Skocz do zawartości


RODO w HAKP

nie wiem czy dobra kategoria.ale problem ciekawy.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:49, 23.03.2012

Witajcie!
otóż tak, przy hamowaniu biło mi w kierownicę(obojętnie przy jakiej prędkości), pierwsza myśl to krzywe tarcze. a więc udałem się do mechanika, i wymienił mi na nowe(jakaś japońska firma, ale nazwy nie pamiętam, w każdym bądź razie jakieś z górej półki) a przy okazji wsadził tez nowe łożyska. no i tu wielkie zaskoczenie dla wszystkich.nadal BIJE! z resztą bije to mało powiedzianę - napier***
szybko było wszystko zdemontowane, wszystko dokładnie oczyszcone z rdzy- miejsca styku tarcz z piastą itp.i nadal nic nie pomogło. tarcze i piasty sprawdzone czy nie krzywe - wszystko ok. i nadal bije!!! ma któs jakiś pomysł na tą "dolegliwość"? oprócz takiej , żeby wyciągnąć hanke na szrot? :D
pomóżcie, bo jak dłużej z tym pojeżdzę, to później sikając będę sobie mimo woli trzepał ;D he he he
ps.do mederatorów, jeśli wybrałem zlą kategorię to wybaczcie, ale nie wiem w jakiej innej to umieścić.jakby co to prosze o przeniesienie do właściwej ;)
pozdro
  • 0

#2 xxxmariusxxx

xxxmariusxxx
  • Forumowicz
  • 558 postów
  • Skąd:Otwock
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:02, 23.03.2012

A Opona kolego Ci nie bije? Kolega z Pracy mial tak w Focusie, telepalo mu fajera ze glowa mala.
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:06, 23.03.2012

koła w jak najlepszym porządku.wyważone

[ Dodano: 2012-03-23, 22:13 ]
sprawdzę
ale co do opon to coś w tym moze byc bo na letnich oponach tego chyba nie było ...
jeszcze jakies pomysły?

[ Dodano: 2012-03-23, 22:13 ]
sprawdzę
ale co do opon to coś w tym moze byc bo na letnich oponach tego chyba nie było ...
jeszcze jakies pomysły?
  • 0

#4 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:13, 23.03.2012

Opony raczej nie są uszkodzone bo biły by cały czas jeśli to była by ich wina. Może klocki wsadzane są źle. Na klockach są wypustki które muszę się pokryć z wy z rowkami na tłoczkach o ile dobrze pamiętam. Nie wiem czy takie objawy mogą być spowodowane złym zamontowaniem hamulców ale może warto sprawdzić.
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:14, 23.03.2012

sprawdzę
ale co do opon to coś w tym moze byc bo na letnich oponach tego chyba nie było ...
jeszcze jakies pomysły?
  • 0

#6 zbynek

zbynek
  • Forumowicz
  • 44 postów
  • Skąd:Radom\Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:is
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:12, 24.03.2012

sprawdzę
ale co do opon to coś w tym moze byc bo na letnich oponach tego chyba nie było ...
jeszcze jakies pomysły?


Mi się wydaje, że jeżeli byłyby to opony to biłoby Ci cały czas a nie tylko przy hamowaniu. Ja miałem tak przez chwilę po zmianie tarcz ale tak jakby się ułożyły i bicie minęło. Jeżeli tarcze są z górnej półki i są proste to ja najpierw sprawdziłbym czy tarcze są dobrze dokręcone, potem przepatrz te zmienione łożyska a i wymiana klocków nie zaszkodzi.
  • 0

#7 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 21:42, 24.03.2012

Po pierwsze spróbuj zamienić koła. Jak nic nie pomoże to sprawdź luzy zawieszenia. Inna sprawa to czy mechanik przyłożył się do wymiany tarcz i porządnie wyczyścił piasty. Sprawdź też bicie tarcz i piast.
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:59, 25.03.2012

a jak myślicie, czy napęd ( półosie ) mogą mieć jakiś wpływ na to?np to "łożysko " co jest z lewej strony, łączące przegub zewnętrzny z wewnętrznym...
  • 0

#9 zbynek

zbynek
  • Forumowicz
  • 44 postów
  • Skąd:Radom\Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:is
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:51, 27.03.2012

a jak myślicie, czy napęd ( półosie ) mogą mieć jakiś wpływ na to?np to "łożysko " co jest z lewej strony, łączące przegub zewnętrzny z wewnętrznym...

Ktoś na forum miał problemy z łożyskiem podpory z tego co rzuciło mi się w oczy ale szczerze to nie pamiętam objawów tej przypadłości u innych. Wydaje mi się, że spieprzone łożysko nie powodowałoby bicia na kierownicę tylko jakieś nieprzyjemne dźwięki...ale sprawdź i to, zawsze jakiś trop.
  • 0

#10 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 19:14, 27.03.2012

a jak myślicie, czy napęd ( półosie ) mogą mieć jakiś wpływ na to?np to "łożysko " co jest z lewej strony, łączące przegub zewnętrzny z wewnętrznym...


Nie
  • 0

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:46, 05.04.2012

Witam.

Podpinam się do podpowiedzi kolegi "accord034"
Przede wszystkim sprawdź bicie tarcz i piast. Oraz prace zacisku. Jeśli jest ok, to sprawdź luzy w zawieszeniu. Jeśli nadal mechanik będzie twierdził że nigdzie luzów nie ma, to wpływ na takie zachowanie może mieć geometria... w bardzo ekstremalnych przypadkach problem może tkwić w ABS'ie [jeśli masz]

Jako ciekawostkę dodam że nadmierne bicie tarcz tylnych [lub zła praca zacisku] też może przenosić się w niewielkim stopniu na koło kierownicy [ale dodatkowo czułbyś wibracje i lekkie bujanie na nadwoziu na dohamowywaniu]

Pozdrawiam.
  • 0

#12 pniok76

pniok76
  • Forumowicz
  • 468 postów
  • Skąd:brzesko
  • Silnik:2,0
  • Wersja:v
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:14, 06.04.2012

Witam ja mam podobny problem.Tylko ze u mnie wibracje pojawiaja sie jak chamuje z powyzej 100km/h.Niechce sie robic madry ale wydaje mi sie ze to jest wina przegubu wewnetrznego albo podpory.Wnioskuje tak dlatego ze podczas gwaltownego przyspieszania tez pojawia sie lekkie bicie.Zawiecha sprawdzona jest ok,a przegub jest ewidetnie do wymiany,bo stuka podczas zmiany biegow.I wlasnie dlatego jego winie za to bicie na kiery
  • 0

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:20, 06.04.2012

mechanik powiedział, że to może być przez tą podporę, bo duuuuży luz na tym.ale narazie "nie mam czasu" żeby sie tym zająć.
wielkie dzięki za podpowiedzi :)
a czy zle dobrane klocki do tarcz też mogą miec jakiś wpływ?
bo przyznam się, że po wymianie tarcz wsadziłem "stare" klocki ( nie takie stare, bo zrobiłem na nich może 1000km)ale krucho miałem z kasą i musiałem pojść po kosztach....
a abs niby w jaki sposob by działał na to?
bo z abs-em też mam jakąś jazdę- jak postoi przez noc, to normanie jest_działa, a jak przejade nawet kawałek , zgaszę silnik i ponownie odpale, to juz się kontrolka świeci...po samodiagnostyce pierwotnie pokazywało , że to LT czujnik, wymieniłem go, i AŻ dzień było dobrze...i znowu to samo....znowu zrobiłem samodiagnostykę, i tym razem wyrzuciło mi bład coś z pompą abs związane, ale już się nie zagłębiałem w to - brak czzasu...
jeśli by ktoś wiedział coś na te tematy to z góry dziękuje :)
  • 0

#14 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 10:14, 07.04.2012

pinok, ja tak miałem podobnie to winne okazały się tarcze i klocki z przodu bo kiedyś ze 3 lata temu z chytrości wstawiłem jakieś tanie, przód to nie pamiętam po ile płaciłem ale tył to po 50zł za sztuke :mrgreen: , to tylna po miesiącu bicie złapała i w sklepie nie uznali reklamacji bo stwierdzili że cyt" wjechałem w wode na gorących tarczach" :k , a przednie to niedawno wymieniłem (choć były jeszcze całkiem przyzwoite) bo nie dało sie hamować przy wiekszych predkościach powyżej 120km/h bo strasznie trzepało autem. ale nie chce Cie narażać na koszta tym bardziej że w V generacji wymiana tarcz to tragedia. spróbuj może najpierw z tym przegubem :-)
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#15 robertas33

robertas33
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Chelm
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:36, 22.04.2012

koledzy myjnia zalatwia tarcze jak na rozgrzane tarcze poplynie strumien wody bo wjezdzajac na myjke odrazu myja nadkola mi tak stalo sie kiedys po myjnina nowo wymienionych tarczach
  • 0
Robertas




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq