XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Zgrzyt i pisk sprzęgła podczas ruszania
#16
Napisano 08:30, 08.06.2012
ktos wczesnij wspominal ze rozchylenie sprzegla i nasmarowanie lozyska pomoze....mit?
pozdrawiam
#17
Napisano 10:22, 08.06.2012
Co do smarowania to niby można przez tą gumową manszetę osłaniającą wejście łapy ale jest spore ryzyko nasmarowania nie tego co trzeba
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#18
Napisano 13:18, 12.06.2012
Od kilku miesięcy zmagam się z tym problemem - tzn z dźwiękiem podczas ruszania.
Po lekturze cytowanego wcześniej tematu na forum - przestałem się martwić, bo zrozumiałem ze to nic groźnego.
(tym bardziej, że mój mechanik mnie wyśmiał, bo oczywiście kiedy chciałem mu zademonstrować dźwięk w czasie ruszania - sprzęgło pracowało cichuutko jak mysz pod miotłą).
Tak czy inaczej, trochę mnie to wkurzało i zacząłem szukać jakiejś prawidłowości - kiedy się to dzieje a kiedy nie.
Wyszło na to, że dźwięk jest kiedy ruszam "byle jak".
Idąc dalej znalazłem coś takiego:
Samochód jest na pierwszym biegu. Trzymamy sprzęgło wciśnięte do końca.
Dodajemy gazu. Około 2500 obrotów powinno wystarczyć do tego, żeby auto nie zgasło podczas ruszania, a z drugiej strony, aby nie spowodować poślizgu kół podczas ruszania
Puszczamy sprzęgło do momentu gdy zaczyna ono “brać”. Jak poznać kiedy sprzęgło zaczyna brać? Otóż zaczynają wówczas gwałtownie spadać obroty silnika, a samochód zaczyna mocniej wibrować i ruszać do przodu.
W momencie gdy sprzęgło zaczyna brać przytrzymujemy sprzęgło w miejscu. Jest to najistotniejszy element płynnego ruszania. Sprzęgło przytrzymujemy na ok. 1 sekundę.
Gdy samochód zacznie jechać z prędkością ok 5-10 km/h zdejmujemy lewą nogę ze sprzęgła i umiejscawiamy ją na podnóżku. W tym momencie warto też odjąć delikatnie gazu, żeby auto nie nabrało zbyt dużej prędkości. A oto jak przedstawią tę technikę Sobiesław Zasada w Szybkości Bezpiecznej:
http://www.technikaj...zyc-samochodem/
niby podstawa, ale..
spróbowałem "ruszać" trochę bardziej świadomie i efekt jest taki:
- kiedy ruszam zgodnie z "zasadą Zasady" - jest OK i dźwięku nie ma
- kiedy ruszam byle jak - zbyt niskie obroty albo zbyt długo przytrzymane sprzęgło albo.. itd - dźwięk jest.
nic tylko pracować nad sobą...
pzdr. -
Don't mind you make up, You'd better make your mind up
#19
Napisano 10:29, 13.06.2012
#20
Napisano 15:27, 09.07.2012
Pozdrawiam i dzięki za odp.
#21 Guest_Anonymous_*
Napisano 07:49, 11.07.2012
Honda zastosowała zbyt męki materiał na tulejkę wałek wybijał ją tworząc kształt jajka i przy ruszaniu kiedy jest największe obciążenie wałek wibruje i z stąd ten dźwięk. zupełnie jak zepsuta pompka w pralce. Trzeba pognać do ASO zakupić tulejkę chyba kosztuje ok 20 zł. potem do mechaniora odsunąć skrzynie nie trzeba na ziemię zwalać odkręcić sprzęgło wygrzebać starą tulejkę nabić nową palcami wchodzi nie trzeba młotkiem nap....
nasmarować smarem grafitowym przykręcić sprzęgło skrzynie i można o sprawie zapomnieć dźwięk zginie jak ręką odjął.
#22
Napisano 11:39, 11.07.2012
Po części o tym wspominałem,ale jak widać mechanicy niewiele sobie z tego robią i idą po całości (sam swego czasu stałem się ofiarą takiej praktyki) czyniąc,że portfel staje się dużo lżejszyPanowie Niektórzy z was byli w ASO i nikt nie wpadł n pomysł że to tulejka wałka sprzęgłowego ( łożysko ślizgowe)
#23 Guest_Anonymous_*
Napisano 14:47, 11.07.2012
zapytaj czy taka cześć istnieje i dlaczego o niej nikt nie mówi.
Ja byłem wieloletnim pracownikiem ASO w Warszawie i wiem jakie są praktyki.
Sprzęgło swoje kosztuje koszt tulejki prawie żaden za robociznę się skroi i już ASO jest szczęśliwe i klient po części również po za tym że w portfelu pusto. Takim sposobem ASO nas ru... bez mydła
#24 Guest_Anonymous_*
Napisano 18:01, 11.07.2012
Co do samego przesmarowania można, ale żeby ją przesmarować trzeba i tak skrzynię odkręcić to nie lepiej ją od razu dać na nową wymienić. Jak by co pisz na hondaczensci1@wp.pl
#25
Napisano 18:13, 11.07.2012
Coś nie działa ta Twoja poczta ?hondaczensci1@wp.pl
#26 Guest_Anonymous_*
Napisano 22:54, 11.07.2012
[ Dodano: 2012-07-11, 23:57 ]
nowe tulejki są poprawione
#27 Guest_Anonymous_*
Napisano 15:28, 12.07.2012
#28
Napisano 17:15, 12.07.2012
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#29
Napisano 08:31, 13.07.2012
Dzwoniłem wczoraj do Hondy w Gdańsku i tam dwóch panów (z działu serwisu - nie wiem czy mechaników) też mówiło że nie było żadnej kampanii na te tulejki.
Co do ceny wymiany, to podobnie jak koledzy wcześniej wspominali, zrzucenie skrzyni i z domowego budżetu umyka 1600zł (za samą robociznę) masakra.
Ale byli na tyle wporządku że powiedzieli że to przerażająca suma i mam sobie to podarować i poczekać aż padnie mi sprzęgło i będzie całe do wymiany.
Jeżeli to kwestia tulejki to też byłbym chętny na wymianę za jakąś rozsądną cenę. Pogadam dzisiaj z zaprzyjaźnionym mechanikiem i zobaczymy ile powie.
pozdrawiam
#30
Napisano 09:14, 13.07.2012
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych