Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Pęknięta dokładka przedniego zderzaka ATR - jak naprawić?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 łuki88

łuki88
  • Forumowicz
  • 606 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:F23
  • Wersja:ES
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 16:09, 13.03.2012

Panowie jest taki problem. Mam w posiadaniu 2szt dokładek przedniego zderzaka od wersji R ale niestety obydwie się nie nadają do założenia. Jedna pęknięta podczas mojego wybryku a druga naprawiona na pałę włóknem szklanym i żywicą i gdzie niegdzie popękana.
Jako że akurat w jednej i drugiej dokładce uszkodzone są róźne strony to mogę złożyć z dwóch jedną a dokładniej to chodzi tylko o element na długości ok 40cm (w tym miejscu złamałem swoją, a druga tu jest akurat dobra)
O ile kojarzę zrobione jest to z materiału PUR czyli teoretycznie nie do zespawania (były już takie próby podejmowane u blacharza i nie dało rady).
Macie jakiś pomysł jak to ogarnąć lub jakiś godny polecenia warsztat który by mi to wyrzeźbił?
  • 0

#2 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
  • Skąd:Goleniów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Prestige
  • KM:152
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:55, 13.03.2012

PUR można skleić, ale wymaga specjalnego topika. Są zakłady zajmujące się klejeniem tego cuda- może uda Ci się coś wygooglać...
ew. jest taki klej z firmy versachem plastic velder (ok 18zł). Jest to klej na bazie epoxydu i klei większość tworzyw. Możesz wkleić na niego paski z siatki takiej jak np. na głośnikach. Często sprzedaję go do klejenia uchwytów w zderzakach.
  • 0

#3 łuki88

łuki88
  • Forumowicz
  • 606 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:F23
  • Wersja:ES
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 15:24, 14.03.2012

Ok, dzięki.
Znalazłem taki warsztat http://www.autostyl.waw.pl/ . Napisałem do nich maila z załącznikiem. Wieczorem ma mi dać odpowiedź co i jak.
  • 0

#4 majki756623

majki756623
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Ex
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Cw2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:25, 17.03.2012

kiedys byl topnik ktorym dalo sie spawac PUR ale od ok 2 lat raczej to jest nieosiagalne (ojciec sie zajmuje spawaniem i jest w stanie zrobic wszystko co powyzsza firma) i wszystko co teraz jest dostepne to jest tylko dorazne i tak czy tak peknie:) w przypadku PURU bo to jest sprasowana pianka do uszczelniania okien pod wysokim cisnieniem i glownie przy samochodach z USA sa zderzaki z tego zrobione takze na chwile obecna zywica plus mata plus "szwy" i bedzie trzymalo:) a tak to poza mieszankami wszystko jest spawalne:)
  • 0

#5 łuki88

łuki88
  • Forumowicz
  • 606 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:F23
  • Wersja:ES
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 07:51, 17.03.2012

to mnie pocieszyłes... Krzykneli za naprawę 150-200zł żeby zrobić z dwóch jedna ale nie wiem jakim sposobem będzie to naprawiane. Napisałem do nich jeszcze kilka pytań m.in czy to jest trwałe i czy długo wytrzyma to o dziwo nie odpisali do tej pory :mrgreen: Jedna dokładka z tej uszkodzonej strony właśnie jest zrobiona tak jak mówisz czyli mata żywica i szwy ale to wygląda jakby się miało rozpasc przy pierwszym dotknięciu krawężnika dlatego zacząłem szukać innego rozwiązania.
Dziś do nich zadzwonie i dopytam konkretnie.
Dzięki.
  • 0

#6 majki756623

majki756623
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Ex
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Cw2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:57, 17.03.2012

ojciec tak robi i jeszcze chyba sie nie zdarzylo zeby byla reklamacja to mozna zrobic samemu tylko jest czasochlonne i trzeba po 1 warstwie nakaldac maty i dokladnie namaczac zywica za pomoca pedzla i musi byc dobrze wyczyszczone i raczej bym proponowal naprawic pekniecie niz z 2 robic jedna :) jesli jest pekniecie ok 40 cm bez deformacji to koszt mysle ze 50 max 100zl ale trzeba bylo by to widziec:)
  • 0

#7 łuki88

łuki88
  • Forumowicz
  • 606 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:F23
  • Wersja:ES
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 19:09, 17.03.2012

Tzn. to jest tak że brakuje elementu o długości ok 40cm (ostatecznie ok 15cm) :mrgreen: dlatego myślę żeby przełożyć ten element z drugiej, dopasować na zderzaku i jakoś to złączyć. Ew wtedy można dać żywice od spodu żeby dodatkowo wzmocnić.
Dzwoniłem, mieli odpisać wieczorem bo cierpią na brak czasu.
  • 0

#8 majki756623

majki756623
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Ex
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Cw2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:54, 18.03.2012

a to w przypadku laczenia dwoch to pod maty dobrze jest wlozyc kilka pretow metalowych niezbyt grubych i Ci to usztywnia i wtedy napewno bedzie dokladka mniej poddatna na pekniecie wystarczy kilka po ok 20cm i jesli sie przylozysz do tego to duzo zaoszczedzisz i mysle ze bedziesz zadowolony z rezultatu :) mozesz ewentualnie poszukac filmikow na YT jak to zrobic:)
  • 0

#9 łuki88

łuki88
  • Forumowicz
  • 606 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:F23
  • Wersja:ES
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 17:06, 18.03.2012

Pręty raczej nie wchodzą w grę bo wtedy dokładka nie doszłaby mi do zderzaka... Najwyżej taka opcja jak pisał tomi z tą siatką i klejem lub żywicą. Ale... Postanowiłem oddać ją do w/w warsztatu. Ostatecznie krzykneli 150zł. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Będę królikiem doświadczalnym odnośnie łączenia dokładki z PURu :P Może się przydam innym użytkownikom ATRów ;-)
Jak już dokładka będzie wisieć na aucie to zdam relacje.
Dzięki.
  • 0

#10 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 16:41, 19.03.2012

łuki88, sklej i podjedź a ja kopnę i będzie przetestowana czy zakład ok :-D
  • 0

#11 łuki88

łuki88
  • Forumowicz
  • 606 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:F23
  • Wersja:ES
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 23:56, 19.03.2012

Jak juz będzie dokładka to odrazu zakładam zawias z Cherokee :mrgreen: A kopać to sobie możesz piłkę na podwórku :-D
  • 0

#12 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 14:08, 20.03.2012

Łukasz ale jak coś ty na bramce :mrgreen: :mrgreen: eh jak mi się podoba to twoje wozidełko
  • 0

#13 łuki88

łuki88
  • Forumowicz
  • 606 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:F23
  • Wersja:ES
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 15:43, 20.03.2012

Wole postać na bramce niż znów kleić dokładke :mrgreen: E tam, cukrujesz :-P Ja narazie widze w nim same nieładne rzeczy które trzeba dopieścić. Może do lata się wyrobie :roll:
  • 0

#14 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 17:43, 20.03.2012

E tam, cukrujesz

kupuje słodzik w kerfjurerze.. :mrgreen: :mrgreen:
  • 0

#15 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
  • Skąd:Goleniów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Prestige
  • KM:152
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:22, 20.03.2012

:offtopic:
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq