Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana uszczelki kolektora ssącego F20B6, F18A3


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bulek

Bulek
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Chełm
  • Silnik:K20
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 00:30, 20.12.2011

Witam. Czy ktoś wymieniał już uszczelkę kolektora ssącegow F20B6 lub F18A3???

Szukałem i czytałem ale nie natrafiłem na jakiś temat z tym związany. Ciekaw jestem czy jest z tym dużo roboty. Ewentualnie jak sprawdzić czy to napewno uszczelka ssaka jest do wymiany Z góry dzięki za pomoc.
  • 0

#2 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 11:02, 20.12.2011

Robota ciężka i ryzykowna ze względu na czujnik stukowy podatny na uszkodzenia, znajdujący się pod kolektorem. Ale przy odrobinie chęci i samozaparcia, no i narzędzi da się zrobić ;-)
  • 0

#3 Bulek

Bulek
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Chełm
  • Silnik:K20
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:09, 20.12.2011

Dzięki za podpowiedź ale interesuje mnie czy ktoś to już robił i na co oprócz czujnika stukowego mam uważać i co należy robić żeby zrobić w miare sprawnie i szybko.
  • 0

#4 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 11:16, 20.12.2011

Odkręcasz przepustnicę, EGR, zawór vtec, Nie jestem pewien czy pokrywę zaworów bo robiłem przy zdjętej. Musiałem popuszczać silnik na mocowaniu przy pompie wspomagania bo za cholerę nie dało się kolektora zdjąć. I przy okazji złamałem wyżej wspomniany czujnik :k

[ Dodano: 2011-12-20, 11:19 ]
Trzeba upuścić płynu chłodniczego bo obudowa termostatu też do zdjęcia. Przy okazji obejrzyj oring na króćcu i uważaj przy składaniu żeby się nie zagniótł bo będzie spod niego ciekło.
  • 0

#5 Bulek

Bulek
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Chełm
  • Silnik:K20
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:36, 20.12.2011

Dzięki za pomoc. Jeżeli sam tego nie ogarnę to będę musiał sie kierować gdzieś do warsztatu.
  • 0

#6 luk2103

luk2103
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG85
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:49, 20.12.2011

Bulek,
W sobote czyściłem, ssący w F18b2. Ja go zdejmowałem po kawałeczku od przepustnicy w kierunku silnika.
Z tymi elementami nie ma problemów (zdjęcie niżej)
-przepustnica
-silniczek krokowy
-EGR Port Plate
-EGR
-Wtryski BP
-intake manifold chamber
-intake air bypass IBA valve bod
Dołączona grafika

Najgorszy jest ostatni element Intake maniford. Odkręcenie jego dolnych śrub to jest naprawdę trudne. Wejdź sobie pod samochód i zerknij.

Napewno dobry klucz 12 i 10 będzie Ci potrzeby

:B
  • 0

#7 Bulek

Bulek
  • Forumowicz
  • 247 postów
  • Skąd:Chełm
  • Silnik:K20
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:44, 20.12.2011

Wymieniałeś uszczelkę do przepustnicy? Bo tej akurat nie mam i nie wiem czy bez niej się nie brać za robotę. Co do kluczy to mam bardzo bogaty zestaw narzędzi STANLEY'a więc nie będzie z tym problemu ;-)
  • 0

#8 frajcik

frajcik
  • Forumowicz
  • 380 postów
  • Skąd:Susz / Gdańsk
  • Silnik:...
  • Wersja:...
  • KM:...
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:CE9/BB9/KA8/KA9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:03, 21.12.2011

ta uszczelka kosztuje smieszne pieniadze, wiec bez nowej nie masz co brac sie do roboty bo podejrzewam ze po odkreceniu ssacego (jesli nie byla wymieniana od nowosci) stara rozpadnie ci sie w rekach;)
  • 0

#9 luk2103

luk2103
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG85
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:33, 21.12.2011

Wymieniałeś uszczelkę do przepustnicy?

"2 lata temu w ASO była wymieniana przepustnica i dali nową. I do dziś ma się dobrze" [cytat z mojego tematu]
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq