Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

przeskakująca skrzynia?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 michal_gol

michal_gol
  • Forumowicz
  • 173 postów
  • Skąd:LOP
  • Silnik:1,6
  • Wersja:Fake Type-R
  • KM:110
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:EP2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:33, 19.07.2011

Witam, dziś zajechałem swoim acco na parking, stanąłem pod górkę na 1 biegu bez ręcznego, zgasiłem silnik lecz nie wysiadłem z auta i po chwili auto stoczyło się jakieś 5cm, tak jak bym wcisną sprzęgło (lecz nie wciskałem), później przestawiłem się, że tył był na górce a przód w dole i to samo, auto się stoczyło, czego może być tego wina? sprzęgło wymieniane w lutym, kompletne z łożyskiem...
  • 0

#2 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:58, 19.07.2011

jakby się auto przesunęło powyżej 10cm na lekko pochyłej nawierzchni to można by się zastanawiać nad przyczyną

blokada (wymuszona wpiętym biegiem) jest dopiero na poziomie korbowodu i tłoków, stąd ten luz

poza tym zostawienie auta na biegu nie gwarantuje blokady kół na 100% - mając prawko powinieneś o tym wiedzieć - i o zasadach parkowania na pochyłej jezdni
  • 0
AK

#3 michal_gol

michal_gol
  • Forumowicz
  • 173 postów
  • Skąd:LOP
  • Silnik:1,6
  • Wersja:Fake Type-R
  • KM:110
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:EP2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:06, 19.07.2011

chyba nie wiesz o co mi chodzi, po zgaszeniu silnika na biegu, puszczam sprzęgło auto się stacza tak jak piszesz, lecz po kilkunastu sekundach auto stacza się 2 raz, tak jak bym ja wcisnął pedał sprzęgła na sekundkę...
  • 0

#4 HAWARD

HAWARD
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 23:18, 19.07.2011

Wydaje mi sie ze nie trzyma kompresji (luz na tłokach). Mam to samo w starym audi.
Ostrzejsze wzniesienie, gaszę silnik, zostawiam na biegu i samochód co jakiś czas robi sobie małego kangura i przesuwa sie o parę cm.
  • 0
Karawan by HAWARD www.antenybielsko.pl

#5 michal_gol

michal_gol
  • Forumowicz
  • 173 postów
  • Skąd:LOP
  • Silnik:1,6
  • Wersja:Fake Type-R
  • KM:110
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:EP2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:22, 20.07.2011

ok, jutro (tzn dziś :mrgreen: ) sprawdzę kompresję, btw jaka powinna być? gdzieś czytałem ale nie mogę znaleźć :shock:
  • 0

#6 kamil.ekonom

kamil.ekonom
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:51, 20.07.2011

Kompresja [kg/cm2]
nominalna: 14.5
minimalna: 9.5
maksymalna różnica pomiędzy cylindrami: 2.0
  • 0

#7 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:52, 20.07.2011

michal_gol - jakbyś kiedyś np. przy ustawianiu rozrządu (luzów zaworowych) kręcił jednym podniesionym kołem, to byś szybciej zrozumiał, czemu tak przeskakuje

kompresję możesz sprawdzić - pewnie będzie ok
  • 0
AK

#8 HAWARD

HAWARD
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 10:45, 20.07.2011

koliberek-ak, rozwiń to bo może się czegoś nauczymy. Ja sugerowałem kompresję bo tak mi kiedyś powiedział machanik na temat mojego "starego" audi, ale to nic pewnego (tak "na chłopski rozum") :mrgreen:
  • 0
Karawan by HAWARD www.antenybielsko.pl

#9 michal_gol

michal_gol
  • Forumowicz
  • 173 postów
  • Skąd:LOP
  • Silnik:1,6
  • Wersja:Fake Type-R
  • KM:110
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:EP2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:30, 20.07.2011

kurczaki nikt nie ma manometra z moich znajomych a mechanik na urlopie do 27...

A kompresję sprawdza się na zimnym silniku czy ciepłym?

A może być to jeszcze wina regulacji zaworów?

[ Dodano: 2011-07-20, 22:42 ]
a więc kompresja sprawdzana na ciepłym motorze

1 14,2
2 14,5
3 14,5
4 14,1

kolega mi radzi olać temat i zaciągać ręczny, bądź ewentualnie szukać przyczyny w skrzyni ale najpierw wyregulować zawory
  • 0

#10 Cairo

Cairo
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Kraków
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:14, 05.08.2011

ja pierdykam co w tym dziwnego? Jak stromy pagórek to poprostu kompresja nie utrzyma auta.
  • 0

Moje Hondy

Elite 150 1987r.

Civic B16A 2000r.

CR-V B20Z1 2000r.

Accord K20Z2 2006r.


#11 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:18, 05.08.2011

ja tez tak czytam i czytam i zastanawiam sie o co chodzi:D przeciez zadne auto na bieu nie bedzie stalo bez ruchu. wiadomo ze jak gorka mala to da rade ale na duzej nie ma opcji zeby utrzymalo. przeciez jak zapalasz auto na popych a np jest tak zjechane ze i tak nie odpali to po zapieciu biegu i puszczeniu sprzegla silnik zaczyna krecic, tloki pracuja, nie blokuje momentalnie kol. po to ktos wymyslil reczny
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq