Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

skrzynia biegów N2C4 na N2E5


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 edarko

edarko
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:ryki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:01, 25.07.2011

Witam przymierzam się do wymiany skrzyni biegów z powodu dużych luzów w Honda accord V 2.0 115KM 95 r. silnik F20Z2 skrzynia N2C4 na N2E5.

I moje pytanie brzmi jak będzie zachowywał się samochód na tej skrzyni?
o ile prędkość max będzie mniejsza? (bo wg mnie będzie mniejsza chyba że się mylę)


Wiem tyle że skrzynia N2E5 była montowana w silnikach F18A3 1.8 115KM 96r.

i------ 1bieg 2bieg 3bieg 4bieg 5bieg przełożenie gł
N2C4 3.285 1.807 1.193 0.903 0.735 4.266
N2E5 3.285 1.807 1.193 0.870 0.685 4.062

Z góry dziękuje i proszę o szybką odp kogoś kto się na tym zna
  • 0
To, co przyspiesza stukanie w Tobie.
To, co wywołuje uśmiech na twarzy.
To, co daje siłe marzeń, wiarę w lepsze jutro,
siłe, zeby wstać po kolejnym upadku - to
Honda ;)

#2 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:50, 26.07.2011

ze względu na przełożenie przekładni głównej ja nie potrafię tego tak porównać, ale ja zmieniałem z N2E5 na N2S4 i to raczej N2S4 (jak i zapewne N2C4) ma krótsze przełożenia i mniejszą prędkość max, a poza tym na N2S4 piątkę można już wrzucić przy 80km/s, a z tego co pamiętam, na N2E5 musiałem ciągnąć do 100km/h, aby to jakoś na piątym biegu zaczęło jechać...

na N2S4 na piątym biegu F18A3 poszedł max 190 km/h licznikowo (na LPG oczywiście, koła 185/65R15)
  • 0
AK

#3 edarko

edarko
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:ryki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:51, 26.07.2011

no właśnie to przełożenie główne mnie zastanawia w którą stronę ono idzie bo mi nie zależy na V max tylko bardziej na przyśpieszeniu żeby było lepsze :mrgreen: i nie wiem jak to obliczyć
  • 0
To, co przyspiesza stukanie w Tobie.
To, co wywołuje uśmiech na twarzy.
To, co daje siłe marzeń, wiarę w lepsze jutro,
siłe, zeby wstać po kolejnym upadku - to
Honda ;)

#4 lukasz.crw

lukasz.crw
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:406
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:52, 26.07.2011

Przemnóż sobie przełożenia poszczególnych biegów przez przełożenie główne. I tak do porównania przełożenie całkowite 4 biegu dla N2C4 wynosi ~3,85 natomiast dla N2E5 ~3,50. Wynika stąd, że N2C4 jest skrzynią krótszą (podobnie jest na każdym biegu), więc autko powinno lepiej na niej przyśpieszać, ale z drugiej strony V max na niej będzie mniejszy. A dlaczego krótszą- dostajesz większy moment na kołach kosztem prędkości obrotowej. Więc jak chcesz lepsze przyśpieszenie, to musisz zaintersować się skrzynią, gdzie przełożenia całkowite będą miały wyższą wartość niż te w aktualnej skrzyni.
  • 0

#5 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 23:20, 26.07.2011

Nowa skrzynia będzie ekonomiczniejsza z racji długich przełożeń (dobra na trasy, daną prędkość uzyskasz teraz przy niższych obrotach) ale ogólnie auto straci trochę na dynamice.
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#6 edarko

edarko
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:ryki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:33, 27.07.2011

I właśnie o taką odp mi chodziło jaką udzielił lukasz.crw Dzięki.
Dlatego mi chodzi o krótką skrzynie ponieważ więcej jeżdżę po mieście i terenach gdzie i tak nie mam gdzie się rozpędzić do V max ( zresztą w Polsce i tak nie wiele jest takich miejsc :-( ), a że i tak czeka mnie wymiana skrzyni to pomyślałem żeby może poszukać deczko krótszej, ale z tego co szukałem w necie to wychodzi na to że N2C4 jest chyba najkrótszą skrzynią dostępną do tego silnika :-( bo nawet w VI generacji są tylko dłuższe.
  • 0
To, co przyspiesza stukanie w Tobie.
To, co wywołuje uśmiech na twarzy.
To, co daje siłe marzeń, wiarę w lepsze jutro,
siłe, zeby wstać po kolejnym upadku - to
Honda ;)

#7 Bartoch

Bartoch
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:45, 27.07.2011

Poszukaj sobie skrzyni biegów od Hondy Prelude.
Ta od silnika 2.2VTEC jest krótsza od tej z silnika 2.0, ale ta od 2.0 jest krótsza od tej co miałeś. Na 99% jestem przekonany, że pasują Plug&Play.
  • 0
HONDA... BUILT WITHOUT COMPROMISE

#8 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 18:57, 27.07.2011

Przy zakładaniu do 5.gen skrzyni z Preludy lub Acc 6.gen trzeba przewiercić i nagwintować otwory na łapę ale to jest raczej prosta sprawa.

Słabo szukałeś tej krótszej skrzyni ... ;)

http://honda.cba.pl/accord93-96.html
http://www.hondaacco...pic.php?p=37339
http://accord6gen.cba.pl/technika.html

A kalkulatory szybkości przy na danym przełożeniu poszukaj w sieci.
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq