XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
fabryczny wzmacniacz PSS do orginalnego radia
#1 Guest_Anonymous_*
Napisano 22:49, 29.04.2009
http://allegro.pl/it...or_dzwieku.html
Podkreślam że nie chodzi mi o jakiś na maxa wyrafinowany sprzęt car audio lecz poprostu o głębszy dźwięk, chciałbym też wstawić dodatkowe głośniki w tylnich drzwiach gdyż ich tam brakuje
Czy instalując ten procesor dźwięku to będzie miało sens?
#2
Napisano 23:17, 29.04.2009
Poza tym, dodawanie wzmacniacza do glosnikow seryjnych w wersji Sport, jest chyba bezcelowe. Nie wiem czy one wytrzymaja wieksza moc. Widziales jak one wygladaja?
Jak nie to zobacz:
http://terror.org.pl...ia/IMG_0865.JPG
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#3 Guest_Anonymous_*
Napisano 00:29, 30.04.2009
#4
Napisano 01:37, 30.04.2009
Po II nie masz w radiu wejścia na ten wzmaczniacz. Jest tylko wejście na zmieniarkę.
Po III wzmaczniacz to końcówka mocy, procesor może byc wbudowany w radio lub być całkiem oddzielną puszką. ( np. takie radia alpine cda: 9835r, 9855r, 9887r mają mają bardzo dużo ustawień dźwięku, które można zestroić z wnętrzem auta lub radia takie jak cda: 9884r, 9886r współpracują z procesorem pxa-h100 do imprintu).
Po IV wiem po sobie, że takie zmiany minimalne nie przynoszą zadowalającego efeku bo w głębi duszy jakiejś zmiany jakościowej się oczekuje skoro coś w ogóle chcesz zmienić.
Po V tył psuje. Sam zacząłem od kupna elips jbl w półke. To był błąd. Kiedy mi zamontowali przedni zestaw morela, to te jble tylko psuły mi jakosć dźwięku. Wieć teraz chodzą w paśmie przenoszenia charakterystycznym dla subów.
No i tutaj zacznijmy od początku. Radia w Accordzie to syf (przynajmniej do wersji sport), który wzmacnia sztucznie górne i dolne częstotliwości i to na stałe, taki permanentny loudness. Już nawet nie piszę, że sygnał z niego do wzmaczniacza trzeba ciągnąć przez konwetery. Jakosć jest do dupy i psuje cały efekt za każdą kasę zainwestowaną w audio. Np. te nadmierne basy (zapewne po to aby wyciagnąć max z tych popierdułek w drzwiach)
powodują bardzo dużo rezonansów różnych elementów auta, od tapicerki zaczynając.
Głośniki - o tym już napisał Mikołaj.
Reasumując, lepiej zebrać jakąś pulę pieniędzy, powiedzmy 4500 i z żalem rozstać się z nimi w dobrym zakładzie car audio. Kwota sie wydaje duża, ale trzeba kupić radio, najlepiej interfejs do sterowania kierownicą, ramkę na radio, wzmaczniacz, system na przód i suba. Instalacja + wygłuszenie drzwi to ok. 1200. A dlaczego tak dużo i na raz? Bo wszelkie zmiany kosztują cenny czas fachowców (godzina ok. 50 zł) i niepotrzebnie zużyte materiały - metry kabli, konwertery - tego można uniknąć robiąć kompleksową modernizację.
Ja to przerabiam na sobie i wiem, że to błąd. Ale w końcu wstawiam radio i dopiero teraz mam prawo spodziewać sie znacznej poprawy dźwięku.
Jest tez inna, tańsza i prostsza opcja: nie robić niczego, bo naprawde nie ma sensu ani możlwości zrobienia tego co jest w Twoim poście.
Pozdrawiam.
#5 Guest_Anonymous_*
Napisano 10:04, 30.04.2009
Mam jeszcze dwa pytanka, czy mimo wszystko miało by sens gdybym wygłuszył przednie drzwi matami przy okazji ?
I skoro jajka w tylniej półce tak burzą efekt, to może lepiej pociągnąć te kable do tylnich drzwi i tam jakieś dobre basówki wstawić ?
#6
Napisano 13:12, 30.04.2009
Można robić pewne rzeczy etapami, np. wyglusz przednie drzwi, zrób dystanse.
Najwazniejsze:
od razu dołożyć dobre radio i podłączyć je na istniejącej instalacji pod glośniki które masz czyli helixy + jajka (zrób z maty głuszącej pierścienie pod te jajka i usuń rezonans 3-go światła stop - tylko to rezonuje. Najlepiej któreś z tych alpine z wbudowanym procesorem, bo do tych bez trzeba doliczyć 750 na procesor + ok. 120 zestaw do imprintu). Przy okazji radia możesz przeciągnąć kable z sygnalem do tyłu.
Już tutaj powinna byc kolosalna zmiana jakości dźwięku.
Zapomnij w tweeterach w podszybiu, dawaj je w oslony lusterek w jakieś adapery
w przyszłości dołożysz wzmacniacz, zmienisz kable i dasz lepsze głośniki.
Glosniki w tylne drzwi tez powodują rezonans wielu elementów więc wymagają wygluszenia (500-600) - jak widzisz taniej bedzie kupić suba. Jakbys już mocno sie sprzeciwiał subowi to lepiej dac podwójne midbasy w przednie drzwi tylko to już trzeba przerabiać tapicerke.
#7 Guest_Anonymous_*
Napisano 08:50, 01.05.2009
#8
Napisano 10:00, 01.05.2009
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#9 Guest_Anonymous_*
Napisano 10:22, 01.05.2009
#10
Napisano 11:28, 01.05.2009
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#11
Napisano 23:14, 04.05.2009
Dzisiaj wsadziłem alpinke 9855r do mojego Acc. Wybrałem wysoki model kosztem sterowania w kierownicy. A że do ramki dołożona była kostka, która pozwala uniknąć cięcia oryginalnych kabli z org. kostki, będę mógł w przyszłości dołożyć interfejs sterowania kierownicą, które jednak jest przydatne (ale kosztuje 350). Teraz posługuje się pilotem dolożonym do radia.
No i wrażenia słuchowe:
Po 3,5h wkładania radia wręcz zamkneli mi zakład car audio przed nosem w związku z tym nie było żadnego ustawiania procesora. Dźwięk był troche lepszy.
Potem w trakcie jazdy zacząłem się bawic pilotem i sobie wcisnąlem przycisk a.proc, pod którym krył sie miedzy innymi equalizer w kategoriach rock, pop, hip hop, elektro & dance itp. Po wybraniu powyższych dźwięk się ZNAAAAAAAACZNIE poprawił, jak sie okazało, zaraz po montazu grał na FLAT.
Ale to jeszcze pikuś... Pod wieczór pomierzyłem odległości od głośników przednich i tylnych (grających w charakterze subwoofera
Aha no i wyłączylem oczywiscie wzmacniacz w radiu, alpine jest teraz deckiem.
Jestem pod ogromnym wrażeniem, a jeszcze nic nie kombinowałem ze zwrotnicą i własnie korektorem, poza programami fabrycznymi. Mam w planie spuścić wszystkie głośniki na wzmaczniaczu na Full Range i poustawiać filtry i wzmocnienia na radiu, no a potem może poustawiać granie pod swoje gusta na korektorze dla paru rodzajów muzyki.
Polecam każdemu, kto chce poprawić dźwięk ,zaczynać od jednostki sterującej. Moje nowe radiu już nie gra na TREBLE "-6" i Bas "-1", bo tylko tak dało się słuchać oryginalnego radia z dołożonym wzmaczniaczem.
Dodam jeszcze że najlepsze efekty słychac przy muzyce a nie dudnieniu, czyli w czymś w czym słychać detale, bo tutaj one naprawde zagrają.
I warto tez kupić jakiś wysoki model, aby miec te wszystkie ustawienia (korekcja czasowa to minimum, najlepiej 6-kanałowa bo wtedy można ustawić suba), a więc Alpine CDA 9815rb, 9833r, 9835r, 9853r, 9855 r i 9887r.
#12
Napisano 23:23, 04.05.2009
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#13
Napisano 23:28, 04.05.2009
Do tej ramki dodają taka ramkę uzupelniającą (to co maja radia w komplecie na front do okoła panelu) i ona niestety okazała się zbyt wąska, bo obawiam się o ten mechanizm windy. Została więc na froncie ramka alpine, a samo radio dzieki dołozonym adapterom nie jest na półkieszeni, tak jak zwykle sie robi, ale przymocowane 4 śrobami po bokach w otwory ISO (tak to sie nazywa). Ogólnie ramka fajna i polecam.
#14
Napisano 23:35, 04.05.2009
To sterowanie, pewnie to samo, jak z bartex, cena nie mala 350, hmm. No mam o czym myslec.
Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009
#15
Napisano 23:46, 04.05.2009