Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wieczna regeneracja hamulca i co dalej


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#31 marzlot

marzlot
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Złotoryja
  • Silnik:2.0
  • Wersja:?
  • KM:105
  • Paliwo:ON
  • Rok:1996
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:44, 13.01.2012

Po świętach pstryknę jakieś zdjęcia miejsca gdzie dodałem te podkładki

Witam, i jak z tymi zdjęciami zrobione jakieś? U siebie może bym coś podobnego pokombinował.
  • 0

#32 ekonom

ekonom
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Głogów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:22, 14.01.2012

Sorki najmocniejsze dla wszystkich, którzy czekali na te fotki tak długo. Po prostu wyleciało mi z bani. Tak to wygląda na foto,
http://img688.images...zdjcie0195k.jpg
po każdej stronie po dwie podkłaki przed wyrównywaczem jak widać na foto. Jak rozkręcicie napewno zobaczycie u siebie o co chodzi. Fotki z komóry więc widać tyle co widać :-) ale wiadomo o co chodzi. Tak jak pisałem wcześniej zrobiłem też ponowną regulację ręcznego. Dokładniej operacja polegała na popuszczeniu ręcznego na maksa ile się da, odpaleniu silnika, podpompowaniu hamulca nogą i ponownym dokręceniu śruby regulacyjnej ręcznego na wyrównywaczu. Po operacji znowu można (z lekkim wysiłkiem) zablokować tylne koła w czasie jazdy tak jak do niedawna. Zobaczymy na jak długo pomoże ta operacja. Tak czy siak dalej psioczę na ten nieszczęsny ręczny. Może teraz regulacja będzie musiała być rzadziej dokonywana, zobaczymy. Jak coś postaram się zdać raport po jakiś obserwacjach lub zmianach względnie modyfikacjach na które szczerze powiem nie mam już ochoty.
  • 0
Jeśli koni dużo pod maską lepiej żeby za sterami nie siedział OSIOŁ.

#33 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 19:05, 27.01.2012

zaraza jakaś na forum, mam gorące felgi z tyłu :evil:

chyba zaciski się zapiekły...

gdy kupujecie reparaturki zacisków bierzecie też nowy tłoczek czy olewacie tamat?

i jak to jest ze smarowaniem: jedni mówią smar miedziany a inni smar do zacisków np. TAKI
  • 0

#34 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:09, 27.01.2012

gdy kupujecie reparaturki zacisków bierzecie też nowy tłoczek czy olewacie tamat?

Jeżeli jest potrzeba (wżery na części roboczej) zakłada się nowy. Najczęściej jednak zacisk zapieka się na prowadnicach. Należy je wczyścić, ewentualnie wymienić na nowe, posmarować smarem typu ATE Plastilube lub Bosch SuperFit (smar miedziany się nie nadaje!!)
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#35 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 13:24, 28.01.2012

kupiłem dwie reparaturki, tłoczek olałem - jak będzie miał rdze/wżery to papierek ścierny i pojadę po nim.
do tego jeszcze:
http://allegro.pl/te...2028963320.html
http://allegro.pl/pl...2081394925.html

W następnym tygodniu walczę z nimi :lol:
  • 0

#36 lysymlk

lysymlk
  • Forumowicz
  • 187 postów
  • Skąd:Działdowo
  • Silnik:F23
  • Wersja:type-v
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:55, 28.01.2012

http://nowakkowal.wr.../hamulec_reczny ja zrobiłem według tego i jest dobrze:)

http://nowakkowal.wr.../hamulec_reczny
  • 0

#37 Solo

Solo
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Pajęczno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:13, 28.01.2012

http://nowakkowal.wrzuta..../hamulec_reczny ja zrobiłem według tego i jest dobrze:)


Popraw link bo nie działa.
  • 0
Accord i-CTDI 2006
Yamaha FZ1
Junak M10

#38 NOWAK

NOWAK
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Kowal/Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:27, 28.01.2012

http://nowakkowal.wrzuta..../hamulec_reczny ja zrobiłem według tego i jest dobrze:)


Popraw link bo nie działa.



Tutaj jest nowy ( zmieniłem również w moim temacie gdyż też nie działały. Jakby był jakiś problem to pisać na pw wyślę na meila ) --> http://nowakkowal.wr.../hamulec_reczny
  • 0

#39 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 16:54, 01.02.2012

Dodam że hamulce tylne z w/w PDFa nie były takie jak u mnie. 5g :>

Jestem po wymianie zestawu naprawczego zacisków tylnich L+P oraz tłoczek P.
Od razu lepiej jedzie :lol:

Koszt:
zestaw 1 czyli gumki + tłoczek = 38zł Autofren D4846C
zestaw 2 czyli gumki = 19zł Autofren D4468

Tłoczek jeden był w kiepskim stanie, ktoś kiedyś nieumiejętnie posługiwał się 'żabką' :shock: drugi papierkiem 1500 i 2000 = błysk.
Dołączona grafika Dołączona grafika

Teraz auto ma reparaturki zacisków przód + tył :-P
  • 0

#40 ekonom

ekonom
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Głogów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:13, 04.02.2012

Po kolejnej regulacji ręczny hamował tak jak we większości normalnych aut. Jednak acco najwyraźniej normalny nie jest i efekt był krótkotrwały. Na chwilę obecną dobrze daje radę jako hamulec postojowy a już o zablokowaniu kół podczas jazdy można zapomnieć. W każdym bądź razie, gdy już słabo będzie się sprawdzał jako parkingowy przeprowadzę ponownie regulację. Ot i tyle bo na więcej nerwów mi nie starcza. Prawdopodobnie sam patent ręcznego zastosowany w naszych acco ma po prostu taką przypadłość. Pewnie też ma jakieś zalety, ale mnie bardziej interesuje ta konkretna przypadłość z którą nie mam już siły i ochoty walczyć. Nadmienię jeszcze tylko, że klocki i tarcze nowe żeby ktoś zaraz nie wyskoczył że niby słabo łapie bo wszystko chude. Ja odpuszczam z ręcznym.
Pozdro
  • 0
Jeśli koni dużo pod maską lepiej żeby za sterami nie siedział OSIOŁ.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq