Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Preparaty do płukania silnika


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5949 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:13, 18.03.2009

Ponieważ zmieniam olej na z pół na full syntetyk zainteresowałem się tematem przepłukania silnika przed zmianą oleju. Poczytałem po różnych forach i ci co tego używali są zadowoleni z rezultatów. Chodzi mi o coś takiego:
http://www.dexol.com...talogi/stp4.htm
Może ktoś z obecnych forumowiczów już korzystał z takich preparatów?

A może poprostu spuscić stary olej porządnie i zalać nowy?

To teraz wywołam pewnie kolejną burzą róznych opini ;-)

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:59, 18.03.2009

Generalnie nie zmienia się oleju z pół na full syntetyk. Odwrotnie -tak.Ta zasada ma sens gdyż , normalne zużycie elementów silnika i powstające minimalne luzy /panewki itp. elementy cierne/ mogą spowodować nieszczelności w układzie smarowania spowodowane olejem ,,rzadszym ". Dotyczy to oczywiście silników z dużym przebiegiem.Jeżeli natomiast silnik prawidłowo eksploatowany-olej wymieniany w terminie ,nie piłowany na zimno -pracował na półsyntetyku ,można zalać full-syntetykiem bez potrzeby płukania ,jednak trzeba go wymienić nieco wcześniej .Płukanie dotyczy silników ,które były eksploatowane na olejach mineralnych wątpliwej jakości a jego wymiany nieregularne- tworzy się tzw. nagar. A jakich korzyści spodziewasz się po zmianie na fulla?

#3 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5949 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 10:04, 18.03.2009

A jakich korzyści spodziewasz się po zmianie na fulla?


Niedługo zmienie na fulla to napisze szczerze czego oczekiwałem i czy zmieniło się cokolwiek ;-)

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#4 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:07, 18.03.2009

Seth nie wiem czy to dobrze,żebyś nie musiał uszczelniać silnika :?:

#5 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:13, 18.03.2009

Seth, zmieniaj i nie baw sie w płukanie. Najlepiej niech samochód postoi troche żeby wszystko zleciało. ew. nalej ze 100ml przez pokrywe - zawsze troche więcej starego wypłynie.

#6 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5949 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 11:17, 18.03.2009

Seth, zmieniaj i nie baw sie w płukanie. Najlepiej niech samochód postoi troche żeby wszystko zleciało. ew. nalej ze 100ml przez pokrywe - zawsze troche więcej starego wypłynie.


No i tak właśnie zamierzam zrobić, chciałem tylko zasięgnąć opini accordziarzy ;-)
Poczekam aż porządnie spłynie i właśnie tak jak Blade pisze wleje jeszcze z 100ml na przeplukanie.

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#7 Grzehu

Grzehu
  • Forumowicz
  • 80 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:13, 18.03.2009

no to jak Seth zmieni i nie bedzie pisał ze tam mu stuka, a tu cieknie, to ja tez przechodze na syntetyka :mrgreen: najgorsze jest tylko to ze nie zna sie tak naprawde historii auta :roll:

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:39, 18.03.2009

Ponieważ zmieniam olej na z pół na full syntetyk zainteresowałem się tematem przepłukania silnika przed zmianą oleju. Poczytałem po różnych forach i ci co tego używali są zadowoleni z rezultatów. Chodzi mi o coś takiego:
http://www.dexol.com...talogi/stp4.htm


Syntetyk ma wieksza liczbe zasadowa TBN niz polsyntetyk ktoremu blizej do mineralnego. Sam syntetyk ma taka ilosc detergentow ze wyplucze ci silnik ktory moze (ale nie musi) zaczac saczyc sie z uszczelnaiczy od strony rozrzadu oraz sprzegla. Z doswiadczenia przejscia z mineralnego na polsyntetyk w toyocie corolli zaczela kapac z uszczelniacza walu od strony sprzegla oraz saczyc sie z uszczelnaiczy rozrzadu. Corolla miala 250tys przebiegu.

Gdy przejdziesz z pol na pelen syntetyk nie zauwarzysz zadnej roznicy. Preparat pluczacy tez w niczym nie pomoze. Nie rozumiem 'zadowolenia' uzytkownikow 'tych' preparatow. Regularna wymiana oleju bedzie lepszym rozwiazaniem.

#9 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:02, 18.03.2009

Z doswiadczenia przejscia z mineralnego na polsyntetyk w toyocie corolli zaczela kapac z uszczelniacza walu


Ja w Oplu Zafirze zmienialem z mineralnego (z takim kupilem, nie wiem co za glupek go zalal) na polsyntetyk. Przelot na liczniku 140tys, ale na 100% byl krecony. Zaczelo leciec z uszczelniacza, podjechalem do aso, wymienili uszczelniacz za jakis maly pieniadz i byl spokoj.
Nie byla to wina oleju, tylko samego uszczelniacza, a mineral prawdopodobnie maskowal usterke.

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009





IPB Skin By Virteq