Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zapieczony cylinderek zacisku 7gen. Pytanie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:40, 05.03.2012

Witam,
prosze o jakies wskazowki - w lewym tylnym zacisku zapiekl mi sie cylinderek, w ogole nie odbija sam z siebie, zdjalem zacisk i probowalem go troche rozruszac w kombinacji wd 40, loma i podporki i rzeczywiscie zaczal lzej chodzic, ale za ktoryms razem bylo o jedno nacisniecie hamulca za duzo i nie moge go z powrotem wcisnac ( nie wypadl calkowicie, po prostu za daleko wyszedl) proba z odkreconym odpowietrznikiem tez nie wypalila, ni w jedna ni w druga nie idzie. Pytanie brzmi jak go z powrotem wcisnac (guma nie jest uszkodzona i nie spadla)
Od razu mowie, ze potrzebuje go tylko tymczasowo, zeby wrocic do domu i go wymienic czyli 300km, a wolalbym nie jechac z palacym sie hamulcem :P

[ Dodano: 2012-03-05, 19:55 ]
Albo w ostatecznosci, da sie jakos "odciac" ten hamulec bez ingerencji w pozostale i bez uszkodzenia go? Bo kombinuje czy nie odlaczyc i zatkac przewod hamulcowy albo go zacisnac, tylko czy sie nie rozerwie? Jako rozwiazanie na chwile by wypalilo?
  • 0

#2 Poczes

Poczes
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:Southampton
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:Za mało
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Jest
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:00, 05.03.2012

w tylnym zacisku tloczek jest wciskany i wkrecany jednoczesnie za pomoca np.
Dołączona grafika
  • 0
Tuning to jak całowanie lwa w dupę - niebezpieczeństwo duże, a przyjemność niewielka

#3 NOWAK

NOWAK
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Kowal/Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:01, 05.03.2012

Trzeba jednocześnie wciskać tłoczek i kręcić nim w prawo.


Poczes, byłeś pierwszy ;-)
  • 0

#4 bartoszwrc

bartoszwrc
  • Forumowicz
  • 593 postów
  • Skąd:RRS/Lincolnshire
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive+
  • KM:174
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:16, 05.03.2012

Chyba jednak nie macie racji. Z tego co wiem, slimak, ktory powoduje, ze trzeba tloczek jednoczesnie wkrecac i wciskac jest od hamulca recznego. Kolega ma tourera, a tam za reczny odpowiadaja bebny.
  • 0

:shock:...jak dla mnie fura No.1 na UK

To szelma jest ------> http://www.accordklu...i-dirty-diesel/

www.typeaccord.co.uk


#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:28, 05.03.2012

No nic i tak sprobuje wkrecac i wciskac jednoczesnie, nie zaszkodzi, tylko takiego sprzetu nie posiadam, duzo sily potrzeba do wkrecania? Bo za malo rak mi wyroslo chyba ;) Da rade kluczem hydralicznym krecic, czy sie znieksztalci i bedzie jeszcze gorzej?

[ Dodano: 2012-03-05, 20:32 ]

  • 0

#6 NOWAK

NOWAK
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Kowal/Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:07, 05.03.2012

Chyba jednak nie macie racji. Z tego co wiem, slimak, ktory powoduje, ze trzeba tloczek jednoczesnie wkrecac i wciskac jest od hamulca recznego


To się mylisz jest odwrotnie.


Kolega ma tourera, a tam za reczny odpowiadaja bebny.



A w bębnach nie ma tłoczka. No chyba że w VIIg jest inaczej


sprobuje wkrecac i wciskac jednoczesnie,



Dokładnie tak rób. Nie wiem jak w VII gen. ale w V tłoczek na wierzchu ma taki krzyżyk więc za pomocą jego można wkręcić. Możesz spróbować francuzem tylko uważaj żeby nie uszkodzić uszczelki tłoczka.
  • 0

#7 Brodziu

Brodziu
  • Forumowicz
  • 1477 postów
  • Skąd:Gliwice/Manchester
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:09, 05.03.2012

hola hola koledzy, jesli chodzi o hamulec roboczy to jest to zacisk i tam sie nic nie wkreca, tylko wciska, to nie sedan, a co do recznego to jest tak jak pisze bartoszwrc tam sa tarczo bebny i to inna historia,a kolega pisze o zacisku wiec wychodzi na to ze chodzi o hamulec roboczy wiec tylko zacisk ktory sie tylko wciska ;-)
  • 0

Moj Tourer

Tuned by Cinsoft


#8 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 22:16, 05.03.2012

@BBH:
Wydaje mi się, że to wciskanie jak Ci tłok wyskoczył i tak nie ma sensu bo jeżeli ciężko chodzi to przy każdym hamowaniu będzie się zacinać i nie odbijać. Miałem kiedyś zapieczony w V gen i po kilku km po mieście zaczynało się dymić z hamulca a felga była tak gorąca, że nie było szans dotknąć. A Ty piszesz, że chcesz tak jechać 300km...

Jedyna rada - rozebrać zacisk i wyczyścić zacisk z korozji na miejscu !

Ew. ostatecznie odłączyć przewód od zacisku i tak jak piszesz jakoś zatkać (jakąś dostosowaną nakrętką ale to nie będzie proste) wylot przewodu ale bez mechanika też chyba sam nic nie wykombinujesz - i tak trzeba odpowietrzyć itp. Zaciskanie przewodu nic nie da - IMHO za duże ciśnienie, żeby zrobić to skutecznie. I jeszcze może pęknąć przewód od nadmiernego stresu i naprężenia w miejscu zaciśnięcia. Kiedyś jakiś czas jeździłem (w nieświadomości choć czułem że coś jest nie tak) swoim Fiatem z zapieczoną prowadnicą zacisku (nie tłokiem - hamulec odbijał ale słabo hamował) na przednim (!) kole i nie było najgorzej ;) Tył słabo hamuje więc brak hamowania będzie jeszcze mniej widoczny.

Ale i tak polecam naprawę na miejscu - hamulce to nie przelewki.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:15, 06.03.2012

No nic, dzięki za rady i wracam do prób co tam można jeszcze wymyślić ;-)

klosz007 -Chcieć nie chcę jechać, ale czasem nie ma wyjścia ;-) To mój drugi zapieczony tłoczek i mam powody żeby tu nie naprawiać (poprzednio zapiekł się prawy przód i tu w małej miejscowości mi zrobili, wsadzili węższy tłoczek o czym mi nie powiedzieli co spowodowało wyciek płynu hamulcowego... I rozwalili czujnik abs'u. Więc wolę dojechać do siebie nawet bez tego hamulca ;-) wiem jak wygląda, i nawet bym się nie zdziwił gdyby mi się to paliło, bo cały ten klocek łącznie z blaszkami jest przyfajczony mocno, zieleni jaka jest na pozostałych klockach się nie idzie doszukać ;-)

No i chyba tak zrobimy, znajomy ma do mnie podjechać z pastą i narzędziami i będziemy rozbierać zacisk, mam nadzieję, że jakoś się ten tłoczek potem wciśnie.

bartoszwrc tak, tak, oczywiście chodzi o roboczy :!: :lol:
  • 0

#10 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:34, 06.03.2012

Ja mam podobną sytuację i chłopaki z Honda Team po obadaniu, powiedzieli tylko tyle, że tłoczek do wymiany. Ruda go trochę wzięła i mogły porobić się wżery, przez co czyszczenie i przesmarowanie nie wiele da. Już mam nowy i pójdzie do roboty przy okazji zakładania sprężynek eibacha w najbliższym czasie :)
  • 0

#11 ucan

ucan
  • Forumowicz
  • 294 postów
  • Skąd:Ostrowiec Św.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S, 30-Jahre
  • KM:ok
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:56, 22.03.2012

Witam,
w kombinacji wd 40, loma i podporki i


Co do tłoczka to chyba ale niestety para w ręce i kręcenie z jednoczesnym wciskaniem , ja tak robiłem z dwóch stron zwykłymi klapcęgami i weszły - też się stresowałem na początku nie chciały się kręcić, a kombinacja wd40- to nie mam pewności ale czy to przypadkiem nie rozpuszcza gumy ?
  • 0

#12 Rafalzmc

Rafalzmc
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:19, 22.03.2012

ucan, Nie rozpuszcza :P to przecież działa podobnie do smaru.A ten zestaw co pokazał Poczes, to fajna sprawa i napewno pomogło by.
  • 0

2742e3c176.jpg


#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:28, 22.03.2012

Co do tłoczka to chyba ale niestety para w ręce i kręcenie z jednoczesnym wciskaniem , ja tak robiłem z dwóch stron zwykłymi klapcęgami i weszły - też się stresowałem na początku nie chciały się kręcić, a kombinacja wd40- to nie mam pewności ale czy to przypadkiem nie rozpuszcza gumy ?


Jakby co to w tourerze, rzeczywiście wystarczyło wciskać ;)
Ja zrobiłem w sumie całkiiem miły patent - takie jakby imadełko - Blacha ze śrubą w środku i druga blacha
Druga blacha wpychala tłoczek gdy się kręciło śrubą, a pierwsza zaparta o zacisk była ;) Oczywiście obie grube dosyć ;-)
B. drobny papier ścierny z wd - 40 oczyścił trochę tłoczek, potem specjalnym smarem do tłoczków i do Wawy bez większych problemów udało się dotrzeć, a tam już tłoczek wymieniony został :mrgreen:
  • 0

#14 Rafalzmc

Rafalzmc
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:33, 22.03.2012

Dobre patent tez jest na początek wyciągnąć tłoczek wyczyścić wszystko elegancko.
  • 0

2742e3c176.jpg





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq