Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Problem z drugim biegiempo wymianie skrzyni automatycznej


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:13, 13.07.2011

witam wszystkich, zacznę od tego, że kupiłem wreszcie wymarzoną wersję es z niemiec za dobre pieniądze w stanie bdb, lecz z uszkodzoną skrzynią automatyczną. skrzynię kupiłem drugą- na 100% sprawną- najpierw wypróbowałem(auto dawca-anglik było delikatnie uszkodzone z boku). zamontowaliśmy wszystko jak należy. olej wymieniłem tak jak jest to opisane(+filmik) na forum(ponad 5l się udało) na valvoline max life(ponoć najlepszy).wsteczny i pierwszy bieg jest. problem jest z 2. mianowicie, kiedy przerzuci z 1 na 2 auto zamiast przyśpieszać-zwalnia jakby się przyduszało i znów przerzuca na jedynkę. na tip-troniku jest to samo, a o trójce nawet nie ma mowy. jestem załamany bo tyle roboty, a efektu nie ma... znajomy mówi,że może skrzynia pracuje w trybie awaryjnym, ale się nie zna jak to zmienić. Pomocy :cry:
  • 0

#2 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 22:09, 13.07.2011

Może problem nie jest w skrzyni tylko w jej sterowniku ? Czy poprzednia skrzynia miała takie same objawy jak ta po wymianie ? Rozumiem, że nowa skrzynia w aucie-dawcy działała bez problemów ? Jeżeli tak to szukaj wśród rzeczy współpracujących ze skrzynią których nie wymieniłeś.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:19, 13.07.2011

Na tamtej skrzyni nawet nie dało się ruszyć. Spód auta był cały mokry od oleju. Sprzedawca twierdził, że dojechał nią do kraju, ale bardzo mu grzechotała po drodze i było coraz gorzej aż całkiem nie chciała ruszyć. Czytałem na forum chyba wszystkie posty na temat automatów i zastanawia mnie rzecz elektrozaworów. Może one mają coś z tym wspólnego? Dodam jeszcze jedną ważną rzecz - zapala mi się check od razu, tj. po przekręceniu stacyjki zapala się na parę sekund, gaśnie i znów się zapala. sprawdzę jeszcze jutro wszystkie wtyczki. Może to pomoże... kurde nie mogę przez to zasnąć... pozdrawiam
  • 0

#4 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 23:28, 13.07.2011

Jeżeli masz checka to koniecznie zrób samodiagnostykę (trzeba popatrzeć do ESM jak to się robi dla skrzyni). Sprawdź też wszystkie połączenia elektryczne - czy zostały podpięte i czy tam gdzie trzeba. To może być szwankujący elektrozawór ale w ciemno ciężko coś wyrokować.
Jeszcze raz zapytam bo nie napisałeś - nowa skrzynia w dawcy działała poprawnie ?
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:42, 14.07.2011

Tak skrzynia działała na 100% ok.Pół roku temu znajomy ściągnął auto i jeździło jak należy. Pojemność i oznaczenia również ma te same- MDJA 100..... jutro zrobię samodiagnostykę- najpierw muszę poszukać co i jak. wiem że wtyczka jest pod nogami.Dam jakoś radę napewno. Póki co mało czasu-rodzina ważniejsza. Pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie.
  • 0

#6 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 14:05, 14.07.2011

Teoretycznie nowa skrzynia mogła mieć dolanego jakiegoś "lekarstwa" bo już szwankowała i zmieniłeś olej i jej zaszkodziłeś. Ale taką teorię spiskową bym raczej odrzucił skoro masz ewidentnego checka. Podejrzewam raczej, że coś nie kontaktuje albo zostało źle podłączone lub pomylone (np. elektrozawory). Posprawdzaj dokładnie wszystko jeszcze raz i powinno być OK.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:24, 15.07.2011

Check już się nie pali- okazało się, że przepustnica była cała zasyfiona. akumulator był odłączony na noc i po sprawie. a skrzynia nie jest na pewno w trybie awaryjnym, gdyż udało mi się go włączyć(śrubokrętem przy lewarku). auto wtedy rusza na 3 biegu, ale gdy dochodzi do 60km/h znów przełącza się na 1 i od nowa. popytałem trochę u fachowców,dzwoniłem też do gościa od automatów(w Gałkówku)i przyczyną może też być --uwaga-- zapowietrzona skrzynia... co mogła spowodować niewłaściwa wymiana oleju... zaraz idę spuścić olej, odczekam jakiś czas i znów go wleje,bo mogą być zapowietrzone jakieś kanaliki. wszystkie wtyczki są podłączone jak trzeba, a zamienić się ich po prostu nie da. A może to że auto dawca stało pół roku i coś się zacięło- nie wiem już...
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:12, 15.07.2011

mialem to samo ostatnio :) wylecialem na wakacje samochod zostal u rodzicow i po tyg wrocilem a tu lipa biegi wariowaly,awiec zobacz :
--elektrozawory z przodu sa jeden widac normalnie jak otworzysz maske wie takie cefki wystajace przykrecony jest na 3x 10
odepniesz kosteke i wyjdzie byc moze zatkaly sie filterki taka siateczka tam jest :) bo byc moze dlatego nie wrzuca 1
-- 2 elektro zawor jest bardziej na lewo pod akumulatorem tam jest chyba 6x 10 :) tylko ostroznie bo tam sa male filterki rurki takie
--- no i sprobuj z tym sposzczeniem oleju i nalaniem jeszcze raz
ja sposcilem zapalilem auto pomachalem wajcha i zgasilem zeby wiecej zlecialo
jak narazie nie narzekam wchodza wszyskie biegi :)

a wtyczek to fakt nie da rady pomylic :) nawet slepy by je dobrze podpiol :)
  • 0

#9 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 14:33, 15.07.2011

olej wymieniłem tak jak jest to opisane(+filmik) na forum(ponad 5l się udało) na valvoline max life(ponoć najlepszy).


Zalałeś olej silnikowy 10w40 czy ATF do skrzyni automatycznej?
  • 0

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:41, 15.07.2011

:r :-D v dobre , tez jestem ciekawy odpowiedzi :-) ale chyba chlopaczyna wie ze trzeba lac ATF ??? :roll: ,


aaa zapomnialem istnieje jeszcze 1 mozliwosc , srodkowy filtr moze on sie zazech i nie przepusza oleju stwardnial zbily sie brudy i dupa ,
  • 0

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:06, 15.07.2011

wlałem ten olej---- http://moto.allegro....1673653784.html
także na pewno odpowiedni. a jakie było moje zdziwienie kiedy spuściłem teraz olej- wygląda jak sos grzybowy a nie tak jak go wlewałem. także jak pisał klosz007 być może był dolany jakiś specyfik, a teraz go wypłukało. w przyszłym tygodniu zmienie jeszcze raz olej na serwisowy. przeczyszczę jeszcze te filterki wcześniej co pisał Konrad 1304. a jak to nie pomoże, to zostanie tylko strzał w głowę. pozdrawiam.
  • 0

#12 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 15:26, 15.07.2011

Trochę mnie martwi to - z tego co napisałeś wynika, że dawca stał pół roku nieużywany. Myślałem, że do ostatniej chwili był sprawdzony i jeździł OK. Może faktycznie coś się tam skleiło w środku skrzyni.
Jak spuściłeś świeży olej to na pewno jest trochę wymieszany ze starym i pewnie dlatego zmienił kolor. Nie wiem co masz na myśli mówiąc "sos grzybowy" ;-) Może jak piszą koledzy filtr oleju jest też zapchany.

Mi się w każdym razie podoba koncepcja skrzyni automatycznej w samochodzie ale jak szukałem HA VI u Niemców to każda która mi wpadała w oko i miała automat to było coś z nim nie tak. Wydaje mi się, że te skrzynie nie są specjalnie trwałe/udane i raczej nie wytrzymują bez awarii 150-200kkm (choć może jestem w błędzie). Honda robi swoje skrzynie, nie robi tak jak inni producenci aut i nie bierze ich od uznanych producentów specjalizujących się w skrzyniach (ZF, Getrag itp.). Z tego powodu darowałem sobie automat też w HA VII choć jeśli chodzi o dobrze wyposażone 2.4 (a takich szukałem) to często się zdarzają z automatem.

Nie łam się, w razie czego zmienisz ją jeszcze raz ale może warto jednak się jej przyjrzeć w zakładzie specjalizującym się w naprawach skrzyń niż próbować następną, może to jest coś stosunkowo łatwego do naprawienia. Z opisu wynika że nad poprzednią nie było się sensu skupiać tylko wymienić ale używana rzecz jest zawsze niewiadomą, szczególnie skrzynia automatyczna, szczególnie w Hondzie.
Koledze szwankował automat w C5 i winny był elektrozawór a wymiana kosztowała go raptem 400zł (naprawy automatów zazwyczaj są czterocyfrowe...).
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:47, 19.07.2011

ja jak chcialem naprawic to krzykneli mi okolo 4,500:-) w auto jozefow , ale naszczescie jest nasze Forum i udalo mi sie kupic dobra ;-) skrzynie w bardzo rozsadnej cenie , ale kolego ktory mi sprzedawal powiedzial ze musze wymienic filtr wewnetrzny bo skrzynia juz lezala jakis czas, i tak zrobilem , roboty bylo sporo bo to sam rozbieralem i nawet udalo sie poskladac :mrgreen: , ale jestem ciekawy co bedzie w tym przypadku?? czy czysczenie elektrozaworow cos pomoglo i wymiana oleju
  • 0

#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:26, 25.07.2011

witam ponownie, wymiana oleju nic nie dała. postanowiłem oddać skrzynie. kupując drugą postanowiłem ją przetestować osobiście. tak też zrobiłem. wszystkie biegi przełączała jak należy. jeźdiłem ją pół godz. nawet olej został zalany ten sam(z chłodniczki też). Po zamontowaniu tejże skrzyni objawy są identyczne.także problem leży napewno gdzieś indziej. żadne kontrolki się nie świecą-typu check. jutro prowadzę auto do elektromechanika, może on coś zaradzi. pozdrawiam.
  • 0

#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:12, 28.07.2011

to jak z ta skrzynia?? dowiemy sie cos wiecej ?? bo jestem ciekawy
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq