Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Nierównoległość osi kół przednich


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:17, 19.09.2011

Witam. Zastanawia mnie (żeby nie powiedzieć, że martwi) taka sprawa. Wczoraj zauważyłem, że lewe przednie koło jest cofnięte w nadkolu. Różnica w odległości koła pomiędzy progiem a zderzakiem jest dość znaczna. Koło jest bowiem znacznie bliżej progu niż zderzaka. W przypadku prawego koła czegoś takiego nie widać, koło wydaje się być mniej więcej równo pomiędzy zderzakiem a progiem. Z tego co widzę to może chodzić o kąt nierównoległości osi kół (rys. nr 6) http://www.wwc.pl/zbieznosc.html

Dodam, że podczas jazdy, hamowania, przyspieszania, nic nie ściąga itp. Auto jedzie jak po sznurku. Pokonywanie lewych i prawych zakrętów też wydaje się przebiegać normalnie, choć ekstremalnych testów nie robiłem.
Ale wizualnie wygląda to mało ciekawie, zwłaszcza biorąc pod uwagę właśnie to, że lewe koło inaczej siedzi w nadkolu niż prawe. Nie wiem czy to optyczne wrażenie czy sprawa zawieszenia.

Jutro jestem u mechanika z innymi rzeczami i dowiem się co jest grane, ale może macie zdanie.
Sądzicie, że jeżeli chodziłoby (na co wszystko wskazuje) o kąt nierównoległości osi kół, to jest to sprawa regulowalna ?
Czy chodzić może o mechaniczne uszkodzenie (wahacz, przegub wewn.?) ?
Jest jeszcze taka opcja ? Cytat z powyższego linku "Niektóre samochody są fabrycznie montowane z niewielką nierównoległością osi, w taki sposób, że prawe koło przednie wyprzedza lewe. Spowodowane to jest częstym najeżdżaniem prawą stroną samochodu na krawężniki. W wyniku tego po pewnym czasie następuje cofnięcie się prawego koła przedniego względem lewego".

[ Dodano: 2011-09-19, 14:45 ]
Choinka, tak patrze teraz na fotki Kolegów z tą samą felgą, oponą, silnikiem i sprawa wygląda podobnie :P
Jednak Koledzy, którzy mają większą felgę, niski profil i glebę, mają nakole kompletnie i RÓWNO wypełnione.
Zwariowałem :olaboga:

[ Dodano: 2011-09-20, 07:56 ]
Widać temat ciężki podjąłem, bo nie ma skorych do wypowiedzi :]
  • 0

#2 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:48, 20.09.2011

to zejest mniejsza felga i nizszy profil nie ma zadnego znaczenia. przeciez calkowity rozmiar kola jest identyczny.

co do przesuniecia kola moze byc wiele przyczyn, walniety wahacz dolny badz gorny no i najgorsze cos z karoseria gdzie jest montowany gorny wahacz badz sanki...

mowilem ze trzeba bylo sprawdzic samochod przed zakupem?
  • 0

#3 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:32, 20.09.2011

Pisanie od razu czarnych scenariuszy, nie jest zbyt pomocne..
Jeżeli np walnięty dolny wahacz lub coś innego do roboty, to trzeba zrobić i tyle.
Dziś powinienem wszystko wiedzieć.

[ Dodano: 2011-09-21, 07:43 ]
No i wszystko jasne. Krzywy lewy wahacz i koło cofnięte do tyłu o 2cm. Nie pozostaje nic innego jak brać się za szukanie takowego.
Do tego tuleje metalowo-gumowe z przodu, płyn hamulcowy i sprzęgła i śmigać.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq