XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Wiosenny serwis klimatyzacji, pytanie
#1 Guest_Anonymous_*
Napisano 18:56, 25.04.2012
a teraz pytanie : wie ktoś może jak powinien przebiegać serwis klimatyzacji? czy ten czynnik chłodzący ktory spuszczają z mojego auta oni wyrzucają czy wpuszczają mi z powrotem tylko że w postaci uzupełnionej (np wypompują 400g a wpuszczą 700 bo 300 ubyło przez jakiś czas). Pytam, gdyż w serwisie policzyli mi za 700 gram czynnika a znajomy twierdzi ze powinni mi policzyc tylko za to co brakowało czyli 200g. w ogole to gdzies czytałem ze do VI genów wchodzi 500-550 gram czynnika a oni wpuscili mi 700. Mimo wszystko nie chciałem sie mądrzyć, to w koncu oni są fachowcami a nie ja.
Prosze o odpowiedź na moje pytanie, bo jestem ciekawy czy zrobili mnie w balona czy też nie, jesli sie okaże że tak to powiem ktory to serwis i serdecznie odradze odwiedzanie ich.
Pozdrawiam
#2
Napisano 19:03, 25.04.2012
Zdolność schładzania (na rynek środkowo-europejski): 3,740 Kcal/h (14,800 BTU/h)
Rodzaj czynnika schładzającego: HFC-134a (R-134a)
Ilość czynnika schładzającego [g]: 500-550
Stosowane były dwa rodzaje sprężarek klimatyzacji: DENSO I SANDEN
SANDEN:
Rodzaj oleju: SP-10 (nr OEM 38897-P13-003, 38898-P13-003 lub 368899-P13-A01)
Ilość oleju smarującego sprężarkę [cm3]: 130
DENSO:
Rodzaj oleju: ND-OIL8 (nr OEM 38897-PR7-003, 38898-PR7-003 lub 38899-PR7-A01)
Ilość oleju smarującego sprężarkę [cm3]: 160
[ Dodano: 2012-04-25, 20:11 ]
proceduralnie powinni
- odessac Twój czynnik
- odessać olej
- zrobic próznie - przy temperaturze zewnetrznej około +20st C minimum 30min
- nowy olej
- nabicie gazu
i przy załozeniu że wszystko sprawne i szczelne układ ma smigac
olej sie sciaga i jest albo do odzysku, albo do wyrzucenia - z reguły do wyrzucenia
czynni sie ściaga i jest do ponownego uzytku
to z tego co ja wiem
#3
Napisano 19:40, 25.04.2012
Koszt całej operacji 100 zł.
#4 Guest_Anonymous_*
Napisano 21:42, 25.04.2012
#5
Napisano 09:53, 28.04.2012
Potwierdzam, dziś robiłem przegląd klimy i wchodzi 550 g czynnika. U mnie procedura przebiegała tak jak napisał Jarek z pominięciem 30 min. próżni. Olej odessany i zmieniony na nowy. Przez rok ubyło mi 150 gram czynnika.
Koszt całej operacji 100 zł.
Czyli jak rozumiem, 550g to jest max jaki może się zmieścić do układu, tak? Właśnie dzisiaj chciałem nabić klimę, a znalazłem ofertę na grouponie: 89 zł zamiast 288 zł za serwis + uzupełnienie czynnika do 100 g, wymiana filtra kabinowego i ozonowanie, każde kolejne 100g czynnika 10zł .
Jako, że cena jest dość niska, to boje się, żeby mnie nie przewalili na tym czynniku licząc mi np za 1 kg
Aby dodać film z youtube należy wpisać [*media*]XXX[*/media*] (bez gwiazdek), gdzie XXX to adres filmu.
Moja Hondzia: http://www.accordklu...der=asc&start=0
#6
Napisano 10:25, 28.04.2012
ako, że cena jest dość niska, to boje się, żeby mnie nie przewalili na tym czynniku licząc mi np za 1 kg
dają Ci wydruk z maszyny ile było i ile nabiła
robiłem tej wiosny w Leclercu (tam na parkingu)
#7
Napisano 10:32, 28.04.2012
Zaklepałem sobie już full serwis na Północnej w Car Hi-Fi, ale dopiero na 9 maja.
#8
Napisano 19:41, 28.04.2012
I jest to normalna cena w niektórych punktach we Wro.
#9
Napisano 20:11, 28.04.2012
#10
Napisano 21:00, 01.05.2012
Widzę że płacicie po 100 i parę, ja zapłaciłem 200 i klima martwa. Nie podaje prądu na sprężarkę.
Do tego coś mi podskakuje temperatura silnika. Jechałem ok 500 km bez przerwy i w jedna stronę musiałem włączać ogrzewanie na maxa, bo wskazówka była na czerwonym. Tak ze 3 razy w jedną stronę i raz z powrotem. Wszystko po tej klimo-naprawie.
Szukam schematów do klimy i wentylatorów chłodnicy do diesla. Mam jakieś 2 czujniki z powyginanymi przez fachowców końcówkami w chłodnicy, plus wyłamany uchwyt "zakrętki" do czujnika. Tak pchali łapy do złączki elektrycznej od kompresora.
Te czujniki to się wciska w gumę w chłodnicę? Bez tej zakrętki może je ciśnienie wypluć z tej gumy?
Poza tym pytanie, czy wentylatory są potrzebne przy +25 C przy jeździe średnio 100 km/h (do 120 pusta droga i autostrada)? Chyba sam pęd powietrza nie powinien schłodzić wystarczająco chłodnicy? Płyn powyżej poziomu max. Jechałem praktycznie bez zatrzymań, a wzrost temp pojawiał się podczas jazdy okresowo, po czym wszystko wracało do normy na pewien czas.
Jeśli ktoś testował podobną usterkę, to proszę o pomoc. Bez klimy da się żyć, ale z przegrzanym silnikiem już nie.
#11
Napisano 21:05, 01.05.2012
mysle ze znajdziesz wszystko czego szukasz - pobrac i wypalic lub uruchomic na wirtualu
http://downloads.hon...8-00_CD_ISO.zip
#12
Napisano 10:37, 02.05.2012
Przeczyściłem styki przekaźników i wydaje się, że chłodzenie silnika powinno być już w porządku. Było kilka "zapalonych" zestyków.
W/g schematu wentylatory chodzÄ… na:
- 1 biegu przy zadziałaniu pierwszego termostatu ok. 105 C, dwa wiatraki są łączone w szereg i kręcą na pół gwizdka,
- 2 bieg przy zadziałaniu drugiego termostatu na 122 C, wentylatory przełączane są równolegle i kręcą oba na maxa.
Ten układ przekaźników przełączających miał "zapalone" zestyki. Przekaźniki są w pudełku po prawej stronie silnika pod szybą, za skrzynką z bezpiecznikami.
W temacie klimy - znalazłem uszkodzenie na schemacie. Według wszelkich pomiarów jest to termostat.
************
Chyba rozgryzłem temat? Winowajcą okazał się czujnik i tu zagwozdka-
- w/g schematu wydawało by się, że to termostat: "A/C cat-off switch" i że powinien mierzyć jakąś temp. schłodzenia?
- w rzeczywistości, to czujnik temp - termostat, ale oleju silnikowego ? Znajduje się tuż nad filtrem oleju!
Oznaczenie "ERM 6634 made in UK 24 99 L123C 3000-944-2"
Mniej więcej tyle daje się z niego odczytać.
Zdaje się, że występuje handlowo jako ERM6634 ale w PL nie spotkałem.
Masowo występuje w Rover'ze chyba serii 200 i 600.
Ponieważ jest uszkodzony, jak mniemam, brak przejścia na zimno i gorąco:
- interesuje mnie jego charakterystyka (może coś źle mierzę i jest dobry?)
- gdzie go kupić?
- możliwość ominięcia, jest w tak egzotycznym miejscu, że sam nie wiem co i po co tam mierzy?
Temat wisi też na stronie Rovera, niestety za późno na niego wpadłem: http://forum.roverki...ic.php?p=525055
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych