niekoniecznie u mnie nie bylo zadnych objawow sypiacej sie dwumasy a byla do wymianyjeśli szum to łożysko, dwumasa trzęsie silnikiem i naprawdę mocno hałasuje. Zanim zdecydujesz się na robotę dwumasy, odwiedź jeszcze ze 2 warsztaty żeby nie okazało się że ktoś chce Cię na robotę naciągnąć.
Wysoki bieg, niskie obroty np 5 bieg i od 50 próbuj przyspieszać od najniższych obrotów, jeśli będzie cisza i nie ma hałasu to pewnie dwumasa jeszcze zdrowa.
Pozdrowionka
marcin
problemy z dwumasą najczęściej sygnalizują
tłuczenie i walenie przy szybkiej redukcji,
wibracja na luzie
wibracje przy niskich obrotach w klekocie łatwe do sprawdzenia - test jak wyżej
hałas przy włączaniu i wyłączaniu silnika.
[ Dodano: 2012-01-23, 18:57 ]
u mnie tez nie bylo takich objawow jak halas czy wibracje ale po zrzuceniu sprzegla i zmierzeniu luzu okazalo sie ze juz jest do wymiany, pewnie jak bym jezdzil dalej bez wymiany to by sie pojawily halasy i wibracje
Brodziu, widocznie mechanik okazał się na tyle kumaty że nie pasował nowego sprzęgła do zmęczonej ale jeszcze nieco żywej dwumasy. Dzięki niemu oszczędziłeś na robocie i płaceniu za kolejne zrzucanie skrzyni.