Skocz do zawartości


RODO w HAKP

wymiana XENON-u (Ksenon) - pytania?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
163 odpowiedzi w tym temacie

#61 Duszi

Duszi
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:17, 06.01.2017

Został mi bolec ksenona w zapłonniku. Pomocy. Co z tym zrobić teraz?
  • 0

#62 Duszi

Duszi
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:30, 06.01.2017

Wydłubałem ten bolec z zapłonnika. Wsadziłem stary palnik, żeby nie uszkodzić nowego i się pali, ale gniazdo jest nadpalone i trochę to tam skruszalo. Gdzie najlepiej kupić zapłonnik i czy da się go samemu wymienić?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
  • 0

#63 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 19:18, 06.01.2017

W pierwszej kolejności poszukałbym na forumowej giełdzie, ewentualnie allegro/olx.

5QRsGJB.jpg

Wystarczy wypiąć tę wtyczkę, pytanie - czy uda Ci się bez demontażu lampy? ;)

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#64 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:26, 06.01.2017

Wtyczkę od zapłonnika? przecież da się wypiąć
  • 0
                       

#65 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 19:26, 06.01.2017

Nie trzeba demontowac lampy, aby wymienic zaplonnik. 


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#66 marco30

marco30
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201+ Reflash
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:27, 06.01.2017

W mojej VIII wymieniałem żarnik wypiąłem go razem z zapłonnikiem przypadkowo problem miałem z założeniem bo troche ciasno ale jest to do zrobienia,mysle że w VII genie jest podobnie.


  • 0

#67 Duszi

Duszi
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:00, 07.01.2017

ARTurde, raczej będzie problem. Próbowałem wypiąć go z przetwornicy, ale dostęp jest tam ciężki (od str. pasażera). Poszukam najpierw zapłonnika. W ramach ciekawostki chciałem wymienić oba palniki (mrugał mi lewy). Lewy wyszedł bez problemu, jak się okazało Osram od nowości. Prawy ten co tak uszkodził gniazdo to Phillips. Postaram się wrzucić zdjęcia.


656f46f8cac86fe8.jpg

ed2b83487f2454d2.jpg

Tak wyglądał zapłonnik jak go zdjąłem z palnika.

547e1ee34c3849f8.jpg

Tak po wydłubaniu bolca i nadtopionego plastiku.

cc17771b958743ee.jpg

Tak to wygląda. Na razie jak wspomniałem wsadziłem tam stary palnik (ten co migał - fabryczny osram) aby nie uszkodzić nowej żarówki. Poszukam nowego zapłonnika najszybciej jak się da, nie wiem ile to pociągnie.
A tak wyglądał palnik.
76433e26097cc714.jpg
  • 0

#68 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 00:42, 08.01.2017

ale dostęp jest tam ciężki (od str. pasażera).

Właśnie o to mi chodziło, odepnij wlew zbiornika na płyn do spryskiwaczy, może będzie wygodniej. :)

Skoro Wlodar, jacob101 piszą, że się da, to pewnie tak jest - pewnie kwestia cierpliwości i wprawy.

Pamiętam jak czytałem kiedyś wpis Wlodara - jak szybko wymienia żarniki - wtedy wydawało mi się to niemożliwe/niemożliwe bez demontażu lampy - teraz faktycznie wymieniam je w trzy minuty :)
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#69 Duszi

Duszi
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:37, 08.01.2017

Skoro mówią, że się da to musi się dać. :-)
  • 0

#70 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 01:14, 09.01.2017

potwierdzam że się da, jedynie do wymiany przetwornicy niestety trzeba "targac" zderzak i lampę


  • 0

#71 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:42, 31.01.2017

Reaktywując trochę dyskusję o żarnikach, mam dylemat.

Zależy mi na świetle z homologacją, lecz barwa wpadająca w niebieską poświatę.

 

Dotychczas celowałem w żarniki Osram Cool Blue Intense (6000K) ale ktoś mi je odradzał, sugerując Philipsa UltraBlue (6000K). Różnica w cenie jest zauważalna,

Czy ktoś ma porównanie, bądź używa którychś z tych żarników?


  • 0

#72 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:11, 02.02.2017

Z tych dwóch to osramy zdecydowanie lepsze, po prostu generują więcej światła.

Są w sieci nowe testy Palników D2S i w/w Osramy są zawsze w pierwszej trójce, ale sam ich na żywo nie widziałem.

Natomiast z kumplem w jego aucie zmieniliśmy seryjne Philipsy na Osram Night Breaker i powiem, że chyba najlepsze jakie widziałem.
  • 0

#73 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:07, 02.02.2017

Widziałem właśnie ten test żarówek w AutoBildzie tj AutoŚwiat, ale test wykonany na jednym egzemplarzu żarówki na reflektorze z Laguny jakoś nie jest dla mnie w pełni rzetelny, aczkolwiek różnica w pomiarach prawie 300lm na korzyść osrama.

 

Night Breaker Unlimited mnie kusił, ale światło 4350K mnie nie zadowala, Mam w tej chwili 4300 Philipsa, i w dzień ciężko rozróżnić, czy to xenon czy halogen po barwie, bo wpada w żółte ciepłe barwy.

 

Przez to ludzie mnie olewają na ulicy przy zmianie pasa. Jest kolosalna różnica postrzegania barwy światła dla osób zmieniających pas, którzy spojrzą w lusterka.


  • 0

#74 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:51, 02.02.2017

A mi właśnie odpowiada, dla mnie w sam raz barwa, tych cool blue trochę się boję czy w deszczu i na mokrym asfalcie nie będzie gorszej widoczności w porównaniu do 4350 ;)
  • 0

#75 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 08:36, 09.02.2017

Czy ktoś ma doświadczenia z wymianą żarników w VIII gen po lifcie? Da się to zrobić samemu bez ściągania świateł? 


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq