Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Problem przy wrzucaniu biegów.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Marabut

Marabut
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:16, 02.02.2012

Jak w temacie . Ciężko wchodzi jedynka ,dwójka słychac chrobotanie ale nie za każdym razem , trója z lekkim oporem ale następne dwa spoko.Dodam że sprzęgło nie wymieniane .Pytanie czy to wysprzęglik czy sprzęgło i jak to sprawdzic .Proszę o pomoc .
  • 0

#2 Rafał_87

Rafał_87
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Świętoszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:14, 02.02.2012

może to wina wysprzęglika bo ja miałem takie objawy jak mi padł a po wymianie już było z powrotem dobrze :-)
  • 0

#3 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 18:24, 02.02.2012

Olej zmień w skrzyni na nowy i wtedy zobacz co i jak.Oczywiście zalej MTF'a i nic innego.. jak jest stary mogą być takie objawy.. wysprzęglik nie ma z tym nic wspólnego
  • 0

#4 Marabut

Marabut
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:31, 03.02.2012

Olej w skrzyni wymienię, ale martwią mnie te zgrzyty na dwójce chyba to nie od oleju .Jeszcze pytanko o wysprzęglik, gdzie kupujecie i za jaką kasę.
  • 0

#5 Łagot

Łagot
  • Forumowicz
  • 428 postów
  • Skąd:Silesia
  • Silnik:1,9
  • Wersja:LS
  • KM:116
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:43, 03.02.2012

A może to wina mrozów?
Mnie też ciężko wchodzi jedynka, ale jak się wszystko nagrzeje to jest ok :-P
  • 0

#6 Skywalker

Skywalker
  • Forumowicz
  • 113 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:47, 03.02.2012

mi teraz w czasie mrozów mega ciężko wchodzą biegi zanim się nagrzeje...
  • 0

#7 Marabut

Marabut
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:04, 03.02.2012

A mnie już latem się pojawiły problemy.Wymienię ten olej jak Wolek radzi i napiszę czy jest poprawa. MTF rządzi !!!
  • 0

#8 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:04, 03.02.2012

A mnie już latem się pojawiły problemy.


no to sprawdź pompkę i wysprzęglik
płynu nie brakuje? Nie jest zbyt stary?
  • 0
AK

#9 zbyty1

zbyty1
  • Forumowicz
  • 134 postów
  • Skąd:Mazowieckie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:08, 23.02.2012

Mnie kiedyś wytłumaczył nasz mechanik z Radzymina jak to jest z płynem. Jeżeli masz odpalony samochód i biegi ciężko wchodzą to wyłącz go i wtedy wrzuć biegi. Jak przy wyłączonym silniku biegi wchodzą lekko to olej jest ok. Gdyby olej nie był ok to biegi by ciężko wchodziły i zgrzytały przy włączonym ale także wyłączonym silniku.
  • 0

#10 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:45, 23.02.2012

płyn to płyn hamulcowy, a olej to MTF - nie mieszaj tych pojęć

tym sposobem to możesz sprawdzić cięgna drążek-skrzynia, ale ani układu hydraulicznego, ani jakości oleju w skrzyni nie sprawdzisz
  • 0
AK

#11 cien111

cien111
  • Forumowicz
  • 4 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:ch7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:35, 23.02.2012

Miałem takie same problemy na zimnej skrzyni jedynka ciężko dwójka ze zgrzytem trójka z oporami jak się rozgrzała było lepiej po wymianie oleju oczywiście MTF totalna różnica przy redukcji z dwójki na jedynkę nie muszę się całkiem zatrzymać a wcześniej żeby weszła jedynka musiałem się zatrzymać. Więc wymień olej powinno pomóc.
  • 0

#12 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:05, 23.02.2012

no tak - jeśli ktoś zmienia olej w skrzyni dopiero wtedy, gdy stary powoduje już jej niszczenie, a nie w terminie wymiany, to nic dziwnego...
  • 0
AK

#13 cien111

cien111
  • Forumowicz
  • 4 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:ch7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:24, 23.02.2012

Ja kupiłem Hanie nie cały miesiąc temu jestem w trakcie uzdatniania jej do normalnej jazdy.
  • 0

#14 snickers1975

snickers1975
  • Forumowicz
  • 200 postów
  • Skąd:kujawsko-pomorskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:07, 24.02.2012

płyn to płyn hamulcowy, a olej to MTF - nie mieszaj tych pojęć

tym sposobem to możesz sprawdzić cięgna drążek-skrzynia, ale ani układu hydraulicznego, ani jakości oleju w skrzyni nie sprawdzisz


.........święte słowa koliberek :ok,

co do problemu to zacznij od zmiany oleju
  • 0

#15 zbyty1

zbyty1
  • Forumowicz
  • 134 postów
  • Skąd:Mazowieckie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:34, 24.02.2012

płyn to płyn hamulcowy, a olej to MTF - nie mieszaj tych pojęć

tym sposobem to możesz sprawdzić cięgna drążek-skrzynia, ale ani układu hydraulicznego, ani jakości oleju w skrzyni nie sprawdzisz


Miałem na myśli olej w skrzyni. Mechanik Piotrek z Radzymina (kilka osób z forum go zna) tak właśnie stwierdził, że olej w skrzyni jest ok.

[ Dodano: 2012-02-24, 08:37 ]
Ja stawiam na sprzęgło. Niech Marabut napisze po wizycie u mechanika i wymianie oleju, bo jestem ciekaw..
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq