Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Wspomaganie przez pierwsze km działa dobrze później slabnie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:33, 11.03.2012

Witam serdecznie


Co prawda jestem posiadaczem Rovera 600 z motorem F18A3, a le zwracam sie z prośba o pomoc na Waszym forum ponieważ u nas na roverki.pl nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, nikt tez jie miał podobnego do mnie problemu...

Do rzeczy, mam problem ze wspomaganiem, który objawia się w taki sposób: Kiedy wsiadam do autka np. po nocy, albo po paro godzinnym postoju, to wspomaganie działa normalnie, czyli kierownica chodzi lekko tak jak powinna, natomiast problem pojawia się po paru kilometrach powiedzmy 15, wspomaganie staje się wyraźnie słabsze, wyraźnie ciężej kręci się kierownicą.

Powiedzcie Panowie w czym może tkwić problem?

Dodam iż, maglownica na 99% jest ok, nie stuka, nie ma luzów, nie cieknie, nie przycina się. Dolne sworznie wymienione, górne wahacze także - wiec zacinające się sworznie odpadają. Płyn wymieniony na nowy i do tego cały układ przepłukany, razem gdzieś ze 2 l płynu poszło.

Wydaje się, że oczywistym podejrzanym jest pompa wspomagania, ale ona także nie wykazuje oznak zużycia, czyt. nie cieknie i nie wyje, pasek także dobrze naciągnięty. Rozmawiałem ze znajomym mechanikiem, i zwrócił uwagę na fakt, iż blaszki w wirniku pompy mogą być już na tyle wytarte że przepuszczają płyn. Ja widzę to tak, np. po nocy płyn jest gęstszy i dlatego przez pierwsze kilometry wspomaganie działa dobrze, natomiast po rozgrzaniu pompa zaczyna bardziej przepuszczać rzadszy płyn, stąd wspomaganie działa słabiej.

Wymieniłem pompę na używkę ale zachowuje się podobnie do pierwszej, czy to oznacza że problem leży gdzie indziej czy trafiłem po prostu na zła używkę? Posiadam taką http://allegro.pl/po...2119831478.html pompę.

Pomóżcie proszę bo może problem nie jest bardzo poważny, bo autkiem można normalnie jeździć , wspomaganie nie działa aż tak tragicznie ciężko, ale cała sprawa bardzo mnie irytuje i chciałbym to naprawić.

Dodam, ze przeszukałem nie tylko całe forum roverki.pl, ale także Wasze i nie znalazłem podobnego problemu, jeśli źle szukałem to przepraszam najmocniej.

Z góry dziękuje i pozdrawiam
  • 0

#2 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:10, 12.03.2012

jeśli chodzi o sworznie, to były przypadki, że dolne się zacierały i było ciężko kręcić kierownicą

może to nie pompa ale maglownica przepuszcza
spróbuj jeszcze wymienić płyn PSF na świeży oraz wyczyść z brudu chłodnicę płynu PSF, żeby lepiej był chłodzony.
Na koniec pozostanie regeneracja magla...
  • 0
AK

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:15, 12.03.2012

Więc tak sworznie wymienione jakiś czas temu, także można je myślę wykluczyć, PSF też świeżutki, a powiedz mi gdzie znajduje sie chłodnica płynu? Nie wiedział ze jest tam w ogóle takowa. Mam nadzieje ze to nie magiel...
  • 0

#4 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:24, 12.03.2012

chłodnica płynu PSF to rurka (1 płaski zwój) znajdująca się przed chłodnicą silnika - jak na rysunku poniżej

Dołączona grafika
  • 0
AK

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:00, 13.03.2012

Dzięki wielkie, a powiedzcie jeszcze w tej chłodnicy to faktycznie się tyle syfu zbiera, bo to jest przecież zwyczajny kawałek sztywnego przewodu?

A jeszcze wracając do maglownicy, to w jaki sposób magiel może przepuszczać płyn? z tego co mi wiadomo to tam są tylko zaworki, które się mogą przyciąć a to z kolei objawia się tym że układ działa skokowo, czyli w zależności od położenia koła kierownicy raz lekko a raz ciężko. Poprawcie mnie jeśli się mylę. A moja maglownica nie przycina się, nie stuka, nie cieknie, w nie zależnie od położenia kola kierownicy potrzeba takiej samej siły. Samochód przy mniejszej jak i większej prędkości prowadzi się dobrze, i precyzyjnie, nie ściąga i jedzie prosto.

A co z końcówkami drążków kierowniczych, mogą się zacierać i stawiać większy opór po pewnym czasie? To w sumie jedyna rzecz z przodu, której nie wymieniałem.
  • 0

#6 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:16, 13.03.2012

z wierzchu wyczyść chłodniczkę

końcówki drążków też mogą się zacierać, ale przecież można je sprawdzić przed wymianą, a nie wymieniać w ciemno
  • 0
AK

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:45, 13.03.2012

z wierzchu wyczyść chłodniczkę

końcówki drążków też mogą się zacierać, ale przecież można je sprawdzić przed wymianą, a nie wymieniać w ciemno

ale ja głupi jestem. A końcówki luzu nie mają...
  • 0

#8 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:05, 13.03.2012

o zasadzie działania przekładni nie podyskutuję, bo się nie znam, ale też w manualu nie jest opisana zasada działania poliftowej ('96-'98), a przedliftowa ('93-'96) co prawda jest opisana, ale ma w układzie czujnik prędkości, więc chyba działa trochę inaczej (zresztą inaczej wygląda z zewnątrz)

masz tu poniżej diagram usterek - zauważ że prawie wszystkie drogi kończą się na "Uszkodzona przekładnia kierownicza"
dalej są szczegółowe usterki, ale nie ma takiej, gdzie wspomaganie spada wraz z czasem działania

Dołączona grafika
Dołączona grafika
  • 0
AK

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:21, 13.03.2012

To wygląda na to ze będę się musiał maglem zainteresować.. Pozostaje dylemat używka czy regeneracja? A czy w Accordzie V przed i po liftowym siedziały te same magle? Bo według manuala przedliftowy jest połączony jeszcze z czujnikiem prędkości, a poliftowy już nie.
  • 0

#10 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:39, 13.03.2012

no przecież pisałem że są inne

jak chcesz mieć dobry i pewny to regeneracja
  • 0
AK




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq