Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Stuki podczas hamowania i gwałtownego przyspieszania


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Domyos

Domyos
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:08, 29.07.2011

Witam, ostatnio byłem na przeglądzie i diagnosta powiedział że mam do wymiany końcówkę drążka kierowniczego z lewej strony z początku podczas mocnego skręcania na nierównościach słychać było stuki, jednak teraz słychać je podczas gwałtownego ruszania i podczas hamowania i odpuszczenia hamulca. Może tak stukać ta końcówka drążka, czy to coś innego np. przegub ?
  • 0

#2 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 17:26, 29.07.2011

Końcówka drążka może powodować stuki podczas ruszania, hamowania,przy małej prędkości np podczas manewru parkowania.
Przegub zewnętrzny słychać chrobotanie przy skręconych kołach w lewo lub prawo
Przegub wewnętrzny najbardziej odczuwalny jest w przedziale prędkości 30-60km/h (wibracje całej budy lub bicie)
Sworznie górnego wahacza mogą powodować stuki na dziurach na stacji kontroli pojazdów nie zawsze są wstanie wyłapać tą usterkę.
  • 0

#3 Domyos

Domyos
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:39, 29.07.2011

Są tylko i wyłącznie stuki głównie to słychać po zahamowaniu na światłach do zera i puszczeniu hamulca, wtedy jest najgłośniejsze "puk" , wibracje nie są odczuwalne. A przy okazji jakiej firmy końcówki drążka najlepiej kupić i czy warto wymienić od razu dwa ?
  • 0

#4 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:48, 29.07.2011

Jezeli oslony przegubow nie sa uszkodzone, to jest bardzo mala szansa, ze to one, te czesci sa nie do zajechania, dopoki oslony sa szczelne.
Przeguby wewnetrzne by powodowaly wibracje przy jezdzie na wprost i przyspieszaniu.
Mozliwe, ze masz luz prowadnicy w zaciskach lub cos innego z hamulcami.
  • 0

#5 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 18:00, 29.07.2011

Najlepiej wymieniać parami. A firma którą mogę polecić 555, LEMFÖRDER, MOOG
  • 0

#6 kowal86

kowal86
  • Forumowicz
  • 319 postów
  • Skąd:WWA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:51, 30.07.2011

właściwie to może być chyba wszystko w zawieszeniu, ale jak dla mnie to końcówka jest najmniej prawdopodobna.

sworzeń górny, lub dolny, to moje typy.
  • 0

#7 Tomasz1985

Tomasz1985
  • Forumowicz
  • 114 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:07, 30.07.2011

Są tylko i wyłącznie stuki głównie to słychać po zahamowaniu na światłach do zera i puszczeniu hamulca, wtedy jest najgłośniejsze "puk" , wibracje nie są odczuwalne. A przy okazji jakiej firmy końcówki drążka najlepiej kupić i czy warto wymienić od razu dwa ?

W moim przypadku to były dwa górne wahacze do wymiany a objawy identyczne przy ruszaniu puk i hamowaniu puk po wymianie jak ręką odjoł
  • 0

#8 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 12:48, 30.07.2011

Dziś wymieniłem u siebie końcówki drążków kierowniczych. Stuki ustały. :mrgreen:
  • 0

#9 dzejson_007

dzejson_007
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:ok. Płocka
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Corolla TS/ EM2 K20
  • KM:192
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Hatch
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:38, 04.08.2011

koncowkie latwo sprawdzic tak ze jedna osoba rusza gwaltownie lewa prawa kierownica a druga dotyka jednoczesnie lepek koncowki i koncowkie. i wtedy wyczujesz w 100% czy to jest to
  • 0
Bo Honda to samochód dla Bonda:)______________________________________________ była: http://www.accordklu...php?t=27254</a>

#10 Mariusz439

Mariusz439
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:potrójne miasto
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:27, 04.08.2011

w moim przypadku wystarczyło dokręcić wahacze górne i jest cisza :)
  • 0
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq