Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

[VII Gen.] Ślizgające się sprzęgło?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#31 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:13, 03.02.2012

nie masz wyczucia sprzegla ze musisz przegazowac do 2 tys aby ci nie zgasl ? ;-)

tak nie mam wyczucia i auto mi gasnie:)

Moment pod odcinka w benzynie masz ok 200nm a w dieslu max 340 przy 2000-2700 potem spada ale przy 4 tys napewno bedzie wiecej niz 200nm

poczytaj jeszcz raz uwaznie co pisalem o tym momencie i jak nadal nie zrozumiesz to bardzo mi przykro.

Dlaczego mam przytrzymywac na uslizgu sprzeglo przy 3 tys?

a myslisz ze ile lacznie trwa proces wcisniecia sprzegla od poczatku uslizgiwania do konca? a pozniej puszczenia go, tym bardziej ze minimalnie zwalniasz w momencie gdy 'lapie' aby zachowac jakis komfort jazdy. no chyba ze zmieniasz przy 1500rpm to nie mamy o czym rozmawiac. a jak nadal uwazasz ze robisz to szybciej niz kierowca wyscigowy to proponuje wziac w reke stoper i sobie zmierzyc.
  • 0

#32 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:58, 03.02.2012

Nie wiem dlaczego sie unosisz, kiedy z toba grzecznie polemizuje? Nie wiem o co ci chodzi z tym momentem. Nie znam na pamiec wykresow 2.0 i 2.2 ale mowisz ze przy zmianie biegu przy odcieciu w benzynie bedzie wiekszy moment niz w dieslu? Jakim cudem kiedy benzyniak prawie na calym zakresie obrotow ma podobny moment kolo 190-200nm a diesel przy 5 tys. obr ma troche wiecej. Byc moze nie rozumiemy siebie nawzajem ;)
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#33 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 00:09, 04.02.2012

Ellipsis, bo moment obrotowy na wirujacym przedmiocie to cos innego niz moment obr na silniku. ten drugi jest nam potrzebny aby zmienic predkosc, np jedziesz 50 wciskasz gaz a on przyspiesza. na sprzeglo dziala sila wirujaca. dalem Ci przyklad sprobuj zatrzymac cos co sie kreci 4000rpm z jakas tam sila, nastepnie sprobj zatrzymac to samo cos z nieco mniejsza sila ale krecacego sie dwa razy szybciej.

jak mowilem w klekocie sprzeglo zuzywa sie przez moment bo docisk jest za slaby i nie trzyma kiedy silnik mocno ciagnie. w benzynie ciagnie plynnie, dlatego tez nie wciska w fotel, ale przy zmianie biegow tarcza sprzegla kreci sie o wiele szybciej, wiec nawet jak zmieniasz w ulamku sekundy bieg to w momencie uslizgu w benzyniaku zrobi o 2 razy wiecej niz w dieslu. wiec i wiecej tarczy sie zetrze.

nie unosze sie ale irytuje mnie rozmowa ze 2000rpm to duzo zeby nie zgasl. nie chodzi o gasniecie ale o normalna jazde. nie ruszam tak zawsze bo normalnie robie to z 1.5 ale nie widze nic zlego w ruszaniu z 2k.
  • 0

#34 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:34, 04.02.2012

Teraz wiem co miales na mysli, tylko tak jak powiedziales w dieslu siada docisk od momentu a w benzynie cale sprzeglo, aczkolwiek wydaje mi sie ze jezdzac normalnie wiecej wytrzyma sprzeglo w benzynie niz w dieslu?

Jak ruszasz z 1500 obr to rozumiem w benzynie ale ciagle ruszanie w okolicy 2000 oznacza ze muszisz troche na polsprzegle pojechac a to tez przeklada sie na wczesniejsze wykonczenie sprzegla, dobra koniec tematu nie ma sie co spierac.
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#35 Wojt

Wojt
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Kielce
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:35, 04.02.2012

Witam wszystkich!
Właśnie zamierzam wymienić sprzęgło, mam przejechane 180 kkm i w październiku uczyłem żonę jeździć samochodem i załatwiła mi sprzęgło na amen(zdała egzamin za pierwszym razem). Zakupiłem AISIN-a i w poniedziałek będzie wymienione. Czy trzeba koniecznie olej wymienić w skrzyni biegów, czy nie? I jeszcze jedno pytanie ja kwciskam sprzęgło to słychać odgłos jakby turbina była, czy to może być pompa od sprzęgła, czy po prostu ślizgające się sprzęgło?
P.S.
Jak wymienię to opiszę wrażenia z wymiany i jazdy na nowym sprzęgle.
  • 0

#36 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:54, 04.02.2012

Ellipsis, jak ruszasz z 1500 to musisz dluzej na sprzegle przytrzymac bo inaczej zacznie szarpac. jak ruszysz z 2000 to mzesz niemal od razu wysprzeglic. im wiecej obrotow tym szybciej mozna puscic sprzeglo, a im ich mniej tym dluzej trzeba jechac na polsprzegle. w klekocie raczej jest ta sama zasada:) przynajmniej w moim
  • 0

#37 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:09, 04.02.2012

Wojt, a wymieniałeś już olej w skrzyni wcześniej?
  • 0

#38 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:14, 04.02.2012

Blacky no wszytko jasne ale jak odrazu wysprzeglisz przy 2k obr to auto wyrwie niezle do przodu a przy kreceniu sie po miescie w korkach to mozna komus w dupe wjechac. Ja np. ruszam prawie bez gazu, no moze delikatnie tak na 1100 obr daje i puszczam sprzego wiec wtedy nie ma ani bardzo duzego uslizgu ani tez duzego przeciazenia momentem i nigdy nie daje odrazu gazu w podloge tylko stoponiowo aby nie bylo odrazu uderzenia duzego momentu na sprzeglo. Spoko niech kazdy jezdzi jak uwaza, ja jeszcze zadnego auta nie popsułem tfu tfu wiec chyba nie jest ze mna tak zle :mrgreen:
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#39 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 06:47, 05.02.2012

Ellipsis, ja klekotem tez tak jezdze ze nie dodaje gazu albo minimalnie, wszystko zalezy gdzie sie poruszam ale zasada jest taka ze przy ruszaniu gazu prawe wcale a dopiero pozniej go dodaje. w benzyniaku jest troche inaczej zreszta pewnie dobrze wiesz. 2000rpm to wcale nie tak duzo i jak nie wcisniesz pozniej mocno gazu to wcale Ci nie wyrwie i w nikogo nie wjedziesz;)
  • 0

#40 Wojt

Wojt
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Kielce
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:45, 23.02.2012

Po 120 kkm w ASO był robiony przegląd i wymieniali wszystko co należało, ale nie dam sobie nic uciąć że wymienili olej w skrzyni biegów, teraz ma 180kkm przejechane. Sprzęgło wymieniłem, nie ślizga i jest ok. Sprzęgło Aisin cena 850,0 zł brutto, wymiana 360,0 zł zł w nieautoryzowanym serwisie.
P.S.
W kwietniu szykuję się do większego przeglądu i serwisu.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq