Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Wiosenny serwis klimatyzacji, pytanie


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:56, 25.04.2012

Witam! Idzie wiosna toteż postanowiłem dobić klime w moim accordzie VI genie.
a teraz pytanie : wie ktoś może jak powinien przebiegać serwis klimatyzacji? czy ten czynnik chłodzący ktory spuszczają z mojego auta oni wyrzucają czy wpuszczają mi z powrotem tylko że w postaci uzupełnionej (np wypompują 400g a wpuszczą 700 bo 300 ubyło przez jakiś czas). Pytam, gdyż w serwisie policzyli mi za 700 gram czynnika a znajomy twierdzi ze powinni mi policzyc tylko za to co brakowało czyli 200g. w ogole to gdzies czytałem ze do VI genów wchodzi 500-550 gram czynnika a oni wpuscili mi 700. Mimo wszystko nie chciałem sie mądrzyć, to w koncu oni są fachowcami a nie ja.
Prosze o odpowiedź na moje pytanie, bo jestem ciekawy czy zrobili mnie w balona czy też nie, jesli sie okaże że tak to powiem ktory to serwis i serdecznie odradze odwiedzanie ich.

Pozdrawiam :)
  • 0

#2 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7,399 postów
  • SkÄ…d:DÄ™bica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 19:03, 25.04.2012

Klimatyzacja:

Zdolność schładzania (na rynek środkowo-europejski): 3,740 Kcal/h (14,800 BTU/h)
Rodzaj czynnika schładzającego: HFC-134a (R-134a)
Ilość czynnika schładzającego [g]: 500-550

Stosowane były dwa rodzaje sprężarek klimatyzacji: DENSO I SANDEN
SANDEN:
Rodzaj oleju: SP-10 (nr OEM 38897-P13-003, 38898-P13-003 lub 368899-P13-A01)
Ilość oleju smarującego sprężarkę [cm3]: 130
DENSO:
Rodzaj oleju: ND-OIL8 (nr OEM 38897-PR7-003, 38898-PR7-003 lub 38899-PR7-A01)
Ilość oleju smarującego sprężarkę [cm3]: 160


[ Dodano: 2012-04-25, 20:11 ]
proceduralnie powinni
- odessac Twój czynnik
- odessać olej
- zrobic próznie - przy temperaturze zewnetrznej około +20st C minimum 30min
- nowy olej
- nabicie gazu
i przy załozeniu że wszystko sprawne i szczelne układ ma smigac

olej sie sciaga i jest albo do odzysku, albo do wyrzucenia - z reguły do wyrzucenia
czynni sie ściaga i jest do ponownego uzytku

to z tego co ja wiem
  • 0

#3 and75

and75
  • Nowy
  • 9 postów
  • SkÄ…d:Åšwidnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:40, 25.04.2012

Potwierdzam, dziś robiłem przegląd klimy i wchodzi 550 g czynnika. U mnie procedura przebiegała tak jak napisał Jarek z pominięciem 30 min. próżni. Olej odessany i zmieniony na nowy. Przez rok ubyło mi 150 gram czynnika.
Koszt całej operacji 100 zł.
  • 0

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:42, 25.04.2012

Czyli przypuszczam, ze zostalem oszukany... Prosze o wypowiedz na ten temat kogos kto sie na tym zna. Czy istnieje mozliwosc zeby tam za duzo tego czynnik nalali? Jesli tak to czym to sie moze skonczyc?
  • 0

#5 rav1984

rav1984
  • Forumowicz
  • 202 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:53, 28.04.2012

Potwierdzam, dziś robiłem przegląd klimy i wchodzi 550 g czynnika. U mnie procedura przebiegała tak jak napisał Jarek z pominięciem 30 min. próżni. Olej odessany i zmieniony na nowy. Przez rok ubyło mi 150 gram czynnika.
Koszt całej operacji 100 zł.


Czyli jak rozumiem, 550g to jest max jaki może się zmieścić do układu, tak? Właśnie dzisiaj chciałem nabić klimę, a znalazłem ofertę na grouponie: 89 zł zamiast 288 zł za serwis + uzupełnienie czynnika do 100 g, wymiana filtra kabinowego i ozonowanie, każde kolejne 100g czynnika 10zł .

Jako, że cena jest dość niska, to boje się, żeby mnie nie przewalili na tym czynniku licząc mi np za 1 kg :D
  • 0

Aby dodać film z youtube należy wpisać [*media*]XXX[*/media*] (bez gwiazdek), gdzie XXX to adres filmu.

Moja Hondzia: http://www.accordklu...der=asc&start=0


#6 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2,935 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 10:25, 28.04.2012

ako, że cena jest dość niska, to boje się, żeby mnie nie przewalili na tym czynniku licząc mi np za 1 kg


dają Ci wydruk z maszyny ile było i ile nabiła

robiłem tej wiosny w Leclercu (tam na parkingu)
  • 0

#7 rav1984

rav1984
  • Forumowicz
  • 202 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:32, 28.04.2012

Podejrzewam, że cały trzeba będzie wymienić. Wczoraj jak utknąłem na Kunickiego w korku to myślałem, że się ugotuję. Włączyłem klime (trochę się bałem, bo nie wiedziałem, kidy była odgrzybiana, nabijana itp), ale prawie nic nie chłodziła, śmierdziało i jeszcze na dodatek nabawiłem się jakiejś chrypy jakbym pił przez tydzień.

Zaklepałem sobie już full serwis na Północnej w Car Hi-Fi, ale dopiero na 9 maja.
  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8,892 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 19:41, 28.04.2012

Ja za obsługę klimatyzacji (580ml miałem - doładowano do 650ml) i ozonowanie zapłaciłem 120zł.
I jest to normalna cena w niektórych punktach we Wro.
  • 0

#9 and75

and75
  • Nowy
  • 9 postów
  • SkÄ…d:Åšwidnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:11, 28.04.2012

rav1984 polecam Auto Klima na Hutniczej 3 w Lublinie. Przeglądy klimy tam robi kolega ewekkl z forum HondaTeamLublin. Facet zna się na rzeczy i ceny przystępne a i pogadać o hondach można. Maniak hondy zresztą jest cały temat na w/w forum o jego modach civika.
  • 0

#10 ICI

ICI
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • SkÄ…d:koÅ‚o Warszawy
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:00, 01.05.2012

No to mnie nabili podwójnie, a nawet potrójnie.
Widzę że płacicie po 100 i parę, ja zapłaciłem 200 i klima martwa. Nie podaje prądu na sprężarkę.
Do tego coś mi podskakuje temperatura silnika. Jechałem ok 500 km bez przerwy i w jedna stronę musiałem włączać ogrzewanie na maxa, bo wskazówka była na czerwonym. Tak ze 3 razy w jedną stronę i raz z powrotem. Wszystko po tej klimo-naprawie.

Szukam schematów do klimy i wentylatorów chłodnicy do diesla. Mam jakieś 2 czujniki z powyginanymi przez fachowców końcówkami w chłodnicy, plus wyłamany uchwyt "zakrętki" do czujnika. Tak pchali łapy do złączki elektrycznej od kompresora.

Te czujniki to się wciska w gumę w chłodnicę? Bez tej zakrętki może je ciśnienie wypluć z tej gumy?
Poza tym pytanie, czy wentylatory są potrzebne przy +25 C przy jeździe średnio 100 km/h (do 120 pusta droga i autostrada)? Chyba sam pęd powietrza nie powinien schłodzić wystarczająco chłodnicy? Płyn powyżej poziomu max. Jechałem praktycznie bez zatrzymań, a wzrost temp pojawiał się podczas jazdy okresowo, po czym wszystko wracało do normy na pewien czas.

Jeśli ktoś testował podobną usterkę, to proszę o pomoc. Bez klimy da się żyć, ale z przegrzanym silnikiem już nie.
  • 0

#11 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7,399 postów
  • SkÄ…d:DÄ™bica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 21:05, 01.05.2012

tutaj masz manuala do modelu 1998 - 2002 wraz z dodatkiem do diesela :))
mysle ze znajdziesz wszystko czego szukasz - pobrac i wypalic lub uruchomic na wirtualu

http://downloads.hon...8-00_CD_ISO.zip
  • 0

#12 ICI

ICI
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • SkÄ…d:koÅ‚o Warszawy
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:37, 02.05.2012

Dzięki za schemat.

Przeczyściłem styki przekaźników i wydaje się, że chłodzenie silnika powinno być już w porządku. Było kilka "zapalonych" zestyków.
W/g schematu wentylatory chodzÄ… na:
- 1 biegu przy zadziałaniu pierwszego termostatu ok. 105 C, dwa wiatraki są łączone w szereg i kręcą na pół gwizdka,
- 2 bieg przy zadziałaniu drugiego termostatu na 122 C, wentylatory przełączane są równolegle i kręcą oba na maxa.
Ten układ przekaźników przełączających miał "zapalone" zestyki. Przekaźniki są w pudełku po prawej stronie silnika pod szybą, za skrzynką z bezpiecznikami.

W temacie klimy - znalazłem uszkodzenie na schemacie. Według wszelkich pomiarów jest to termostat.
************
Chyba rozgryzłem temat? Winowajcą okazał się czujnik i tu zagwozdka-
- w/g schematu wydawało by się, że to termostat: "A/C cat-off switch" i że powinien mierzyć jakąś temp. schłodzenia?
- w rzeczywistości, to czujnik temp - termostat, ale oleju silnikowego ??? Znajduje się tuż nad filtrem oleju!!!
Oznaczenie "ERM 6634 made in UK 24 99 L123C 3000-944-2"
Mniej więcej tyle daje się z niego odczytać.
Zdaje się, że występuje handlowo jako ERM6634 ale w PL nie spotkałem.
Masowo występuje w Rover'ze chyba serii 200 i 600.

Ponieważ jest uszkodzony, jak mniemam, brak przejścia na zimno i gorąco:
- interesuje mnie jego charakterystyka (może coś źle mierzę i jest dobry?)
- gdzie go kupić?
- możliwość ominięcia, jest w tak egzotycznym miejscu, że sam nie wiem co i po co tam mierzy?

Temat wisi też na stronie Rovera, niestety za późno na niego wpadłem: http://forum.roverki...ic.php?p=525055
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq