Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Podejście do wymiany tarcz i klocków


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Rafal

Rafal
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type S
  • KM:227
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:28, 02.02.2012

Witajcie,

w dniu wczorajszym otrzymałem przesyłkę od kolegi z forum pawpor tarcze zimmermann i klocki EBC :ok

Zabrałem się do kompletowania niezbędnych mi narzędzi, wszystko na tip-top, ale jakież było moje zdziwienie, gdy ściągnąłem przednie koło i nagle uświadomiłem sobie, że to nie tak łatwo jak w VI-gen z wymianą tarcz... Niestety sam tego nie zrobię i bedę musiał zlecić to jakiemuś mechaniorowi.

Demontaż tarczy w V-gen to porażka konstrukcyjna wg mnie.

Pozdrawiam :-|
  • 0
Rafał

#2 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:41, 02.02.2012

masz w związku z tym jakieś pytania, czy po prostu wklejasz tu swój "status uczuciowy"
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#3 Rafal

Rafal
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type S
  • KM:227
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:45, 02.02.2012

masz w związku z tym jakieś pytania, czy po prostu wklejasz tu swój "status uczuciowy"


Czekałem na Twój odzew, jako osoby mocno powiązanej ze światem wróżbitów, abyś mi wskazał drogę, której sam nie mogę odnaleźć ;-)
  • 0
Rafał

#4 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:48, 02.02.2012

kłaniam się nisko i zawsze do Waszych usług drodzy forumowicze

a co do Twojego problemu to znasz link dobrze:

Niestety sam tego nie zrobię - on mi pomoże - kilk
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#5 Rafal

Rafal
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type S
  • KM:227
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:01, 02.02.2012

kłaniam się nisko i zawsze do Waszych usług drodzy forumowicze

a co do Twojego problemu to znasz link dobrze:

Niestety sam tego nie zrobię - on mi pomoże - kilk


Gdyby jednak osoba z Twego polecenia mi nie pomogła, wracam do VI gen ;-)
  • 0
Rafał

#6 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:08, 02.02.2012

wracam do VI gen


trzeba było w ogóle nie odchodzić, miałeś fajnego.

a gdybyś wcześniej przed sprzedażą VI udał się tam gdzie dostałeś link, to teraz nie miałbyś tego problemu z wyminą
tarcz i klocków - mądry po szkodzie :-?
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#7 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:01, 03.02.2012

Niestety sam tego nie zrobię i bedę musiał zlecić to jakiemuś mechaniorowi.


jak się samemu nie chce robić... ;-)
niestety też nie każdemu mechanikowi chce się robić i chcą rozwalać łożysko

instrukcja wymiany tarcz: http://www.honda.cba...p_hamulcow.html
zresztą na tym forum też jest dużo informacji na ten temat

polecam zmianę na 280mm, jeśli takich nie masz
  • 0
AK

#8 Cisus

Cisus
  • Forumowicz
  • 224 postów
  • Skąd:Wieliczka
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:07, 04.02.2012

282 :D
  • 0

#9 Rafal

Rafal
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type S
  • KM:227
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:08, 09.02.2012

Niestety sam tego nie zrobię i bedę musiał zlecić to jakiemuś mechaniorowi.


jak się samemu nie chce robić... ;-)
niestety też nie każdemu mechanikowi chce się robić i chcą rozwalać łożysko

instrukcja wymiany tarcz: http://www.honda.cba...p_hamulcow.html
zresztą na tym forum też jest dużo informacji na ten temat

polecam zmianę na 280mm, jeśli takich nie masz


Fajny materiał dotyczący wymiany.

Co do zmiany na 282 mm to nie chce mi się bawić. Wystarczy mi tu te 260 mm, ale dzięki :B

Co do wymiany tarcz to raz, że nie mam zaplecza, a dwa - nie mam do tego smykałki. Z tyłu spokojnie wymieniałem sam, ale przód... wolę nie.
  • 0
Rafał

#10 wandzik83

wandzik83
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:Zielona Góra
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:09, 15.02.2012

wymiana jest łatwa jesli uda ci sie odkrecic te 4 sroby na tarczy.z regóły sie nie da-trzeba ciac szlifierą.mi sie nie chcialo.ja znalazlem magika co wymienil mi obie strony za 80zł i pierwszy raz w zyciu dostałem od mechaniora paragon:) w innych zycza sobie tyle za strone.
  • 0
]I-I[ [I I] ]I\I[ ]I)) //-\\

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:27, 18.03.2012

Ja ostatnio przerabiałem u siebie wymianę tarcz i łożysk, co prawda w Rover 620 ale to to samo co Accord V CC7, nie napotkałem większych problemów, trzeba trochę poodkręcać, ale to nic trudnego, odkręcenie tarczy i wybicie piasty też nie problem, tak samo łożysko bez problemu się odkręciło, kwestia w jakim stanie jest wszystko utrzymane. Najwięcej problemów miałem po wybiciu piasty, wszystko jest w manualu, po wybiciu piasty zostaje na niej element wewnętrznej bieżni z łożyska i trzeba go zbić. Ja sobie z tym poradziłem nacinając po skosie szlifierką a potem młotkiem i przecinakiem stuknąłem kilka razy w efekcie czego ten element pękł i zszedł lekko. Następnie pozostało złożyć wszystko do kupy w odwrotnej kolejności, należy pamiętać aby dobrze oczyścić miejsca połączenia tarczy z piastą z wszelkiej rdzy i zabrudzeń aby uniknąć zjawiska bicia tarcz, tak samo miejsce montażu łożyska w zwrotnicy dobrze oczyścić z wszelkich zabrudzeń i lekko przesmarować samarem miedzianym by się nie zapiekło.

Dołączona grafika
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq