Skocz do zawartości


RODO w HAKP

ocieranie tarczy/klocków? lub łożysko - pomocy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:01, 04.08.2011

witam. Problem jest następujący - podczas gdy auto rusza usłyszałem, że słychać ocieranie w lewym tylnym kole - powiem szczerze, że nie wymieniałem nigdy łożyska i nie wiem jakie objawy są gdy jest już na wykończeniu. Ocieranie słychać jak się jedzie mniej więcej 5 -10 km/h jak już się rozpędzę to jest ok i nic nie słychać. Zrobiłem tak- podniosłem auto i próbując zakręcić kołem z którego dochodzi szum napotkałem opór - koło okręciło się o ok. pół obrotu, przy tym było słychać owe ocieranie - jakby klocki o tarcze. Dla porównania podniosłem z drugiej strony auto i zakręciłem - było słychać cichutkie ocieranie klocka o tarcze ale koło po zakręceniu zrobiło kilka obrotów, następnie opuściłem auto, przejechałem się i z tego koła co zrobiło kilka obrotów przy zakręceniu nic nie było słychać, a te lewe ledwo kręcące się nadal trze.. Co w takiej sytuacji?? czyżby coś się zapiekło?? a może to łożysko? mogę jak coś wieczorem wstawić filmik jak to wygląda. P.S - dla porównania zrobiłem także test na przednich kołach - podniosłem, prawa strona - przy zakręceniu nie robi całego obrotu ale podczas jazdy nic nie słychać, tak samo wygląda sytuacja z przednim lewym kołem - wg mnie dość ciężko to chyba chodzi?? ale podczas jazdy jest ok i nic nie słychać - ani huczenia, ani tarcia. Swoją drogą - kiedy łożysko jest na wykończeniu to koło stawia opór czy też objawia się to w taki sposób że jest rozklekotane i chodzi bardzo luźno(robi wiele obrotów przy zakręceniu) proszę o wsparcie dot. tego tylnego lewego koła. :B
  • 0

#2 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:19, 05.08.2011

sprawdź czy klocki z tyłu się nie kończą. ten wewnętrzny szczególnie
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:35, 05.08.2011

ok. sprawdzę tak jak mówicie...miałem zrobić wczoraj filmik ale cały dzień prawie w pracy...może jakoś na dniach się uda to na pewno wrzucę.
  • 0

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:13, 06.08.2011

Jak przedmówcy pisali rozebrać zobaczyć czy tłoczek chodzi suwaki też wyczyścić przesmarować i złożyć i tak bym zrobił z wszystkimi kołami kolego skoro przód też ci ciężko chodzi a przy okazji zobaczysz ile klocków zostało.
  • 0

#5 JuNiOr

JuNiOr
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:Kielce/Oxford
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:08, 23.08.2011

Qrcze mam takie same objawy w tylnym kole tyle ze jakieś 4 tys. temu miałem wymieniane wszystkie klocki...
  • 0

#6 JuNiOr

JuNiOr
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:Kielce/Oxford
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:41, 24.08.2011

od jakiegoś czasu mam wrażenie że ręczny jest dość luźny i pewnie muszę zajrzeć do koła:/
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq