XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
trzęsie na wolnych obrotach
#1
Napisano 19:35, 15.10.2011
mam następujący problem ze swoim accordem (1997r 2.0iLS F20Z1):
na biegu neutralnym na ciepłym silniku obroty utrzymują się w tym miejscu co powinny jednak trzęsie silnikiem i drgania są przenoszone na wnętrze, kierownice. Pomyślałem że wyczyszczę przepustnice, i zawór IAC, więc zaopatrzyłem się w ASO w uszczelki, sitko oraz śrubę do regulacji wolnych obrotów i zabrałem się do czyszczenia, jednak wcześniej pomyślałem że sprawdzę czy da się wyregulować obroty delikatnie je podnosząc, więc rozgrzałem silnik, zgasiłem, odpiąłem IAC, zapaliłem z lekko wciśniętym gazem i próbowałem go ustabilizować przy 1000obrotów a potem popuszczać aby chodził bez gazu jednak wtedy gasł, więc nie pozostało nic innego jak wszystko wyczyścić. IAC miał sitko tak ubrudzone że ledwo co prześwitywało, przepustnica też miała trochę nagaru, wszystko wyczyściłem, złożyłem na nowych uszczelkach itp, nową śrubę do regulacji wkręciłem w takie samo położenie jak miała przed wykręceniem(mierzyłem suwmiarką wkręcenie) i zabrałem się do regulacji obrotów, Silnik tym razem zapalił bez zająknięcia z odpiętym IAC, według instrukcji regulowania obrotów obroty bez IAC powinny być niższe, a u mnie były dokładnie takie same jak z IAC, nie było różnicy na obrotomierzu z IAC i bez niego, na próbę podniosłem obroty, skutkowało to mniejszym drganiem jednak przy zmianie biegów przy naciśnięciu sprzęgła obroty na chwilkę szły w górę co powodowało szarpnięcia, więc wróciłem do poprzedniego ustawienia.
obroty są takie jak powinny, jednak silnikiem i wnętrzem trzęsie w czym może leżeć problem?
aha mechanik stwierdził że poduszki są OK...
jeszcze przychodzi mi na myśl EGR, który powinien być chyba zamknięty przy wolnych obrotach a może jest cały czas otwarty i te dopalające się spaliny powodują nierówną pracę.....już sam nie wiem.....
za pomoc z góry dziękuję
#2
Napisano 19:41, 15.10.2011
#3
Napisano 19:43, 15.10.2011
#4 Guest_Wilu_*
Napisano 20:15, 15.10.2011
Podejrzewam że przyczyną może być któraś z poduszek silnika.trzęsie silnikiem i drgania są przenoszone na wnętrze, kierownice.
#5
Napisano 22:44, 15.10.2011
Jeżeli nie możesz zejść z obrotami to odkręć jeszcze klapkę zaworu wolnych obrotów FITV i wkręć głębiej plastikową śrubę, która jest w środku bo może przepuszczać powietrze pomimo, że silnik jest już nagrzany.
Pozatym oczywiście warto zadbać o zapłon (świece, kopułka, przewody) i o regulację luzu zaworowego ...
Happy Owner Never Drives Anything else.
#6
Napisano 11:01, 16.10.2011
#7
Napisano 19:18, 16.10.2011
Happy Owner Never Drives Anything else.
#8
Napisano 18:59, 17.10.2011
aha zaworowi FITV przyjrzałem się nieco bliżej na zimnym i na ciepłym silniku, na zimnym jest wyczuwalne podciśnienie na palcu dotykając przy grzybku(nie wciskając go oczywiście) tak jak jest opisane to w manualu, na ciepłym nie czuć podciśnienia jednak słychać z niego takie jakby syczenie - to normalne czy jednak przepuszcza na ciepłym?
i jeszcze co do regulacji po odpięciu IAC - mimo że oczywiście nie mam włączonego żadnego odbiornika prądu, obroty ustawiają się raz w jednym miejscu, po naciśnięciu gazu i odpuszczeniu w innym i tak w kółko co naciśnięcie to ustawienie delikatnie inne i ciężko stwierdzić do którego położenia się ustosunkować kręcąc śrubą...
#9
Napisano 20:43, 17.10.2011
Ogólnie wygląda to na problem z lewym powietrzem, który jest żmudny do zdiagnozowania.
Happy Owner Never Drives Anything else.
#10
Napisano 15:54, 18.10.2011
Panowie mam podobny problem z poszarpywaniem. Szarpie mi delikatnie podczas przyspieszania oraz jadąc z równą prędkością ale tylko w przedziale 1750 - 2250 obrotów. Zawory regulowane, świece i przewody WN wymienione, EGR i przepustnica czyszczona. Dzieje mi sie tak na PB oraz LPG. Macie jakieś pomysły co to może być?
Pozdrawiam
Kamil
#11
Napisano 09:08, 19.10.2011
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych