Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Benzyna czy diesel ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
57 odpowiedzi w tym temacie

#46 gragi92

gragi92
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:staszów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:18, 03.04.2013

[quote name="Council"][quote]


JEzdzilem 2.2 oraz 2.0 hdi i powiem szczerze ze sa to dobre silniki mimo roznych opini. Ale jesli chodzi o moc benzyniaka z accorda 2.0 to niestety ustepuje i to bardzo pod tym wzgledem 2.0 hdi 110KM takze ciezko sie przyzwyczaic do spadku momentu obrotowego. Kultura pracy 2.0 vtec w porownaniu do hdi to wielki + na korzysc accorda. Wysoko sie kreci bez pocenia itd itp

[/quote]

Witam, temat trochę odkopany ostatnio kupiłem 406tke w full opcji 2.0hdi (mam nadzieję że następny accordzik)
Nawiązując do tego co napisał kolega, ostatnio chciałem się mierzyć z 2.0vteckiem... ekhem 60km/h u mnie 3 bieg accord ogien ja za nim odstawił mnie nawet nie wiem kiedy do 140 się `ścigałem` i ciągle sukcesywnie uciekał także nie wiem o czym Ty mówisz :)
  • 0

#47 fiołek

fiołek
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:WA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:07, 03.04.2013

...
ostatnio chciałem się mierzyć z 2.0vteckiem... ekhem 60km/h u mnie 3 bieg accord ogien ja za nim odstawił mnie nawet nie wiem kiedy do 140 się `ścigałem` i ciągle sukcesywnie uciekał także nie wiem o czym Ty mówisz :)


Pewnie Ty się ścigałeś, a on po prostu zwyczajnie jechał :mrgreen:
  • 0
-------------------------------------------------------
Fiołek

#48 gragi92

gragi92
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:staszów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:30, 03.04.2013

No nie wiem koleś po 2km zatrzymał się w sklepie, ale jak zobaczyłem tą Hanie z bliska normalnie spaliłem się ze wstydu mój taki ładny dopieszczony zadbany pełen oryginał, a Hania... brudna, poodbijana do tego jakiś wiejski tunning naklejki, spoiler na bagażniku chyba wyższy niż mój taboret z kuchni wstawki w progach (ala wloty?:D) . Dla mnie szkoda auta dla takich modernizacji. Mały OT :)
  • 0

#49 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 20:24, 03.04.2013

silnik powoduje to że auto jest szybkie, zawieszenie powoduje że auto jest bezpieczne, a wygląd auta świadczy tylko o jego właścicielu i praktycznie nie ma wpływu na osiągi.
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#50 premier

premier
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Wa - Wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:32, 03.04.2013

Od siebie dodam ze jakis czas temu mialem okazje scigac sie moim 2.0 benz. Z przedliftowym dieslem. Oba tourery.Koni ma on co prawda mniej ale oslawionego momentu od groma wiecej. Rezultat: od poczatku do ok.170 km/h benzyna odjezdza dieslowi z wyrazna przewaga. Na koniec opuscilismy szyby i wymienilismy kilka zdan, wiec 2.0hdi nie ma raczej zadnych szans.
  • 0

#51 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 05:42, 04.04.2013

moment to jedno ale konie drugie. trzeba pamietac ze moment na silniku nie ma znaczenia bo liczy sie ten na kolach, a na niego oprocz tych niutkow z silnika licza sie obroty. benzyna kreci sie prawie 2x wyzej wiec i moment benzyny warto przemozyc x2 (oczywiscie w uproszeczniu) czyli moment zarowno w dieslu 2.2 jak i benzynie 2.0 jest podobny kiedy mocy wiecej i masa mniejsza.

110km z 2.0 hdi ma pewnie z 13s do 100 wiec radzilbym sie dobrze zastanowic przed takimi bajkami:) co nie zmienia faktu ze sam jezdze i30cw 115km w dieslu i w normalnej jezdzie wcale nie odstaje accordowi, wyprzedza nawet sprawniej (oczywiscie pod warunkiem ze w acco nie redukuje a raczej redukowalem do 2ki:) )
  • 0

#52 gragi92

gragi92
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:staszów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:31, 04.04.2013

Swoją droga HDI po chipie i VTEC już nie będzie miał tak łatwo >
  • 0

#53 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 13:09, 04.04.2013

Takie filmy są mało miarodajne . Nie dosyć ,że nie wiemy ile ten licznik zawyża na fabrycznych kołach ,to nie wiem czy nie ma zarzuconych mniejszych
bez problemu można wrzucić jak mój acco robi setke w 7 sek zakładając powiedzmy 205/ 40-45/16
Pomijam to ,że na filmie nic nie widać ....może leci z górki ? ,a może wcale nie jedzie :-)
  • 0
                       

#54 andrzejus78

andrzejus78
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Cambridge
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES-GT
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Estate
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:17, 04.04.2013

moment to jedno ale konie drugie. trzeba pamietac ze moment na silniku nie ma znaczenia bo liczy sie ten na kolach, a na niego oprocz tych niutkow z silnika licza sie obroty. benzyna kreci sie prawie 2x wyzej wiec i moment benzyny warto przemozyc x2 (oczywiscie w uproszeczniu) czyli moment zarowno w dieslu 2.2 jak i benzynie 2.0 jest podobny kiedy mocy wiecej i masa mniejsza.

110km z 2.0 hdi ma pewnie z 13s do 100 wiec radzilbym sie dobrze zastanowic przed takimi bajkami:) co nie zmienia faktu ze sam jezdze i30cw 115km w dieslu i w normalnej jezdzie wcale nie odstaje accordowi, wyprzedza nawet sprawniej (oczywiscie pod warunkiem ze w acco nie redukuje a raczej redukowalem do 2ki:) )



to twoim zdaniem w 2.0 benzyna acco ma prawie 400 Nm przy max obrotach ?
  • 0

#55 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:27, 04.04.2013

najlepszym połączeniem wysokiego momentu juz na dole i wysokich obrotów jest silnik elektryczny :-P
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#56 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:13, 04.04.2013

andrzejus78, zobacz sobie te wzory i przeanalizuj
Moc [KM] = ( Moment obrotowy [Nm] · Prędkość obrotowa [obr/min] ) ÷ 7022 lub w jednostkach podstawowych: Moc [W] = Moment obrotowy [Nm] · Prędkość obrotowa [rad/s]

kolejna rzecz tu masz przyklad:

Weźmy przykładowy silnik MAN-a D 2676 LF01:
480 KM przy 1900 obr/min
2300 Nm przy 1050 - 1400 obr/min

I przykładowy silnik F1:
750 KM przy ok. 18000 obr/min
300 Nm przy ok. 17000 obr/min

Chcemy aby nasza naczepa jechała z prędkością 80 km/h, oznacza to prędkość obrotową koła naczepy ok. 425 obr/min. Obliczymy więc jakie przekładnie musimy zastosować, aby z prędkości obrotowych silników uzyskać 425 obr/min i dzięki temu dowiemy się jakim momentem obrotowym na kołach będziemy dysponować.
Dla obu silników przyjmiemy, że kręcą się z obrotami właściwymi dla swoich mocy maksymalnych, czyli 1900 obr/min dla MAN-a i 18000 obr/min dla F1. Nie znamy natomiast momentów obrotowych dla tychże prędkości obrotowych, dlatego przyjmiemy wartości maksymalnych momentów obrotowych, co daje nieco większą korzyść silnikowi MAN-a.

MAN:
Przekładnia: 1900 ÷ 425 = 4,47
Moment obrotowy na kołach: 2300 · 4,47 = 10281 Nm

F1:
Przekładnia: 18000 ÷ 425 = 42,35
Moment obrotowy na kołach: 300 · 42,35 = 12705 Nm

jak widac cos co ma 300Nm na silniku na kolach potrafi miec sporo wiecej niz cos co ma 2300:)

nie mozna bezposrednio porownac diesla do benzyny bo np na 2gim biegu w dieslu masz 70 moze 80km/h a w benzynie prawie 110.
  • 0

#57 andrzejus78

andrzejus78
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Cambridge
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES-GT
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Estate
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:18, 04.04.2013

andrzejus78, zobacz sobie te wzory i przeanalizuj
Moc [KM] = ( Moment obrotowy [Nm] · Prędkość obrotowa [obr/min] ) ÷ 7022 lub w jednostkach podstawowych: Moc [W] = Moment obrotowy [Nm] · Prędkość obrotowa [rad/s]

kolejna rzecz tu masz przyklad:

Weźmy przykładowy silnik MAN-a D 2676 LF01:
480 KM przy 1900 obr/min
2300 Nm przy 1050 - 1400 obr/min

I przykładowy silnik F1:
750 KM przy ok. 18000 obr/min
300 Nm przy ok. 17000 obr/min

Chcemy aby nasza naczepa jechała z prędkością 80 km/h, oznacza to prędkość obrotową koła naczepy ok. 425 obr/min. Obliczymy więc jakie przekładnie musimy zastosować, aby z prędkości obrotowych silników uzyskać 425 obr/min i dzięki temu dowiemy się jakim momentem obrotowym na kołach będziemy dysponować.
Dla obu silników przyjmiemy, że kręcą się z obrotami właściwymi dla swoich mocy maksymalnych, czyli 1900 obr/min dla MAN-a i 18000 obr/min dla F1. Nie znamy natomiast momentów obrotowych dla tychże prędkości obrotowych, dlatego przyjmiemy wartości maksymalnych momentów obrotowych, co daje nieco większą korzyść silnikowi MAN-a.

MAN:
Przekładnia: 1900 ÷ 425 = 4,47
Moment obrotowy na kołach: 2300 · 4,47 = 10281 Nm

F1:
Przekładnia: 18000 ÷ 425 = 42,35
Moment obrotowy na kołach: 300 · 42,35 = 12705 Nm

jak widac cos co ma 300Nm na silniku na kolach potrafi miec sporo wiecej niz cos co ma 2300:)

nie mozna bezposrednio porownac diesla do benzyny bo np na 2gim biegu w dieslu masz 70 moze 80km/h a w benzynie prawie 110.



i teraz wszystko jasne :db tylko ze juz gdzies to widzialem: http://www.forum.pra...ic.php?t=17100#
  • 0

#58 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:48, 05.04.2013

andrzejus78, znalazlem to gdzies na necie bo nie chcialo mi sie produkowac wlasnych wypocin w kazdym razie z tymi dieslami nie jest tak kolorowo choc odczucia sa znacznie przyjemniejsze niz w benzynie NA
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq