XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Accord CL7 2.0 i wymiana skrzyni na 6 biegów
#1 Guest_Anonymous_*
Napisano 18:52, 01.10.2011
Dodatkowo opcjonalne pytanie na przyszłośc - czy jest możliwość zamontowania skrzyni od Civic Type-R?
Proszę jeszcze o głosy w kwestii, czy awarię skrzyni spowodowały ubytki oleju którego i tak jeszcze wiele zostało w momencie awarii, czy skrzynia już po prostu dogorywała i na uszczelnienie jej wydałbym tylko bez potrzeby pieniądze?
http://zapodaj.net/1...69806d.jpg.html
Dziękuję za każdy głos w tej sprawie Pozdrawiam.
#2
Napisano 19:00, 01.10.2011
#3
Napisano 17:39, 04.10.2011
#4
Napisano 19:27, 04.10.2011
Co do wcześniejszych postów to faktycznie w skrzyni 6-biegowej jest czujnik prędkości wałka sprzęgłowego, też się zastanawiałem po co, chyba, żeby ECU wiedział na którym biegu się jedzie (tylko po co ?). Nie wiedziałem nawet że skrzynia pięciobiegowa go nie ma.
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#5
Napisano 20:04, 04.10.2011
#6
Napisano 20:26, 04.10.2011
W skrzyni 6-biegowej jest on niezbędny gdyż 6-tka i wsteczny są w tym samym miejscu. Na postoju wchodzi wsteczny, w czasie jazdy - szóstka i tym steruje właśnie ten elektromagnes.
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#7
Napisano 20:35, 04.10.2011
#8
Napisano 21:18, 04.10.2011
Tyle, że w praktyce ta różnica jest bardzo mała - gdyby się postarać to na postoju można włączyć szóstkę zamiast wstecznego (chyba raz czy dwa mi się zdarzyło) ale w czasie jazdy wrzucenie wstecznego jest niemożliwe bo blokuje go ten elektromagnes (czyli dźwignię daje się odepchnąć nieco mniej niż na postoju i do wstecznego dźwignia nie sięga).
Jeżeli ten elektromagnes nie działa poprawnie to nie można wrzucić wstecznego - w instrukcji obsługi jest podana procedura jak awaryjnie obejść to zabezpieczenie z elektromagnesem.
I właśnie dlatego nie bardzo sobie mogę wyobrazić jak można jeździć bez podłączonego tego elektromagnesu. Zakładając że niepodłączony zachowuje się tak jakby było można wrzucić wsteczny to przecież w czasie jazdy jest wtedy ryzyko wrzucenia wstecznego zamiast szóstki... Co dalej będzie lepiej nie mówić. Tu nie ma zabezpieczenia przed przypadkowym wrzuceniem wstecznego w czasie jazdy takiego jak w niektórych autach tj. że albo trzeba użyć znacznie większej siły aby dociągnąć dźwignię do wstecznego (np. BMW) albo podnieść jakiś pierścień pod gałką...
Może ktoś kto bardziej dogłębnie wnikał w działanie tego mechanizmu jest mnie w stanie oświecić, że działa to tak jak myślę albo może inaczej ?
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#9
Napisano 22:45, 04.10.2011
#10
Napisano 23:04, 04.10.2011
Coś mi się zdaje, że tylko na tej zasadzie działa zeswapowana skrzynia 6-biegowa przy silniku 2.0 - w czasie jazdy wchodzi szóstka a nie wsteczny ale nie dlatego, że elektromagnes nie pozwala tylko dlatego, że skrzynia się sama broni przed wrzuceniem wstecznego. No w każdym razie dla mnie to była by trochę taka jazda na krawędzi i liczenie na szczęście.
Pamiętam zresztą jak pierwszy raz jechałem zaraz po zakupie swoim autem i chciałem wrzucić szóstkę i bardzo się głowiłem nad tym jak to jest że na postoju po prostu bez wysiłku wrzucałem wsteczny i szóstki jakoś nie mogłem tam znaleźć a w czasie jazdy ma tam gdzieś być właśnie niby szóstka. Pierwszy raz wrzucałem ją naprawdę ostrożnie... Dopiero później doczytałem w instrukcji obsługi jak to działa i ze wsteczny nie wejdzie w czasie jazdy. Mogłem zresztą po prostu zapytać pierwszego właściciela ale zapomniałem.
Przed chwilą jeszcze raz sprawdziłem w instrukcji serwisowej i dokładnie tak to działa jak opisałem w poście wyżej.
Zresztą instrukcja serwisowa faktycznie zupełnie niepoprawnie nazywa ten elektromagnes elektrozaworem. To nie jest żaden zawór - tam nic nie płynie tylko wysuwa się bolec blokujący możliwość włączenia wstecznego. I faktycznie występuje to tylko w silniku 2.4, skrzynia pięciobiegowa w 2.0 nie ma tego elektromagnesu ani tego fragmentu instalacji elektrycznej czyli tak samo jak miałem w HA V i VI.
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#11
Napisano 23:15, 04.10.2011
kolejne pytanie do osob ktore maja skrzynie 6b w 2.0 czy da sie wrzucic ten wsteczny? oczywiscie nie chce zeby ktos probowal puscic sprzeglo ale zeby powiedzial czy sie da...
dla mnie problemem nie bylby sam fakt wrzucenia wstecznego zamiast 6 ale fakt 'szukania' tej szustki. normalnie biegi zmienia sie bardzo plynnie 1 przyciagamy do siebie i do przodu, 2 analogicznie tylko w tyl, 3,4 tylko przod, tyl no i 5,6 od siebie przod/tyl a tu pojawia sie problem ze trzeba wymacac ta 6....
to tak jakby ktos zrobil 7biegowego manuala i byloby trzeba rozrozniac co jest 5 a co 7...
dla mnie odp jest prosta - honda to nie peugeot zeby szukac biegow wiec mod mimo iz dobry to bardzo irytowalby mnie ten problem z 6 biegiem i wrzuceniem 5 przy jakis tam obrotach...
zreszta jak juz dzis powiedzialem, jak bede kupowal kolejny samochod to kupie taki zeby mial wszystko co chce, dokladanie mija sie totalnie z celem. wiec jak 2.0 ma miec 5b to niech tak zostanie a jak ktos chce 6b to kupic 2.4;)
#12
Napisano 23:33, 04.10.2011
Nie ma specjalnej potrzeby blokowania wstecznego bo trzeba by to próbować zrobić celowo/omyłkowo.
Aut z takimi skrzyniami gdzie biegi do przodu trzeba by jakoś specjalnie odróżniać od siebie nie znam (czyli więcej niż 6 manualnych biegów do przodu, no chyba, że ciężarówki ale tam to chyba jakoś inaczej się je wrzuca). Ale wszystkie gdzie bieg wsteczny jest możliwy do łatwego pomylenia z biegiem do przodu (czyli zasadniczo skrzynie 6-biegowe) mają jakieś zabezpieczenie przed taką pomyłką:
- w Accordzie tak jak opisałem elektrycznie
- u kolegi w BMW trzeba użyć znacznie większej siły (wręcz nieprzyjemnie dużej) aby wrzucić wsteczny zamiast biegu do przodu
- podnoszony pierścień pod gałką (to chyba u innego kolegi w Oplu Insignii widziałem)
- w Maździe 6 zdaje się trzeba wcisnąć dźwignię w podłogę i dopiero odepchnąć żeby wszedł wsteczny zamiast szóstki
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#13
Napisano 07:40, 05.10.2011
[ Dodano: 2011-10-05, 08:48 ]
Skrzynia podeszła bez problemu i nie trzeba zmieniać wybieraka ani linek
czy wiesz z jakiego rocznika wkładałeś tą 6-kę. Auto widzę masz z tego roku co ja i obawiam się tylko o różnice w poszczególnych modelach, jak np. coś było robione przy wysprzęganiu ze względu na usunięcie tego nieprzyjemnego chrobotania pedału sprzęgła.
#14
Napisano 12:08, 05.10.2011
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#15
Napisano 13:43, 05.10.2011
przecież też silnika na postoju nie wkręcisz powyżej tej wartości, dopiero jak toczy się na kołach. Musi być to jakimś impulsem, który odblokowuje pełen zakres obrotów.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych