Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

i-VTEC w silnikach Hondy


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
37 odpowiedzi w tym temacie

#16 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:05, 23.04.2009

ze strony o seriach h22... musisz poszukać swoich :]

#17 Marecki

Marecki
  • Forumowicz
  • 531 postów
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:12, 23.04.2009

u mnie fałda załącza sie circa 5-5,5k obrotow, odcinka przy 7,5k, takze przy ciagnieciu do 7k i zmianie biegow nie spadamy z vtec :)


U mnie na wykresie z hamowni odcinka jest na 7500 obr z malutkim kawałkiem

#18 matman

matman
  • Forumowicz
  • 308 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:05, 23.04.2009

Czy ktoś może wie ile kosztuje dołożenie do ECU wynalazku pt. HONDATA S100. Zależy mi wyłacznie na obniżeniu załączenia VTEC'a do ok 4800 - 5000 RPM i ewentualnie podniesienie REDLINE do 7500 RPM. Pozostałe elementy jakie oferuje S100 raczej mnie nie interesują. Nie bardzo się znam na rzeczy więc nie wiem czy potrzebne byłoby postawienie hani na hamowni celem zestrojenia. Może ktoś wie to proszę o podpowiedź.

Dziś pobawiłem się vtec-kiem i rzeczywiście w silniku K24A3 załącza się prz 6k RPM. Niestety przy przejściu z 3 na 4 bieg lub z 4 na 5 spada z fałdy. :-( Obniżenie włączenia VTEC'a z 6000 do 4800 RPM znacznie by pomogło i jazda byłaby nieziemska (jak dla mnie). Dziwię się że że na to nie wpadli ludzie od hondy. Jedyne wytłumaczenie to to, że żyjemy w Europie i zieloni się wszystkiego czepiają. ;-)

Zastanawiałem się czy kupić hanie z silnikiem 2 litry czy 2,4. Dziś już wiem i wszystkim mówię - olać spalanie w mieście i brać 2,4 (no chyba że ktoś chce się bawić w tuning). Gdbym wziął 2l dziś bym żałował. I ten dźwięk silnika przy 5k - 7k RPM - po prostu poezja dla uszu - jak ja go lubię.

#19 Pawelsky

Pawelsky
  • Forumowicz
  • 623 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:31, 24.04.2009

[b]Dziś pobawiłem się vtec-kiem i rzeczywiście w silniku K24A3 załącza się prz 6k RPM. Niestety przy przejściu z 3 na 4 bieg lub z 4 na 5 spada z fałdy. :-( Obniżenie włączenia VTEC'a z 6000 do 4800 RPM znacznie by pomogło i jazda byłaby nieziemska (jak dla mnie). Dziwię się że że na to nie wpadli ludzie od hondy. Jedyne wytłumaczenie to to, że żyjemy w Europie i zieloni się wszystkiego czepiają. ;-)


A przy przejściu z 1 na 2 i 2 na 3 Ci nie spada z fałdy? Też spada, w żadnym zakresie nie ma szans na utrzymanie się na vtecu :-/ Przy zmianie biegu na kolejny ciągnąc aż do odcinki obroty spadają na 4500-5000 rpm., a później znów od 6000rpm zaczyna się jazda.

Nie jestem pewnien czy S100 stosuje się do K24A3. Zadzwoń np. do ecu-performance i wszystkiego się dowiesz :ok

#20 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:30, 24.04.2009

W warszawie i okolicy sa dwie opcje:

http://ecu-performance.com.pl/

lub

http://www.strojenia.pl/

Do takich drobnych modyfikacji w zupełności wystarczy Wam Crome (=S100) od Rysia ze strojenia.pl. Poza zmiana punktu zalaczania VTEC'a mozna ustawić coś takiego ze jak wciska sie gaz do dech to VTEC zalaczy sie powiedzmy przy 4k, a jak sie cisnie delikatnie to powiedzmy przy 6k. Shift light to tez fajny bajer ale w Crome chyba nie dostepny :/

#21 matman

matman
  • Forumowicz
  • 308 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:16, 24.04.2009

W warszawie i okolicy sa dwie opcje:

http://ecu-performance.com.pl/

lub

http://www.strojenia.pl/

Do takich drobnych modyfikacji w zupełności wystarczy Wam Crome (=S100) od Rysia ze strojenia.pl. Poza zmiana punktu zalaczania VTEC'a mozna ustawić coś takiego ze jak wciska sie gaz do dech to VTEC zalaczy sie powiedzmy przy 4k, a jak sie cisnie delikatnie to powiedzmy przy 6k. Shift light to tez fajny bajer ale w Crome chyba nie dostepny :/


Mam pytanko (może głupie) ale co to jst Shift light i jak to działa?

Irek Sz.
AccoVII - AMS 0W20; CR-V III - AMS 0W30; Civic VIII - AMS 0W30; Moto Honda Shadow Spirit VT750 - AMS MOTO 10W40


#22 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3,403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:23, 24.04.2009

Mam pytanko (może głupie) ale co to jst Shift light i jak to działa?

Coś takiego z opisem:
http://moto.allegro....hift_light.html

#23 matman

matman
  • Forumowicz
  • 308 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:24, 28.04.2009

W warszawie i okolicy sa dwie opcje:

http://ecu-performance.com.pl/
lub
http://www.strojenia.pl/

Do takich drobnych modyfikacji w zupełności wystarczy Wam Crome (=S100) od Rysia ze strojenia.pl. Poza zmiana punktu zalaczania VTEC'a mozna ustawić coś takiego ze jak wciska sie gaz do dech to VTEC zalaczy sie powiedzmy przy 4k, a jak sie cisnie delikatnie to powiedzmy przy 6k. Shift light to tez fajny bajer ale w Crome chyba nie dostepny :/


Mam CL9 z silnikiem K24A3 i ostatnio dowiadywałem się jak można obniżyć załączenia VTEC'a wynalazkami HONDAT'y. Niestety okazało się że S100 oraz S200 nie wchodzą w grę i potrzebyny reflash komputera a w zasadzie wymiana komputera na nowy co kosztuje w ecu-performance circa 6,5 tysiaka. Jestem ogromnie rozczarowany, zły na "fachowców" od Hondy no i niestety nie stać mnie :-( Muszę się jeszcze dowiedzieć ile by to stało w STROJENIA.PL

#24 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:57, 10.05.2009

W R20A3 vtec załącza się ok. 4500rpm a odcina coś koło 7000rpm.
Trochę krótko działa vtec w K24A3. Ciekawe jak w VIII 2,4. Tam siedzi K24Z3.


A my w wersji VIII w 2.0 benzynie to co mamy? Sorry ale zielono mi i z forum dopiero sie zapoznaje.

Pozdrawiam, Huwi

#25 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:59, 10.05.2009

sorry, ale czy dobrze rozumiem.. w nowych Hondach jak się ciśnie do odcięcia lub prawie, to po zmianie biegu nie jedziemy cały czas na VTECu?

#26 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3,396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 00:06, 11.05.2009

ToMala, dobrze rozumiesz. W VII tez sie spada z faldy po zmianie biegu.
Dzis mi Pawelsky pokazywal.

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#27 matman

matman
  • Forumowicz
  • 308 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 05:32, 11.05.2009

Hej! Ostatnio dzwoniłem do gości ze strojenia.pl i powiedzieli że w samo obniżenie załączenia vteca sie nie bawią, gdyż to w gruncie rzeczy to niewiele daje. Należałoby dokonywać większych modyfikacji np. zmiana dolotu, kolektora wydchowego ewentualnie nawet zmiana głowicy zdaję się że z K20 (ale moge się mylić). Samo obniżenie vteca i strojenie to też spory koszt a zysk niewielki. Więc na razie pozostaję przy tym co mam. Trudno. Ale jestem :-x na gości z hondy że tak to wymyślili.

#28 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:10, 11.05.2009

choć z 2strony trzeba patrzeć na moment w obrotach, u mnie np VTEC 4800rpm a max moment przy 4700rpm.. w nowych pewnie jest max moment też przed VTECiem?

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#29 ntgale

ntgale
  • Forumowicz
  • 122 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:16, 11.05.2009

W R20A3 vtec załącza się ok. 4500rpm a odcina coś koło 7000rpm.
Trochę krótko działa vtec w K24A3. Ciekawe jak w VIII 2,4. Tam siedzi K24Z3.


A my w wersji VIII w 2.0 benzynie to co mamy? Sorry ale zielono mi i z forum dopiero sie zapoznaje.

Pozdrawiam, Huwi

No właśnie R20A3.
C4 Grand Picasso 2.0 Hdi Exclusive automat 2011 brun hickory
Skradziony: Honda Accord Tourer 2.0 Executive 2008 Volcano Grey

#30 matman

matman
  • Forumowicz
  • 308 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:48, 11.05.2009

Mam pytanko dotyczące umieszczenia zaworu VTEC'a w silniku K24A3. Może ktoś ma jakieś fotki ze wskazaniem w którym to miejscu ten zaworek siedzi. A może ktoś wie jak zrobić kontrolkę załaczenia vteca w K24A3?

Pozdrawiam!




IPB Skin By Virteq