Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Zmiana seryjnych zacisków hamulcowych na atr


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 snajper0101

snajper0101
  • Forumowicz
  • 325 postów
  • Skąd:Jaworzno
  • Silnik:1.8
  • Wersja:jednorazowa, niepowtarzalna
  • KM:a kto to wie
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:53, 06.11.2011

Przerabiał ktos to juz, czy beda jakies efekty takiego zabiegu i ile orientacyjnie mogą kosztowac zaciski z atr-a, bądz z czego mogą jeszcze podejsc.
  • 0

#2 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:59, 06.11.2011

Podpinam się do tematu. Rozważyłbym zmiane na większe po tym jak tarcze sie skrzywiły drugi raz i wychodzi ogólnie że są za małe. Jest jakas alternatywa zamiany z innego modelu itp?
  • 0

#3 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 16:23, 06.11.2011

Z przodu można zmieniać. Z tyłu są chyba takie same co w zwykłym Acco i nawet chyba takie same są w VIIgen
Żylety nie będzie i tak. Raz, że te hamulce tak mają, dwa Accord to ciężkie auto. Pójdzie pewni z 1500zł a efekt może być niewiele lepszy.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#4 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:09, 08.11.2011

Z przodu można zmieniać. Z tyłu są chyba takie same co w zwykłym Acco i nawet chyba takie same są w VIIgen
Żylety nie będzie i tak. Raz, że te hamulce tak mają, dwa Accord to ciężkie auto. Pójdzie pewni z 1500zł a efekt może być niewiele lepszy.

Potwierdzam, z tyły sa takie same.

Co do zmiany z przodu to zaciski można zmieniać tylko nie wiadomo od czego tarcze dobrać... Zwykłe Accordy mają 4x114,3x282mm a ATR 5x114,3x300mm i jakoś nie przypominam sobie jakiś tarcz na 4 otwory, rozstawie 114,3 i średnicy 300mm
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#5 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 15:28, 08.11.2011

nie ma tarcz 300 na 4 śruby... musisz zmieniać piasty na 5 śrub czyli masz koszty kozackie... piasty przód i tył, felgi minimum wtedy już 16, no i tarcze 4 sztuki
  • 0

#6 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:31, 08.11.2011

Zawsze może odwalić fuszerke typ przód na 5 śrub tył na 4 :)
  • 0

#7 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:47, 08.11.2011

I z przodu 16" a z tyłu 15" :-P

Tak poważnie to lepiej zainwestować w porządne klocki i tarcze. Taniej i lepiej
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#8 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 09:20, 13.11.2011

same zaciski to rzezba i bedzie problem z doborem tarcz. jesli juz sie bawic, to kompletny swap ze zwrotnicami itp. no I mysle, ze Ci, ktorzy tego nie przerabiali, nie moga zbyt wiele powiedziec. oczywiscie ze droga hamowania nie skroci sie o polowe, ale hamowanie jest lepsze I hamulce nie mecza sie tak szybko. sa w stanie dluzej jezdzic pod obciazeniem. moge cos o tym powiedziec po roku jezdzenia na tym zestawie I zrobienia sporej ilosci kilometrow.


fakt - zabawa tania nie jest. nowe tarcze, klocki, nowe kola - minimum 16", i to nie wszystkie, niektore nie wchodza na zacisk. do zwyklego 1,8 czy 2.0 bym w to nie inwestowal, ale jak ktos ma jakies wieksze plany - uwazam ze warto. ja zaczynalem od swapa hamulcow....
  • 0

#9 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 10:44, 13.11.2011

Jeżeli chcesz poprawić hamowanie to jest jeszcze jedna opcja PnP - zaciski dwutłoczkowe i jarzma od Acc Coupe 2.0 lub 3.0 (mają takie same zaciski) wtedy mogą zostać tarcze 282mm.

Do tego kompletu będziesz jeszcze musiał kupić nowe klocki, Coupe CG mają takie same klocki jak Prelki VTEC i starsze Acc z tarczami 282mm.
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#10 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 10:56, 13.11.2011

Pejot, ale same 2 tloczki wiosny nie czynia...tu chodzi o srednice tarczy. przy takiej samej srednicy 2 tloczki moga dac nie wiele lepszy efekt
  • 0

#11 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:01, 13.11.2011

Pejot, ale same 2 tloczki wiosny nie czynia...tu chodzi o srednice tarczy. przy takiej samej srednicy 2 tloczki moga dac nie wiele lepszy efekt


Siła hamowania zostanie bez zmian, za to hamulce będą bardziej precyzyjne :ok
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#12 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 12:02, 13.11.2011

Nie no 2 tłoczki robią robotę, każdy chwali zaciski z ATR'a ;-)

A tarcze 300mm w ATR to raczej pełnią rolę większego odbiornika ciepła (też istotna sprawa) bo klocek ATR'owy ma _identyczny rozmiar_ jak w Acc 5.gen. / Preli VTEC przy tarczach 282mm.

Np u Tomali widać jaka część tarczy jest niewykorzystana:
http://www.accordklu...r=asc&start=345
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#13 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:15, 13.11.2011

.

Np u Tomali widać jaka część tarczy jest niewykorzystana:
http://www.accordklu...r=asc&start=345


Tak, ale tutaj masz większe ramię na którym działa siła dlatego hamulce są lepsze. A dlatego nie masz klocka na całej powierzchni tarczy bo dzięki temu masz większy nacisk jednostkowy.
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#14 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 12:29, 13.11.2011

Pejot, nie wiem jak u Tomali, ale u mnie cala tarcza jest rowno zuzyta.
jasne ze zacisk z ATRa jest ok, ale czy ten z Preludy bedzie taki sam?
w kwestii tarcz 300mm - owszem, wiekszy odbiornik ciepla I to jest kluczowe dla wydajnosci. hamulce sie tak nie mecza. no ale tak jak pisalem - taka inwestycja tylko po to zeby byla, jest bez sensu. lepiej kupic dobre tarcze I klocki do tego co sie ma.
  • 0

#15 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 15:00, 13.11.2011

Tarjei, Prele mają zaciski jedno-tłoczkowe chciałem tylko zwrócić uwagę, że zaskakująco długość i szerokość klocka w ATR jest taka sama jak przy tarczach 282mm w Preludach i Acc 5.gen a jaka jest różnica w wydajności hamulców.

Pawpor, ale większa powierzchnia tarcia przy mocnych zaciskach dwu-tłoczkowych myślę, że dałaby jeszcze lepsze rezultaty, nie wiem czy Honda nie poszła jednak na oszczędność ...

Ale mimo wszystko może rzeczywiście inaczej działają siły przy hamowaniu jeżeli zwiększy się promień tarczy w stosunku do szerokości klocka.
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq