Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Spadajace obroty - gasniecie silnika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
87 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:03, 10.01.2012

Witam :) Poczytalem troche tematow i widze ze to czesty temat lecz pomimo wielu podobienstw za kazdym razem cos innego u kazdego. Mam Honde Accord 1.8 z 2001 r. silnik traci obroty na luzie, spadaja ponizej 700 obrotow i potrafia spasc do 0 i zgasic silnik, jednakze ponowne zpalenie nastepuje bez problemu. Jak silnik jest zimny to dziala automatyczne ssanie wiec obroty sie trzymaja przez pare minut >1000 i jest w porzadku, po wylaczeniu sie ssania obroty zaczyanja spadac. Nigdy w trakcie jazdy nie zgasl mi, tzn jesli mam noge na gazie jest ok - gasi tylko wtedy gdy stoje np na swiatlach i obroty powinny byc na ok 700 one leca az do 0 i slychac wtedy ze silnik jakby traci moc wiec trzeba mu na starcie dac wiecej gazu. Tak zazwyczaj sie zachowuje jesli jest zapalona pomaranczowa kontrolka z silniczkiem ale mam okresy ze przez wiele tygodni ta kontrolka sie nie pali i wowczas obroty sie trzymaja tak jak trzeba i w ogole nie gasnie jednak da sie odczuc ze silnik jakby pracowal na niskich obrotach nieregularnie -jakby cos go trzeslo (tak bardzo delikatnie) i tez sam samochod nie ma zbyt duzego przyspieszenia. Emisja gazow jest zdecydowanie wieksza -to wiem jak bylem na przegladzie to bylo mierzone. Pewni mechanicy ktorzy zagladali do niego mowili ze do cylindrow iskry nie ida regularnie, Jednak co jest powodem ? Wymienilem juz aparat zaplonowy -co prawda uzywany - problem nie zniknal, dalej to samo. Bylem w sumie w 3 serwisach w tym w 2 autoryzowanych serwisach Hondy -dosc sporych rozmiarow, niestety nie wiedza co z tym zrobic, poprosze o podpowiedzi. Poprosze jeszcze ( o ile to mozliwe ) o podanie nazwy danej czesci do wymiany w jez angielskim jako ze mieszkam w Londynie i stad potrzebuje angielskiej nazwy, jesli nie znasz jej to ok podaj tylko polska nazwe.
Dziekuje i Pozdrawiam !
Konrad
  • 0

#2 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 22:08, 10.01.2012

A jaki błąd wymruguje pomarańczowa kontrolka "silniczka" przy robieniu samodiagnostyki?
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:18, 10.01.2012

Niestety nie wiem, jestem tylko uzytkownikiem samochodu a nie pamietam co mechanikom wychodzilo na komputerze. W przypadku serwisow autoryzowanych nie dostalem jakis konkretnych odpowiedzi -nie wieodzieli co jest grane w ogole, ostatni serwis to prywatny garaz z polskimi mechanikami, metoda prob i bledow doszli do wnioskow ze do cylindrow nie dochodza regularnie iskry, kopulka i kable byly wymienione dodatkowo w ub tygodniu zmienilem aparat zaplonowy problem jest ten sam ale po zmianie aparatu przez 1 dzien byla pomaranczowa kontrolka silnika i gasl na luzie a na drugi dzien az do dzis kontrolki juz nie ma i jak pisalem obroty sie trzymaja na odpowiednim poziomie i jest w porzadku nie gasnie silnik - jednak sychac jakby przerwywanie, delikatne, jakby nieregularna prace ( ale to trzeba wylaczyc radio aby to uslyszec i sie wsluchac) no i jest wolna, przyspieszenie jest nadal slabe.
  • 0

#4 fruger

fruger
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:14, 12.01.2012

Nie żadne tam iskry nie dochodzą tylko egr trzeba przeczyścić (zawór + listwa).
  • 0
forum.honda-kielce.pl

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:04, 13.01.2012

Nie żadne tam iskry nie dochodzą tylko egr trzeba przeczyścić (zawór + listwa).



Dziekuje za podpowiedz ale ja jestem zwyklym uzytkownikiem samochodu :) prosze o dokladniejszy opis, jaki zawor i jaka listwa jest do przeczyszczenia i co to jest egr ?
Doczytalem sie o systemie diagnostyki uzytkownika w Hondzie, takze podam kod bledu.
  • 0

#6 fruger

fruger
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:27, 15.01.2012

Jeśli nie świeci sie pomarańczowa kontrolka na desce rozdzielczej to diagnostyka nic nie pokaże bo błędów nie ma.
Na filmiku jest dokładnie to co trzeba zrobić w Twoim aucie

Przy okazji można wyczyścić silnik krokowy. Co to jest i jak to sie robi było opisywane setki razy na forum.
Co to jest egr --> google.pl
  • 0
forum.honda-kielce.pl

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:53, 17.01.2012

Ja przez długi czas nie mogłam dojść do tego co się dzieje z moją Hondą. Miałam tak samo tzn pływał na obrotach nie utrzymywał 1000 na zimno. Jak robiliśmy testy na ciepłym silniku coś się załączało i można było papierosa postawić i by stał. Na zimnym wpadał w wibracje. Niby to w niczym nie przeszkadza ale gasł, bo nie utrzymywał obrotów bez trzymania nogi na gazie - tak jak u Ciebie. Z tym, że najwięcej problemów było przy do hamowaniu (trudno jednocześnie trzymać nogę na sprzęgle hamulcu i gazie). Jeździłam pytałam i nikt nic nie wiedział. Zaczęli szukać problemu w ekologii i podciśnieniach ale nadal nic, bo to istna Puszka Pandory. Później dowiedziałam się, że w układzie chłodzenia jest czujnik, który szaleje gdy trafi na pustkę bez płynu. Silnik pracował pięknie jak był ciepły ale na zimno szalał jak opętany. Jak zauważyłam ubytek płynu dolewałam i cisza. Spadał znowu szaleństwo. Wymieniłam chłodnicę zalałam pod korek i jeżdżę już kilka miesięcy bez problemów. Niby prosta rzecz a co się trzeba było najeździć... Życzę Ci by Twój problem też okazał się tak "banalny"
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:46, 18.01.2012

Konradi, mam dokładnie te same objawy co Ty. Mój mechanik stwierdził, że może to być włąśnie EGR przyczyną. Niestety z uwagi na pogodę i brak garażu nie jestem w stanie tego naprawić.
Czytając godzinami posty na temat tego typu objawów wszystko wskazuje na to, że to właśnie EGR.
Konradi, jeśli uda Ci się zwalczyć ten problem to napisz.
  • 0

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:10, 18.01.2012

Ja przez długi czas nie mogłam dojść do tego co się dzieje z moją Hondą. Miałam tak samo tzn pływał na obrotach nie utrzymywał 1000 na zimno. Jak robiliśmy testy na ciepłym silniku coś się załączało i można było papierosa postawić i by stał. Na zimnym wpadał w wibracje. Niby to w niczym nie przeszkadza ale gasł, bo nie utrzymywał obrotów bez trzymania nogi na gazie - tak jak u Ciebie. Z tym, że najwięcej problemów było przy do hamowaniu (trudno jednocześnie trzymać nogę na sprzęgle hamulcu i gazie). Jeździłam pytałam i nikt nic nie wiedział. Zaczęli szukać problemu w ekologii i podciśnieniach ale nadal nic, bo to istna Puszka Pandory. Później dowiedziałam się, że w układzie chłodzenia jest czujnik, który szaleje gdy trafi na pustkę bez płynu. Silnik pracował pięknie jak był ciepły ale na zimno szalał jak opętany. Jak zauważyłam ubytek płynu dolewałam i cisza. Spadał znowu szaleństwo. Wymieniłam chłodnicę zalałam pod korek i jeżdżę już kilka miesięcy bez problemów. Niby prosta rzecz a co się trzeba było najeździć... Życzę Ci by Twój problem też okazał się tak "banalny"


Dzieki Shira za odpowiedz, ja przejechalem na mojej chondzie przez 3.5 roku 18 000 mil i jeszcze ani razu nie dolalem plynu chlodzacego, caly czas jest na maxa :) temp jest zawsze w normie a przy jezdzie na utostradzie nizsza niz w miescie. Dostalem tez od innych uzytkownikow podpowiedzi w kierunku EGR i silnika krokowego wiec to sprobuje, opisze na forum wyniki jak tylko pojade do mechanika.

[ Dodano: 2012-01-18, 16:28 ]

Jeśli nie świeci sie pomarańczowa kontrolka na desce rozdzielczej to diagnostyka nic nie pokaże bo błędów nie ma.
Na filmiku jest dokładnie to co trzeba zrobić w Twoim aucie

Przy okazji można wyczyścić silnik krokowy. Co to jest i jak to sie robi było opisywane setki razy na forum.
Co to jest egr --> google.pl


Dzieki fruger ! Pojade z tym do mechanika i pokaze mu film, powiedz czy wiesz jak po angielsku nazywa sie silnik krokowy ? -ja mieszkam w UK.

Konradi
  • 0

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:23, 18.01.2012

U mnie też wpadli na pomysł silniczka krokowego, ale cieszę się, że wystarczyło "uszczelnić" układ chłodzenia. Trzymam kciuki za rozwiązanie problemu. :-)
  • 0

#11 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 20:26, 18.01.2012

Dzieki fruger ! Pojade z tym do mechanika i pokaze mu film, powiedz czy wiesz jak po angielsku nazywa sie silnik krokowy ? -ja mieszkam w UK.

Konradi



IAC (Idle Air Control valve)
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:00, 19.03.2012

Jeśli nie świeci sie pomarańczowa kontrolka na desce rozdzielczej to diagnostyka nic nie pokaże bo błędów nie ma.
Na filmiku jest dokładnie to co trzeba zrobić w Twoim aucie

Przy okazji można wyczyścić silnik krokowy. Co to jest i jak to sie robi było opisywane setki razy na forum.
Co to jest egr --> google.pl


Jestem 6 tygodni po wyczyszzczeniu EGR wg tego co na filmiku -pokazalem mojemu mechanikowi i zrobil to. Ok, kontrolka juz sie nie zapala, wiec i obroty sa na normalnym poziomie, wszystko gra tyle ze jeszcze slychac lekko nieregularna prace silnika i nie wiem czy to wydech czy to silnik czy cos tam jest jeszcze zapchane, moze filtry do wymiany -nie mam pojecia -prosze o podpowiedzi no i jest jeszcze taka mozliwosc ze mi mechanik dokladnie nie wyczyscil tego EGRa. Dzieki fruger za podpowiedz ! :)

Pozdrawiam Cieplo !
Konrad
  • 0

#13 valdi

valdi
  • Forumowicz
  • 357 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG 9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:24, 19.03.2012

Jeśli Ci trzęsie silnikiem, a reszta chodzi bez problemów, to chyba czas zajrzeć do ustawienia zaworów
  • 0

Wszystkich Tu Obecnych POZDRAWIAM  :-)


#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:28, 19.03.2012

Jeśli Ci trzęsie silnikiem, a reszta chodzi bez problemów, to chyba czas zajrzeć do ustawienia zaworów


Wlasciwie nie zagladalem pod maske, to takie wrazenie, gdy jestem w samochodzie i wylacze radio to slyszalem lekkie jakby drzenie, dzwiek wydechu jest jakby nieregularny -fakt zle to spraecyzowalem.
  • 0

#15 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5251 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 23:54, 19.03.2012

Pierwsze to oczywiście ustawienie zaworów jak kolega pisał wcześniej ,a później jak nie ma poprawy to można szukać dalej
  • 0
                       




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq