XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Benzyna czy diesel ?
#46
Napisano 17:18, 03.04.2013
JEzdzilem 2.2 oraz 2.0 hdi i powiem szczerze ze sa to dobre silniki mimo roznych opini. Ale jesli chodzi o moc benzyniaka z accorda 2.0 to niestety ustepuje i to bardzo pod tym wzgledem 2.0 hdi 110KM takze ciezko sie przyzwyczaic do spadku momentu obrotowego. Kultura pracy 2.0 vtec w porownaniu do hdi to wielki + na korzysc accorda. Wysoko sie kreci bez pocenia itd itp
[/quote]
Witam, temat trochę odkopany ostatnio kupiłem 406tke w full opcji 2.0hdi (mam nadzieję że następny accordzik)
Nawiązując do tego co napisał kolega, ostatnio chciałem się mierzyć z 2.0vteckiem... ekhem 60km/h u mnie 3 bieg accord ogien ja za nim odstawił mnie nawet nie wiem kiedy do 140 się `ścigałem` i ciągle sukcesywnie uciekał także nie wiem o czym Ty mówisz
#47
Napisano 18:07, 03.04.2013
...
ostatnio chciałem się mierzyć z 2.0vteckiem... ekhem 60km/h u mnie 3 bieg accord ogien ja za nim odstawił mnie nawet nie wiem kiedy do 140 się `ścigałem` i ciągle sukcesywnie uciekał także nie wiem o czym Ty mówisz
Pewnie Ty się ścigałeś, a on po prostu zwyczajnie jechał
Fiołek
#48
Napisano 18:30, 03.04.2013
#49
Napisano 20:24, 03.04.2013
#50
Napisano 23:32, 03.04.2013
#51
Napisano 05:42, 04.04.2013
110km z 2.0 hdi ma pewnie z 13s do 100 wiec radzilbym sie dobrze zastanowic przed takimi bajkami:) co nie zmienia faktu ze sam jezdze i30cw 115km w dieslu i w normalnej jezdzie wcale nie odstaje accordowi, wyprzedza nawet sprawniej (oczywiscie pod warunkiem ze w acco nie redukuje a raczej redukowalem do 2ki:) )
#52
Napisano 12:31, 04.04.2013
#53
Napisano 13:09, 04.04.2013
bez problemu można wrzucić jak mój acco robi setke w 7 sek zakładając powiedzmy 205/ 40-45/16
Pomijam to ,że na filmie nic nie widać ....może leci z górki ? ,a może wcale nie jedzie
#54
Napisano 13:17, 04.04.2013
moment to jedno ale konie drugie. trzeba pamietac ze moment na silniku nie ma znaczenia bo liczy sie ten na kolach, a na niego oprocz tych niutkow z silnika licza sie obroty. benzyna kreci sie prawie 2x wyzej wiec i moment benzyny warto przemozyc x2 (oczywiscie w uproszeczniu) czyli moment zarowno w dieslu 2.2 jak i benzynie 2.0 jest podobny kiedy mocy wiecej i masa mniejsza.
110km z 2.0 hdi ma pewnie z 13s do 100 wiec radzilbym sie dobrze zastanowic przed takimi bajkami:) co nie zmienia faktu ze sam jezdze i30cw 115km w dieslu i w normalnej jezdzie wcale nie odstaje accordowi, wyprzedza nawet sprawniej (oczywiscie pod warunkiem ze w acco nie redukuje a raczej redukowalem do 2ki:) )
to twoim zdaniem w 2.0 benzyna acco ma prawie 400 Nm przy max obrotach ?
#55
Napisano 16:27, 04.04.2013
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC
#56
Napisano 21:13, 04.04.2013
Moc [KM] = ( Moment obrotowy [Nm] · Prędkość obrotowa [obr/min] ) ÷ 7022 lub w jednostkach podstawowych: Moc [W] = Moment obrotowy [Nm] · Prędkość obrotowa [rad/s]
kolejna rzecz tu masz przyklad:
Weźmy przykładowy silnik MAN-a D 2676 LF01:
480 KM przy 1900 obr/min
2300 Nm przy 1050 - 1400 obr/min
I przykładowy silnik F1:
750 KM przy ok. 18000 obr/min
300 Nm przy ok. 17000 obr/min
Chcemy aby nasza naczepa jechała z prędkością 80 km/h, oznacza to prędkość obrotową koła naczepy ok. 425 obr/min. Obliczymy więc jakie przekładnie musimy zastosować, aby z prędkości obrotowych silników uzyskać 425 obr/min i dzięki temu dowiemy się jakim momentem obrotowym na kołach będziemy dysponować.
Dla obu silników przyjmiemy, że kręcą się z obrotami właściwymi dla swoich mocy maksymalnych, czyli 1900 obr/min dla MAN-a i 18000 obr/min dla F1. Nie znamy natomiast momentów obrotowych dla tychże prędkości obrotowych, dlatego przyjmiemy wartości maksymalnych momentów obrotowych, co daje nieco większą korzyść silnikowi MAN-a.
MAN:
Przekładnia: 1900 ÷ 425 = 4,47
Moment obrotowy na kołach: 2300 · 4,47 = 10281 Nm
F1:
Przekładnia: 18000 ÷ 425 = 42,35
Moment obrotowy na kołach: 300 · 42,35 = 12705 Nm
jak widac cos co ma 300Nm na silniku na kolach potrafi miec sporo wiecej niz cos co ma 2300:)
nie mozna bezposrednio porownac diesla do benzyny bo np na 2gim biegu w dieslu masz 70 moze 80km/h a w benzynie prawie 110.
#57
Napisano 23:18, 04.04.2013
andrzejus78, zobacz sobie te wzory i przeanalizuj
Moc [KM] = ( Moment obrotowy [Nm] · Prędkość obrotowa [obr/min] ) ÷ 7022 lub w jednostkach podstawowych: Moc [W] = Moment obrotowy [Nm] · Prędkość obrotowa [rad/s]
kolejna rzecz tu masz przyklad:
Weźmy przykładowy silnik MAN-a D 2676 LF01:
480 KM przy 1900 obr/min
2300 Nm przy 1050 - 1400 obr/min
I przykładowy silnik F1:
750 KM przy ok. 18000 obr/min
300 Nm przy ok. 17000 obr/min
Chcemy aby nasza naczepa jechała z prędkością 80 km/h, oznacza to prędkość obrotową koła naczepy ok. 425 obr/min. Obliczymy więc jakie przekładnie musimy zastosować, aby z prędkości obrotowych silników uzyskać 425 obr/min i dzięki temu dowiemy się jakim momentem obrotowym na kołach będziemy dysponować.
Dla obu silników przyjmiemy, że kręcą się z obrotami właściwymi dla swoich mocy maksymalnych, czyli 1900 obr/min dla MAN-a i 18000 obr/min dla F1. Nie znamy natomiast momentów obrotowych dla tychże prędkości obrotowych, dlatego przyjmiemy wartości maksymalnych momentów obrotowych, co daje nieco większą korzyść silnikowi MAN-a.
MAN:
Przekładnia: 1900 ÷ 425 = 4,47
Moment obrotowy na kołach: 2300 · 4,47 = 10281 Nm
F1:
Przekładnia: 18000 ÷ 425 = 42,35
Moment obrotowy na kołach: 300 · 42,35 = 12705 Nm
jak widac cos co ma 300Nm na silniku na kolach potrafi miec sporo wiecej niz cos co ma 2300:)
nie mozna bezposrednio porownac diesla do benzyny bo np na 2gim biegu w dieslu masz 70 moze 80km/h a w benzynie prawie 110.
i teraz wszystko jasne tylko ze juz gdzies to widzialem: http://www.forum.pra...ic.php?t=17100#
#58
Napisano 22:48, 05.04.2013
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych