grillu z comforta lub executive). Wiec radio typ A.

Po II nie masz w radiu wejścia na ten wzmaczniacz. Jest tylko wejście na zmieniarkę.

Po III wzmaczniacz to końcówka mocy, procesor może byc wbudowany w radio lub być całkiem oddzielną puszką. ( np. takie radia alpine cda: 9835r, 9855r, 9887r mają mają bardzo dużo ustawień dźwięku, które można zestroić z wnętrzem auta lub radia takie jak cda: 9884r, 9886r współpracują z procesorem pxa-h100 do imprintu).

Po IV wiem po sobie, że takie zmiany minimalne nie przynoszą zadowalającego efeku bo w głębi duszy jakiejś zmiany jakościowej się oczekuje skoro coś w ogóle chcesz zmienić.

Po V tył psuje. Sam zacząłem od kupna elips jbl w półke. To był błąd. Kiedy mi zamontowali przedni zestaw morela, to te jble tylko psuły mi jakosć dźwięku. Wieć teraz chodzą w paśmie przenoszenia charakterystycznym dla subów.

No i tutaj zacznijmy od początku. Radia w Accordzie to syf (przynajmniej do wersji sport), który wzmacnia sztucznie górne i dolne częstotliwości i to na stałe, taki permanentny loudness. Już nawet nie piszę, że sygnał z niego do wzmaczniacza trzeba ciągnąć przez konwetery. Jakosć jest do dupy i psuje cały efekt za każdą kasę zainwestowaną w audio. Np. te nadmierne basy (zapewne po to aby wyciagnąć max z tych popierdułek w drzwiach)
powodują bardzo dużo rezonansów różnych elementów auta, od tapicerki zaczynając.

Głośniki - o tym już napisał Mikołaj.

Reasumując, lepiej zebrać jakąś pulę pieniędzy, powiedzmy 4500 i z żalem rozstać się z nimi w dobrym zakładzie car audio. Kwota sie wydaje duża, ale trzeba kupić radio, najlepiej interfejs do sterowania kierownicą, ramkę na radio, wzmaczniacz, system na przód i suba. Instalacja + wygłuszenie drzwi to ok. 1200. A dlaczego tak dużo i na raz? Bo wszelkie zmiany kosztują cenny czas fachowców (godzina ok. 50 zł) i niepotrzebnie zużyte materiały - metry kabli, konwertery - tego można uniknąć robiąć kompleksową modernizację.

Ja to przerabiam na sobie i wiem, że to błąd. Ale w końcu wstawiam radio i dopiero teraz mam prawo spodziewać sie znacznej poprawy dźwięku.

Jest tez inna, tańsza i prostsza opcja: nie robić niczego, bo naprawde nie ma sensu ani możlwości zrobienia tego co jest w Twoim poście.

Pozdrawiam.

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:04, 30.04.2009

Dzięki za wyczerpującą wypowiedź Adammilo :B , przekonałeś mnie całkowicie że to nie ma sensu, , na chwile obecną jedyne co zrobie to wymienie fabryczne głośniki na Helixy Dark blue i te nieszczęsne JBL (jajka) w tylnią półkę, gdyż zostały mi z poprzedniego autka, napewno lepsze to, niż to coś co mi pokazał Mikołaj :k I jak już się zdecyduję na prawdziwe car audio to oddam to w ręce fachowców

Mam jeszcze dwa pytanka, czy mimo wszystko miało by sens gdybym wygłuszył przednie drzwi matami przy okazji ?

I skoro jajka w tylniej półce tak burzą efekt, to może lepiej pociągnąć te kable do tylnich drzwi i tam jakieś dobre basówki wstawić ?

#6 Adas

Adas
  • Forumowicz
  • 59 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:12, 30.04.2009

Wygłuszenie zawsze ma sens. Tylko musisz je zrobić dobrze. To tez lepiej oddać fachowcom. koszt 500 - 600 zł materiałem STP, który jest prawie tak dobry jak dynamat, a koszt bez porówniania niższy.

Można robić pewne rzeczy etapami, np. wyglusz przednie drzwi, zrób dystanse.
Najwazniejsze:
od razu dołożyć dobre radio i podłączyć je na istniejącej instalacji pod glośniki które masz czyli helixy + jajka (zrób z maty głuszącej pierścienie pod te jajka i usuń rezonans 3-go światła stop - tylko to rezonuje. Najlepiej któreś z tych alpine z wbudowanym procesorem, bo do tych bez trzeba doliczyć 750 na procesor + ok. 120 zestaw do imprintu). Przy okazji radia możesz przeciągnąć kable z sygnalem do tyłu.
Już tutaj powinna byc kolosalna zmiana jakości dźwięku.
Zapomnij w tweeterach w podszybiu, dawaj je w oslony lusterek w jakieś adapery
w przyszłości dołożysz wzmacniacz, zmienisz kable i dasz lepsze głośniki.

Glosniki w tylne drzwi tez powodują rezonans wielu elementów więc wymagają wygluszenia (500-600) - jak widzisz taniej bedzie kupić suba. Jakbys już mocno sie sprzeciwiał subowi to lepiej dac podwójne midbasy w przednie drzwi tylko to już trzeba przerabiać tapicerke.

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:50, 01.05.2009

"od razu dołożyć dobre radio i podłączyć je na istniejącej instalacji" Czegoś tu nie rozumiem, czy można w takim razie podłączyć jakiegoś dobrego Pioneera pod orginalną zabudowę radia tak aby można sterować funkcjami z panelu oraz kierownicy?

#8 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:00, 01.05.2009

Pavlos007, z panelu nie, ale kierownicy tak.

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:22, 01.05.2009

czy ktoś z was robił taką przekładkę?

#10 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:28, 01.05.2009

Pavlos007, tu nie chodzi o przekladke, tylko dolozenie radia pod oryginalnym panelem. Niektore radia (np. Alpine) maja mozliwosc zdalnego sterowania z fabrycznych guzikow na kierownicy. Potrzebny jest odpowiedni interfejs. Ja mam wymienione wszystko oprocz jednostki sterujacej i najprawdopodobniej bede za jakis czas wstawial nowe radio. Mialem juz to robic, ale pojawily sie inne wydatki.

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#11 Adas

Adas
  • Forumowicz
  • 59 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:14, 04.05.2009

Szukam miejsca gdzie by się podzielić wrażeniami po zmianie radia... Może więc bedzie to tutaj.

Dzisiaj wsadziłem alpinke 9855r do mojego Acc. Wybrałem wysoki model kosztem sterowania w kierownicy. A że do ramki dołożona była kostka, która pozwala uniknąć cięcia oryginalnych kabli z org. kostki, będę mógł w przyszłości dołożyć interfejs sterowania kierownicą, które jednak jest przydatne (ale kosztuje 350). Teraz posługuje się pilotem dolożonym do radia.

No i wrażenia słuchowe:
Po 3,5h wkładania radia wręcz zamkneli mi zakład car audio przed nosem ;-) w związku z tym nie było żadnego ustawiania procesora. Dźwięk był troche lepszy.
Potem w trakcie jazdy zacząłem się bawic pilotem i sobie wcisnąlem przycisk a.proc, pod którym krył sie miedzy innymi equalizer w kategoriach rock, pop, hip hop, elektro & dance itp. Po wybraniu powyższych dźwięk się ZNAAAAAAAACZNIE poprawił, jak sie okazało, zaraz po montazu grał na FLAT.
Ale to jeszcze pikuś... Pod wieczór pomierzyłem odległości od głośników przednich i tylnych (grających w charakterze subwoofera , którego niestety jeszcze nie mam). Jak to ustawiłem to byłem w szoku. Dźwięk "odsunął" się pod szybę (ale nie w miejsca tweeterów w podszybiu ;-) ), aby bas z tyłu był w tym samym momencie co inne częstotliwości z przodu. Dodatkowo opóźnienia przodu: lewy - prawy daje możliwość złożenia głosu w jeden punkt pod szybą (i to najbardziej mi sie spodobało, bo efekt jakbym siedział pare metrów przed wokalistą, który bez mikrofonu śpiewa do mnie a nie do mikrofonu i przez głośniki, co psuje efekt) bądź rozszerzenia i to już bardziej tradycyjne nagłośnienie przypomina, ale nadal z tyłem w dobrym tempie. Próby tych opóźnień robilem najpierw na radiu, jak gośc gadał (kanał dwójka lub trójka) a potem na dire straits.

Aha no i wyłączylem oczywiscie wzmacniacz w radiu, alpine jest teraz deckiem.

Jestem pod ogromnym wrażeniem, a jeszcze nic nie kombinowałem ze zwrotnicą i własnie korektorem, poza programami fabrycznymi. Mam w planie spuścić wszystkie głośniki na wzmaczniaczu na Full Range i poustawiać filtry i wzmocnienia na radiu, no a potem może poustawiać granie pod swoje gusta na korektorze dla paru rodzajów muzyki.

Polecam każdemu, kto chce poprawić dźwięk ,zaczynać od jednostki sterującej. Moje nowe radiu już nie gra na TREBLE "-6" i Bas "-1", bo tylko tak dało się słuchać oryginalnego radia z dołożonym wzmaczniaczem.

Dodam jeszcze że najlepsze efekty słychac przy muzyce a nie dudnieniu, czyli w czymś w czym słychać detale, bo tutaj one naprawde zagrają.
I warto tez kupić jakiś wysoki model, aby miec te wszystkie ustawienia (korekcja czasowa to minimum, najlepiej 6-kanałowa bo wtedy można ustawić suba), a więc Alpine CDA 9815rb, 9833r, 9835r, 9853r, 9855 r i 9887r.

#12 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:23, 04.05.2009

adammilo, jaka masz ramke?, wez jakas fotke wrzuc jak to sie prezentuje na desce.

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#13 Adas

Adas
  • Forumowicz
  • 59 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:28, 04.05.2009

Kupiłem to co znalazłeś w necie, dokładnie z tej firmy bartex-audio. Zdjęcia zrobie niedługo, narazie nie mam czasu na zdjęcia, dzisiaj w garażu siedziałem 1h już po wjechaniu ;-)
Do tej ramki dodają taka ramkę uzupelniającą (to co maja radia w komplecie na front do okoła panelu) i ona niestety okazała się zbyt wąska, bo obawiam się o ten mechanizm windy. Została więc na froncie ramka alpine, a samo radio dzieki dołozonym adapterom nie jest na półkieszeni, tak jak zwykle sie robi, ale przymocowane 4 śrobami po bokach w otwory ISO (tak to sie nazywa). Ogólnie ramka fajna i polecam.

#14 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:35, 04.05.2009

aha, no to jak ja bym to robil to tez z tej firmy, bo czlowiek u ktorego robilem od nich bierze akcesoria. Zacheciles mnie do dalszych modow, nie powiem. Tylko mam inne wydatki kurcze. A gosciu powiedzial, ze za darmo mi to wstawi, jako uzupelnienie wlasciwie.
To sterowanie, pewnie to samo, jak z bartex, cena nie mala 350, hmm. No mam o czym myslec.

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#15 Adas

Adas
  • Forumowicz
  • 59 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:46, 04.05.2009

No to bierz dobre radio, a nie 9880r. Osobiscie kupiłem używane w idealnym stanie (technicznym mam nadzieje też ;-) ), a koszt radia + ramka + chinche + pomoc przy montażu to troszke ponad 1k. Interfejs zostawiam sobie na moment, jak już nie będe mial naprawde co z kasą robić.




IPB Skin By Virteq