Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Hamulec piszczy podczas jazdy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:27, 13.07.2011

Po wymianie tarcz i klockow z tylu mam nastepujacy problem: kiedy hamulce sa zimne, wszystko jest ok. Po dluzszej jezdzie, kiedy tarcze sie nagrzeja, slychac jest z prawej tylnej strony piszczenie. Nie jest to jednostajny pisk, jego czestotliwosc wzrasta wraz z predkoscia, przy V>50km/h juz przestaje byc slyszalny. Wyglada na to, ze dzwiek jest wydawany przy okreslonym polozeniu tarczy wzgledem klocka.

Dodam, ze ten zacisk przez jakis czas nie dzialal (jeszcze ze starymi tarczami i klockami), dopiero po konserwacji (nie mylic z regeneracja) zaczal dzialac, chociaz prawa tylna tarcza wowczas zdazyla juz dosc mocno zardzewiec.

Pytanie, czy nalezy oddac zacisk do regeneracji, czy przyczyna moze tkwic w czyms innym? Jestem pewien, ze dzwiek pochodzi z hamulca, bo lekkie wcisniecie pedalu hamulca lub zaciagniecie recznego powoduje natychmiastowy zanik popiskiwania. Na nowym zestawie przejechalem juz ca. 2000 km.
  • 0

#2 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:22, 14.07.2011

Coś jest tam nie tak w tym zacisku, jeżeli klocek nie piszczy od początku to znaczy że się przegrzewa... Rozbierz ten zacisk zobacz czy prowadnice ładnie chodzą
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#3 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:16, 14.07.2011

no te śruby pływające czy jak to się tam nazywa to słaby punkt w tylnym zacisku, powinny chodzić jak masełko,
a często chodzą z dużym oporem
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#4 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:18, 14.07.2011

chodzą z dużym oporem

Albo w ogóle :k
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#5 hubi0

hubi0
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:pl
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:42, 16.07.2011

niewiem czy to mozliwe ale może poprostu masz kiepskie klocki?
jeszcze nie tak dawno temu bo 3 miesiące temu miałem ten problem w swoim wcześniejszym świetnym Audi b3. miałem klocki BOSCH i skończyły się po przejechaniu 9tys kilometrów. pomysłałem że może tłoczki zapieczone. wyczyściłem wszystko i nasmarowałem i znów założyłem klocki tej samej firmy. i co się okazuje nie scierały się tak szybko ale za to tak strasznie piszczały że wstydziiłem się jeździć po ulicy. kiedy pojechałem do sklepu motoryzacyjnego poskarżyłem się sprzedawcy i on mi powiedział że ta firma na całym świecie produkuje i nigdy nie wiadomo co się trafi. kupiłem klocki TRW i problem się skończył.
w Twoim przypadku może być podobnie. A więc jakie masz klocki?

pozdrawiam
  • 0

#6 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:22, 17.07.2011

Klocki to EBC Ultimax, znane rowniez jako EBC Standard, czyli przyzwoite. Chyba zregeneruje zacisk, jesli nie pomoze to bede dalej myslal co zrobic, bo siara tak jezdzic :roll:
  • 0

#7 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:51, 17.07.2011

A to nie Ty pierwszy piszesz że EBC potrafią piszczeć. Mikołaj to potwierdzi i ja też.
  • 0

#8 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 03:10, 02.08.2011

Kupilem zestaw naprawczy i pojechalem dac hamulce do regeneracji. Mechanik stwierdzil, ze jedynie gumki prowadnic sa sparciale i je wymienil, reszty nie trzeba bylo, bo uszczelka tloczka byla juz wymieniana, tloczek chodzil luzno, sruby plywajace tez. Nasmarowal, zlozyl z powrotem, nic za robote nie wzial.

Niestety teraz sie okazalo, ze mimo, iz piszczenie ustalo, to wewnetrzna 1/4 powierzchni tarczy jest pokryta rdzawym nalotem, tj. nie lapie w tym miejscu klocek :evil: Znowu trzeba bedzie grzebac w tym zacisku i tak w kolo Macieju...

[ Dodano: 2011-08-12, 19:36 ]
Problem dzis rozwiazany, okazalo sie, ze ktorys z poprzednich mechanikow spartolil robote i zle wkrecil tloczek. Pytanie teraz jak usunac ten rdzawy pasek z tarczy, zaciaganie recznego podczas jazdy nie zdziera go...
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq