Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

coś charczy i stuka pod maską wspomaganie kierownicy??


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 2Patryk

2Patryk
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:WWO
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:05, 25.01.2012

Jako ze jestem tu nowy witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy Hond.
Mam mały problem, na wstępie napisze że jestem kompletnie zielony w samochodach ale postaram sie owy problem opisać jak najdokładniej.

2 tygodnie temu kupiłem Honde Accord, piszczał w nim pasek pod maską, więc w niedziele naciągnąłem oba paski i przestało. Wszystko było by piękne gdyby nie to że wczoraj czyli we wtorek , czyli po 2 dniach coś zaczęło szwankować. W czasie podróży do pracy pojawił sie jakiś dźwięk podczas ruszania i kręcenia kierownicą. Głównie nasila sie podczas kręcenia kierownicą. Brzmiał jak jakieś wycie , tarcie.
Po powrocie do domu zajrzałem pod maskę i usłyszeć jeszcze jeden dźwięk jakby delikatne stukanie z wielką częstotliwością , z górnego urządzenia (chyba to jest pompa wspomagania) na którym obraca się ten górny pasek. Pomyślałem ze może za mocno go naprężyłem i sie coś w łożysku uszkodziło więc go poluzowałem ale pozostało wszystko bez zmian. Jeszcze zajrzałem do pojemnika na płyn wspomagania czy czasem nie jest pusty , oczywiście płyn był. Płyn ma kolor jasny brązowy i było w nim pełno malutkich bąbelek ( wyglądał troszkę jak cappuccino) chyba zapowietrzenie.

pytanie brzmi
1 czy moja ingerencja (naprężanie ) coś popsuło
2 co moze być przyczyną pierwszego dźwięku który słychać podczas ruszania i skręcania a co tego długiego.
3 czy pompa wspomagania od hondy accord 2.0 sedan pasuje do mojego 1.8 sedan
4 jaki płyn kupić i wymienić w zbiorniczku wspomagania kierownicy , jak odpowietrzać
5 co mogę zrobić aby naprawić , lub dowiedzieć sie co jest usterka.
6 czy moge zdjąć oba paski i włączyć silnik ?
7 może moge jakoś z bezpiecznikami pobawić sie żeby odciąć pompę wspomagania i wyeliminować przynajmniej jeden dźwięk.

ps podczas skręcania kołami w miejscu nie czuje jakiego większego oporu , ale wyczuwam malutkie przeskoki kierownicy, jednakże działa cały czas wszystko dobrze.

czekam na jakiekolwiek sugestie co mogę zrobić
pozdrawiam
  • 0

#2 adrian8308

adrian8308
  • Forumowicz
  • 188 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:13, 25.01.2012

bąbelków u siebie nie zauważyłem, czyli coś nie tak ale niech się fachowcy wypowiedzą.
  • 0
----------Zobacz moje Acco (pierwsze MODY)----------
††  
Stag ISA2
Hanna zielona
Zavoli Zeta S
 …

#3 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:59, 25.01.2012

1. mogło
2. padające łożysko NSK 6203Z
3. tak
4. PSF-S dostępny w ASO Honda ~85pln /1l (pełna wymiana 600ml)
5. naprawić/zregenerować - http://www.accordklu...?t=8968&start=0
6. tak
7. najgłupszy pomysł jaki tu ostatnio widziałem, "złych" dźwięków nie eliminuje się poprzez odłączanie niezbędnych
podzespołów pod maską

podczas skręcania kołami w miejscu nie czuje jakiego większego oporu , ale wyczuwam malutkie przeskoki kierownicy,
jednakże działa cały czas wszystko dobrze.


pompa niewątpliwie zbliża się do swojego kresu, proponuję punkt 5, odpowietrzanie pewnie na niewiele się zda

powiązane tematy z Twoim problemem

http://www.accordklu...pic.php?t=27432

http://www.accordklu...t=16059&start=0

http://www.accordklu...?t=2755&start=0

http://www.accordklu...t=16178&start=0

http://www.accordklu...pic.php?t=15554

http://www.accordklu...t=13900&start=0

http://www.accordklu...p?t=670&start=0

+ jeszcze kilka innych się znajdzie
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 00:35, 28.01.2012

mam jeden pomysł wymień płyn hydrauliczny on powinien mieć kolor tak jak by czerwony a uszkodzenia pompy wspomagania możesz sprawdzić np. w taki sposób jak spuścisz stary płyn sprawdź czy nie ma w nim jakiś opiłków żelaza bo jeśli pasek był naciągnięty za mocno to mogło uszkodzić się łożysko a wraz z nim pompa.Te opiłki sprawdzaj na zimnym płynie i najlepiej sprawdzić to ocierając palec o palec wiesz o co mi chodzi? :-D
  • 0

#5 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 13:15, 28.01.2012

am jeden pomysł wymień płyn hydrauliczny on powinien mieć kolor tak jak by czerwony


czerwony to jest uniwersalny

PSF-S nowy zółty, później brązowieje
  • 0

#6 2Patryk

2Patryk
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:WWO
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:22, 28.01.2012

7. najgłupszy pomysł jaki tu ostatnio widziałem, "złych" dźwięków nie eliminuje się poprzez odłączanie niezbędnych
podzespołów pod maską

to miało służyć tylko do diagnostyki a nie do stałego użytkowania, ale może i faktycznie głupi pomysł :p

Wracając do sedna sprawy na 91% pompa wspomagania jest uszkodzona a mianowicie łożysko.
Dolałem płyn aby wyeliminować pienienie sie bo było prawie minimum (nie pomogło dalej sie pieni), poluźniłem pasek i co najważniejsze poczytałem posty z linków od kardasa.
W jednym temacie znalazłem takie linki:




pod moją maską jest identyczny dźwięk.
jeszcze wypróbuje pomysł Marka

... sprawdzić to ocierając palec o palec wiesz o co mi chodzi?

wiem o co chodzi ;P

a teraz kolejne pytanie co mam zrobić?
1. kupić nową pompę ASO (ktoś sie orientuje ile zł?)
2. kupić sprawną dobrą używkę ze szrota
3 zastosować sie do :

5. naprawić/zregenerować - http://www.accordklu...?t=8968&start=0


jest wszystko fajnie pięknie opisane

problem w tym że nie wiem gdzie i jakich części kupić do regeneracji a 2 razy nie chce rozkręcać i składać pompy ponownie żeby dowiedzieć sie co w niej siedzi jakich wymiarów średnicy itd. Samochód potrzebuje na co dzień.

ps puki co pompa hałasuje ale działa poprawnie.
  • 0

#7 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:43, 28.01.2012

a teraz kolejne pytanie co mam zrobić?


odpowiedź.... klik
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#8 2Patryk

2Patryk
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:WWO
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:06, 28.01.2012

przecież to ściemniacz jest :-/

Wiesz, ja jestem laikiem i nie wiem co jest bardzie korzystne dla portfela a zarazem dal auta.

inaczej sformułuje pytanie
co byś zrobił na moim miejscu :mrgreen:
  • 0

#9 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:20, 28.01.2012

od razu lepsze pytanie

co byś zrobił na moim miejscu


nr 5

jestem laikiem


ale w związku z tym oświadczeniem, poszukałbym używanej, ale z pewnego źródła , tak żeby w razie czego
można się było dogadać/sprawdzić czy coś gra oraz uzyskać rzetelne informacje na temat przedmiotu

co jest bardzie korzystne dla portfela


nr 5

a zarazem dal auta.


nowa z ASO (ale cena pewnie ~2.000 pln)
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#10 2Patryk

2Patryk
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:WWO
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:39, 28.01.2012

zawsze lubiłem puzzle ale to chyba nie to samo hehe

chyba poszukam jakiejś dobrej używki , a tę zdemontowaną pompę se zregeneruje i będzie jako awaryjna :P ,
w danej chwili nawet nie wiem jakie łożysko bym miał kupić , a wyczytałem z linków wyżej że nie w każdej pompie są te same.
jak by coś nowego sie urodziło w tej sprawie to sie odezwe

dzięki za pomoc
  • 0

#11 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:52, 29.01.2012

nawet nie wiem jakie łożysko bym miał kupić


NSK 6203Z


w sklepach z łożyskami cena około ~15pln
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq