Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

ogromne problemy ze sprzęgłem- ślizganie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 marcin90-70

marcin90-70
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Radomsko
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:121
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1993
  • Nadwozie:sedan CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:57, 21.02.2012

Koleżanki i Koledzy, mam wielki problem ze ślizgającym się sprzęgłem, i już nie wiem co robić. We wrześniu zmieniałem pompę sprzęgła, ostatnio samo sprzęgło, a ono dalej się ślizga. Jaka może być tego przyczyna? Czy zapowietrzone sprzęgło może powodować "uślizgi" tarczy? Dziś dostrzegłem, że jest mało płynu w zbiorniczku wyrównawczym po zmianie sprzęgła, czy to może być przyczyna? Zaznaczam, że dzieje się tak tylko wtedy jak auto się dobrze nagrzeje- po przejechaniu np 200 km w trasie lub podczas intensywnego ruchu miejskiego. I nie ślizga się stale tylko w pewnym zakresie obrotów- na 2 i 3 biegu, w zakresie mniej- więcej 2300-3200. Powiedzcie mi proszę, co mam jeszcze sprawdzić i zrobić, bo już nie wiem... POMOCY- auto potrzebne na co dzień, a ciężko mu ufać... Proszę o jakąś pomoc.
  • 0

#2 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:19, 21.02.2012

Skoro sprzęgło wymieniałeś to może trzeba dobrze odpowietrzyć cały układ.
  • 0

#3 gegu

gegu
  • Klubowicz
  • 138 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1 Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:49, 21.02.2012

To nie jest wina zapowietrzonego układu. Zapowietrzenie powodowałoby problemy z załączeniem sprzęgła, a tutaj problem jest dokładnie odwrotny.
  • 0
<p>Obecnie Accord VII CM1 2.0 Sport '06.</p>
<p>Był Accord V CE2 2.0 iES '96 <a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...t=42523</a></p>

#4 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:50, 21.02.2012

przed wymianą tarczy sprzęgła sprawdź koło zamachowe, czy jest równe, a nie wyżłobione w miejscu styku z tarczą
  • 0
AK

#5 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 07:36, 22.02.2012

a pedał sprzęgła luźny? bo tam jest śruba regulcyjna i jak nie bedzie luzu między popychaczem a tłokiem pompy to może nie wysprzeglać do końca i bedzie sie ślizgać. albo może cos ze sprężyną żę nie odpycha go do końca.
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#6 marcin90-70

marcin90-70
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Radomsko
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:121
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1993
  • Nadwozie:sedan CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:09, 22.02.2012

przed wymianą tarczy sprzęgła sprawdź koło zamachowe, czy jest równe, a nie wyżłobione w miejscu styku z tarczą


Sprzęgło już zostało wymienione.

a pedał sprzęgła luźny? bo tam jest śruba regulcyjna i jak nie bedzie luzu między popychaczem a tłokiem pompy to może nie wysprzeglać do końca i bedzie sie ślizgać. albo może cos ze sprężyną żę nie odpycha go do końca.


Pedał lekko chodzi. Luz sprawdzę zaraz, obawiam się właśnie że go nie ma. Dziś rano dopatrzyłem się że w zbiorniczku na płyn jest go za mało, a nigdzie nie cieknie. Doleję i odpowietrzę, to nie zaszkodzi. A co z tą śrubą regulacyjną? Na pedale jest? Tam jeszcze nie zaglądałem i nie wiem jak to ustawić.

EDIT:
A więc tak- skoku jałowego pedału nie ma, po nacisku ręką nie wyczuwam żadnego luzu.
Wysokość pedału sprzęgła- 17 cm.
Jak sprawdzić skok pedału sprzęgła i go ustawić?
Oraz jak ustawić wysokość rozłączenia pedału sprzęgła?
Sprzęgło po wciśnięciu go nie powinno chyba opierać się o samą podłogę? Naprowadźcie mnie proszę.
  • 0

#7 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 21:33, 22.02.2012

(A) SKOK PEDAŁU SPRZEGŁA: 142 mm
(B) SKOK JAŁOWY PEDAŁU SPRZ¢GŁA: 9,0 - 15,0 mm, łàcznie ze skokiem jałowym pedału 1-7 mm
© WYSOKOÂĆ PEDAŁU SPRZ¢GŁA: 210 mm od podłogi
(D) WYSOKOÂĆ PEDAŁU W MOMENCIE ROZŁÑCZENIA SPRZ¢GŁA: 90 mm od podłogi

na górze pedału sprzęgła jest taka śruba do regulacji skontrowana nakretką. tą nakretke trzeba najpierw odkrecić (popuscić) i dopiero można śruba regulowac, póżniej spowrotem skontrować nakretką żeby sie sruba nie odkręciła sama.

wymiary sa liczone od środka zewnętrznej strony nakładki gumowej na sprzegle. (czyli od styku nogi z gumą)
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#8 marcin90-70

marcin90-70
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Radomsko
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:121
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1993
  • Nadwozie:sedan CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:07, 28.02.2012

Sprawa zakończona. Pomogło ustawienie luzu pedału sprzęgła.
  • 0

#9 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 08:08, 29.02.2012

marcin90-70 kliknij pomógł dla Maxell
  • 0

#10 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 12:37, 29.02.2012

thx, w sumie wina mogło być również tego co sugerowali inni koledzy ale najważniejsze jest to żeby różne osoby wypowiadały się w temacie - to może ktoś trafi przyczynę, a komentarze typu "nie pisz wiecej", "gadasz głupoty" czy "to ja mam racie a wy się nie znacie" proponuję zostawić sobie na spotkania czy zloty na żywo, gdzie będzie można wziąść pełną odpowiedzialność za swoje słowa bez chowania się za monitorem na drugim końcu polski. :mrgreen:
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq