Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

trzęsie na wolnych obrotach


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Robson_ck

Robson_ck
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:iLS
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:35, 15.10.2011

Witam

mam następujący problem ze swoim accordem (1997r 2.0iLS F20Z1):

na biegu neutralnym na ciepłym silniku obroty utrzymują się w tym miejscu co powinny jednak trzęsie silnikiem i drgania są przenoszone na wnętrze, kierownice. Pomyślałem że wyczyszczę przepustnice, i zawór IAC, więc zaopatrzyłem się w ASO w uszczelki, sitko oraz śrubę do regulacji wolnych obrotów i zabrałem się do czyszczenia, jednak wcześniej pomyślałem że sprawdzę czy da się wyregulować obroty delikatnie je podnosząc, więc rozgrzałem silnik, zgasiłem, odpiąłem IAC, zapaliłem z lekko wciśniętym gazem i próbowałem go ustabilizować przy 1000obrotów a potem popuszczać aby chodził bez gazu jednak wtedy gasł, więc nie pozostało nic innego jak wszystko wyczyścić. IAC miał sitko tak ubrudzone że ledwo co prześwitywało, przepustnica też miała trochę nagaru, wszystko wyczyściłem, złożyłem na nowych uszczelkach itp, nową śrubę do regulacji wkręciłem w takie samo położenie jak miała przed wykręceniem(mierzyłem suwmiarką wkręcenie) i zabrałem się do regulacji obrotów, Silnik tym razem zapalił bez zająknięcia z odpiętym IAC, według instrukcji regulowania obrotów obroty bez IAC powinny być niższe, a u mnie były dokładnie takie same jak z IAC, nie było różnicy na obrotomierzu z IAC i bez niego, na próbę podniosłem obroty, skutkowało to mniejszym drganiem jednak przy zmianie biegów przy naciśnięciu sprzęgła obroty na chwilkę szły w górę co powodowało szarpnięcia, więc wróciłem do poprzedniego ustawienia.

obroty są takie jak powinny, jednak silnikiem i wnętrzem trzęsie w czym może leżeć problem?

aha mechanik stwierdził że poduszki są OK...

jeszcze przychodzi mi na myśl EGR, który powinien być chyba zamknięty przy wolnych obrotach a może jest cały czas otwarty i te dopalające się spaliny powodują nierówną pracę.....już sam nie wiem..... :eee

za pomoc z góry dziękuję :B
  • 0

#2 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1,802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 19:41, 15.10.2011

Czy na LPG i NoPB jest tak samo? Kiedy były regulowane zawory? Poszarpywanie to mogą być też wypadajace zapłony przy zużytych przewodach WN, kopułce, palcu rozdzielacza.
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#3 Robson_ck

Robson_ck
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:iLS
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:43, 15.10.2011

Tak samo na PB i LPG, zawory regulowane jakieś 10tys temu, kable WN wymieniane rok temu, do palca i kopułki nie zaglądałem...jednak ich uszkodzenie/zużycie miało by chyba wpływ na normalną jazdę, a przy jeździe nie ma żadnych dziwnych objawów
  • 0

#4 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 20:15, 15.10.2011

trzęsie silnikiem i drgania są przenoszone na wnętrze, kierownice.

Podejrzewam że przyczyną może być któraś z poduszek silnika.
  • 0

#5 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2,733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:44, 15.10.2011

Jeżeli wyczyściłeś już IAC, przepustnicę i EGR to wypnij wtyczkę od IAC i ustaw wolne obroty śrubą na ok. 600rpm i powinno być lepiej.

Jeżeli nie możesz zejść z obrotami to odkręć jeszcze klapkę zaworu wolnych obrotów FITV i wkręć głębiej plastikową śrubę, która jest w środku bo może przepuszczać powietrze pomimo, że silnik jest już nagrzany.

Pozatym oczywiście warto zadbać o zapłon (świece, kopułka, przewody) i o regulację luzu zaworowego ... ;-)
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#6 Robson_ck

Robson_ck
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:iLS
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:01, 16.10.2011

wyczyszczę najpierw EGR...wiem że było wiele razy na forum ale jedni mówią tak drudzy inaczej - czy zaślepiać ten EGR? gdzieś na forum(chyba nie tym) czytałem że jak jest gaz to lepiej zaślepić - czy to prawda? co sądzicie? jeżeli zaślepiać to może ktoś ma skan tej uszczelki?
  • 0

#7 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2,733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 19:18, 16.10.2011

Nic nie kombinuj tylko wyczyść zawór EGR i wkręć odrobinę FITV (też jest centralnie na kolektorze ssącym) i wyreguluj obroty j.w.
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#8 Robson_ck

Robson_ck
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:iLS
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:59, 17.10.2011

Więc tak EGR wyczyszczony, FITV również trochę przeczyściłem(sam grzybek z plastikami-nie odkręcałem całego zaworu), wkręciłem go pół obrotu w stosunku do tego co było, wyregulowałem obroty, jednak jest ciągle tak samo, jeszcze do tego wszystkiego pojawił się inny problem, po naciśnięciu sprzęgła przy zmianie biegów obroty wzrastają na chwilkę o 100rpm i opadają wolno lub zawieszają się na sekundkę w tym miejscu w którym naciskam sprzęgło i również opadają wolno co skutkuje takim jakby "wyrwaniem auta do przodu" mimo że gaz wciskam później - trochę dziwnie to wytłumaczyłem ale myślę że wiadomo o co chodzi...ktoś miał podobne objawy?

aha zaworowi FITV przyjrzałem się nieco bliżej na zimnym i na ciepłym silniku, na zimnym jest wyczuwalne podciśnienie na palcu dotykając przy grzybku(nie wciskając go oczywiście) tak jak jest opisane to w manualu, na ciepłym nie czuć podciśnienia jednak słychać z niego takie jakby syczenie - to normalne czy jednak przepuszcza na ciepłym?

i jeszcze co do regulacji po odpięciu IAC - mimo że oczywiście nie mam włączonego żadnego odbiornika prądu, obroty ustawiają się raz w jednym miejscu, po naciśnięciu gazu i odpuszczeniu w innym i tak w kółko co naciśnięcie to ustawienie delikatnie inne i ciężko stwierdzić do którego położenia się ustosunkować kręcąc śrubą...
  • 0

#9 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2,733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:43, 17.10.2011

Wkręć FITV jeszcze jeden pełny obrót, może przepuszcza powietrze także przy nagrzanym silniku i ECU nie może sobie poradzić z ustabilizowaniem wolnych obrotów.

Ogólnie wygląda to na problem z lewym powietrzem, który jest żmudny do zdiagnozowania.
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#10 kamsmol

kamsmol
  • Forumowicz
  • 93 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:116
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:54, 18.10.2011

Witam

Panowie mam podobny problem z poszarpywaniem. Szarpie mi delikatnie podczas przyspieszania oraz jadąc z równą prędkością ale tylko w przedziale 1750 - 2250 obrotów. Zawory regulowane, świece i przewody WN wymienione, EGR i przepustnica czyszczona. Dzieje mi sie tak na PB oraz LPG. Macie jakieś pomysły co to może być?

Pozdrawiam
Kamil
  • 0

#11 frajcik

frajcik
  • Forumowicz
  • 380 postów
  • Skąd:Susz / Gdańsk
  • Silnik:...
  • Wersja:...
  • KM:...
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:CE9/BB9/KA8/KA9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:08, 19.10.2011

Moze kopulka i palec? Sam zmagam sie wciaz z tym problemem i nie mam pojecia juz co to moze byc... ;) sam kopulke i palec zmienilem ale nic nie dalo, poprostu lepiej odpala, ale u kazdego z nas moze byc inna przyczyna
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq