Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Szarpie za kierownice (filmik) - Rozwiązane


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
54 odpowiedzi w tym temacie

#31 U.S.S.Macio

U.S.S.Macio
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:05, 31.03.2012

Do nie dawna nie miałem, ale po zimie się mogło coś zmienić w tej kwestii. Auto "teoretycznie" ma najechane ok. 173 000km.

EDIT

Byłem na szarpakach. Z góry polecam diagnostę na Przestrzennej. Opowiedziałem mu co jest, to od razu wiedział czego szukać. Do sedna sprawy, nie ma nic złego w zawiasie, amory ok, wahacze i wszelkie sworznie OK... zero luzów, tylko jeden werdykt - wyrobione poduchy drążka reakcyjnego, i to obydwie. :k Ale znalezione, dogłębnie zbadamy w sobotę, jak zdejmę osłonę plastikową, co by oblukać je od przodu.

EDIT 2

Dziś z racji wolnego dnia zdjąłem osłonę plastikową i ponownie wybrałem się na stacje diagnostyczną. To ewidentnie te poduchy. Od razu zajechałem do ASO by zakupić komplet - 185zł koszt całkowity, czyli po 2 poduchy na stronę.
I teraz najlepsze, od godz. 15:00 wraz z chłopakiem mojej siostry zabraliśmy się za rozkręcanie zawiechy. Na pierwszy rzut lewa strona. Od razu napisze ze nie było łatwo, wręcz piekielnie trudno. :-/ Na początku zabraliśmy się za wykręcenie śrub, które trzymają drążek reakcyjny z dolnym wahaczem poprzecznym.

Dołączona grafika

Okazało się, że te śruby sa piekielnie zapieczone, po 4h walki z jedną, na drugiej już sobie darowaliśmy. Wniosek końcowy był następujący - tych śrub najlepiej w ogóle nie ruszać. One prawdopodobnie nigdy nie były ruszane od fabryki, odkręcenie ich po 12 latach eksploatacji auta jest prawie nie możliwe. Strata czasu i nerwów.
Była tylko jedna możliwość, należało porozkręcać wszystko co możliwe. Czyli porozkręcać drążki kierownicze, łączniki stab., sworzeń wahacza górnego, sworzeń dolny, widełki od amorka (oczywiście po uprzednim jego zabezpieczeniu), wahacz poprzeczny i dopiero wtedy należy wyjąć go wraz z drążkiem reakcyjnym. Wymienić poduchy i już można składać.
Ale od razu napisze, że stare tuleje (poduchy) są masakrycznie sprasowane. Po takim zabiegu nie jest łatwo ponownie to skręcić.

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Pewnie po takiej wymianie trzeba będzie zrobić na nowo zbieżność oraz geometrie.
Z racji dużo komplikacji i trudności w rozłożeniu tego i złożeniu z powrotem zeszło nam do 22:00. I to na razie jedną stronę. Jutro druga i raczej pójdzie nam o wiele szybciej. Bagaż doświadczeń jest teraz ogromny ;-) Oczywiście zdam relacje zaraz po pierwszej przejażdżce na nowych tulejach. Jeśli będzie zainteresowanie spore, to jutro mogę porobić lepsze fotki i zrobić manuala.
  • 0

Aktualne modzenie - malowanie pokrywy zaworów > ready
Mój Accord 1.8 Silver


#32 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 06:14, 01.04.2012

to jutro mogę porobić lepsze fotki i zrobić manuala.


zrób
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#33 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2935 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 14:23, 01.04.2012

śruby wyglądały nieciekawie.

Można próbować PALNIKIEM oraz opukać młotkiem - sposób sprawdzony i stary jak broda Papy Smerfa.

Czekamy na manual :ok
  • 0

#34 U.S.S.Macio

U.S.S.Macio
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:21, 01.04.2012

Dobra stare wyjadaki. :-P Poduchy wymienione, jest o niebo lepiej. W końcu mnie nie ściąga, auto przestało myszkować na drodze, nie szarpie podczas ruszania (choć było to mało wyczuwalne, a jednak...), przejechałem się na "kocich łbach" i w końcu nie zaciskam zębów :-P Tłumi teraz elegancko. Jest super, całe zawieszenie się usztywniło i o dziwo - auto jedzie bardzo równo i prosto, ale przy okazji i tak sprawdzę zbieżność. Z prawą stroną zajęło nam 3h. Oczywiście były komplikacje, nie chciał puścić dolny sworzeń oraz problemy były z końcówką drążka kierowniczego. Ale to opisze w manualu, którego ogarnę w najbliższych dniach. Fotki są, pamięć też jeszcze dobra :mrgreen: Przy okazji tej wymiany miałem okazję nabrać doświadczenia w rozbiórce przedniej zawiechy w naszych Accordach oraz sprawdzić wszelkie elementy pod katem żywotności. I wyszło, że końcówki już prawie kończą żywot, sworznie jeszcze są OK.

Ogółem po 12 latach operacja obowiązkowa. Te stare poduchy były po prostu sprasowane. To musiało wpływać na drążki, tulejki, wahacze oraz na samą przekładnie, która już swoje lata ma i nie ukrywajmy, nie działa tak super jak kiedyś. Więc dla wszystkich którzy myślą, że takie zachowanie przedstawione na załączonych filmikach jest normalne w naszych Acco - proponuje sprawdzić ponownie zawieszenie.

Aktualnie pozostało tylko ściąganie przez opony. I to już sporadycznie, szczególnie na wybojach i w koleinach (i tu polecam ul.Struga na przejażdżki) :-P
  • 0

Aktualne modzenie - malowanie pokrywy zaworów > ready
Mój Accord 1.8 Silver


#35 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:25, 02.04.2012

Dobra Panowie. Nie interesuje się ktoś czy wystepują te tuleje w zamiennikach? U mnie tez chyba przyszła pora na nie a do najbliższego aso daleko. :-( Jak tak to jaka firma itp.
  • 0

#36 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:26, 02.04.2012

U.S.S.Macio, wrzuć teraz filmik - ta sama droga, to samo obciążenie, ta sama prędkość
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#37 U.S.S.Macio

U.S.S.Macio
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:57, 02.04.2012

Kardas - OK, w wolnej chwili postaram się zmajstrować taki filmik.
marcoaccord - pytałem się kolegi Pejota o takie tuleje i są, wiec musisz zagadać.

EDIT:

Link do manuala
http://www.accordklu...pic.php?t=31341
  • 0

Aktualne modzenie - malowanie pokrywy zaworów > ready
Mój Accord 1.8 Silver


#38 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 10:54, 03.04.2012

brawo za ogarnięcie tematu :db:
  • 0

#39 U.S.S.Macio

U.S.S.Macio
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:33, 03.04.2012

A dziękować :B W sumie nie miałem za bardzo wyjścia, albo to, albo w końcu szlag by mnie trafił. :-/
  • 0

Aktualne modzenie - malowanie pokrywy zaworów > ready
Mój Accord 1.8 Silver


#40 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:06, 03.04.2012

teraz się przyznaj ile z tym jeździłeś i dlaczego tak długo, skoro w sumie sprawa dosyć błaha się okazała


PS: filmik dla porównania poproszę
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#41 U.S.S.Macio

U.S.S.Macio
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:17, 03.04.2012

W sumie to moglem się spodziewać, że będziesz wiercił dziurę w całym :-P Filmik będzie, ba, dla porównania dam ci się przejechać kiedyś, może na spocie... o ile to nie będzie za 3 lata :k

A co do samej niby błahej sprawy... to nie powiedział bym. Żeby to wymienić trzeba było wywalić cały dolny wahacz. Po za tym sprawę zauważyłem już rok temu, a gdy jechałem na sprawdzenie do ASO to oczywiście "wszystko ok w zawieszeniu". Później zajechałem obok do diagnosty, przejechał się - i tez "wszystko ok", "problemu nie widać". No to kurde kto tu w tym mieście jest specjalistą?? Diagnostyk czy użytkownik auta?? Jak to się dzieje, że wszyscy ignorują problem, żeby tylko mieć mniej roboty albo nie tracić czasu na szukanie?? Przecież to już nie era Polonezów. A najlepsze jest to, że w innych autach jest gorzej, i ludzie z tym jeżdżą, i jak mówię że u mnie coś się dzieje, to słyszę tylko że jestem przewrażliwiony i mam schizę na punkcie tego auta :k No i w końcu posypało się to tak, że gość mi to znalazł. Żenujące, ale cóż poradzić??
  • 0

Aktualne modzenie - malowanie pokrywy zaworów > ready
Mój Accord 1.8 Silver


#42 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:17, 03.04.2012

Jest takie powiedzenie, ze jak chcesz miec cos zrobione dobrze, to zrob to sam (i zrobiles :P). Poza tym wiekszosc mechanikow jest leniwa i woli proste, konkretne rzeczy robic niz szukac przyczyne usterki.
  • 0

#43 andrzej166

andrzej166
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Poznań
  • Paliwo:PB
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:27, 10.04.2012

no szacun pełny :db

byłem jednym z wątpiących. (nadal uważam, że na filmie mało widać :-P)

fanie, że są tacy "drążyciele" jak ty!
  • 0

Andrzej

Nie staraj się zrozumieć wszystkiego, bo wszystko stanie się niezrozumiałe.


#44 U.S.S.Macio

U.S.S.Macio
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:26, 10.04.2012

(nadal uważam, że na filmie mało widać :-P)


No i masz racje. Filmik nigdy nie pokaże tego, czego można poczuć tylko podczas jazdy. :-P

Dzięki za uznanie. Temat uznam za całkowicie ogarnięty gdy już uporam się z maglem i powymieniam drążki i końcówki.
  • 0

Aktualne modzenie - malowanie pokrywy zaworów > ready
Mój Accord 1.8 Silver


#45 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 12:27, 10.04.2012

Jak to się dzieje, że wszyscy ignorują problem, żeby tylko mieć mniej roboty albo nie tracić czasu na szukanie??


No właśnie z tego powodu. Po co mają zmarnować kilka godzin na szukanie, jak w tym czasie mogą wymienić oleje, kilka filtrów, jakieś hamulce. Roboty proste i szybkie. A kasa leci
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq