Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Skaczące obroty w silniku - Accord 89 2.0 EXi na wtrysku.


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 00:16, 08.03.2009

Witam
Jak w temacie.
Mam problem z moim 20 letnim Accordem, od pewnego czasu zaczęły mi skakać obroty w nim mniej więcej o 300 obr na minute i tak co chwila, skaczą i spadają.
Nie ma różnicy czy silnik jest nagrzany, czy zimny, czy jest na biegu, czy na luzie, i tak skaczą.

Co może być tego przyczyną??
Dodam, że jeżeli wyjmie się dwie "rurki" które dają powietrze, albo jedną z nich to obroty schodzą do normalnego stanu, jednak nie próbowałem jazdy takiej...
Mój brat coś tam kombinował, bo był mechanikiem w Toyocie, ale nie możemy dojść do tego co stanowi problem...

Drugą sprawą jest to, iż silnik jest minimalnie niedogrzany, ale nie zauważyłem zależności między niedogrzaniem, a tymi obrotami.

Mam wielką prośbę do kogoś kto się na tym zna, i mieszka w Warszawie, czy mógłby zerknać i zobaczyć co może być tego powodem??
Ja jestem laikiem, a jest to moje pierwsze auto (własne), nie znam się niestety.
Nie wspomnę o wyższym spalaniu przez te obroty, Hondzia pali koło 13-14 litrów przy spokojnej jeździe.

Z góry dzięki za odp.

#2 cieniu_

cieniu_
  • Forumowicz
  • 41 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:58, 08.03.2009

Ja też się borykam z obrotami, teraz jeżdżę na odpiętym krokowym, aby jakoś dało się jeździć. Parę rzeczy już wyeliminowałem ale inne muszę posprawdzać, więc nawiązując do tematu bezpośrednio Ci nie pomogę, ale na PW ślę Ci namiar na inne forum gdzie jest zakładka accord 4 gen. Poszukaj dokładnie i poczytaj wszystko nim napiszesz tam nowego posta, bo o obrotach było tego od groma. Może czytając znajdziesz rozwiązanie, a od siebie powiem tak: jeżeli nie czyściłeś nigdy krokowego ani przepustnicy to zrób to (może pomóc), sprawdź czujnik temperatury płynu chłodzącego i ewentualnie przeczyść, jeśli silnik nie dogrzany to może termostat pora wymienić?

Aha, jeszcze przydatna stronka http://www.altech.co.../wbt/index.html
Znajdziesz tam tutorial jak czyścić krokowy i przepustnicę, oraz wiele innych rzeczy przydatnych.

Nie jestem tylko pewien czy Ty masz jeszcze 3 gen acco czy 4 już?

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 01:24, 08.03.2009

III, przepustnica była dzisiaj czyszczona :(
Ale dzięki, będę kombinował, jeszcze mam nadzieję, że trafię na kogoś kto ogarnia te sprawy w Warszawie i mi pomoże...
Zobaczymy, a ja zacznę sobie czytać lekturkę na necie.

#4 badyl

badyl
  • Forumowicz
  • 53 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:53, 08.03.2009

moze byc krokowy,czujnik temperatury,(termostat też mozna zajrzeć moze sie zaciął )
ewentualnie sonda lambda też czasami od niej skaczą obroty lub gdzies kolektor ssący ciągnie lewe powietrze.Ogólnie usterka trudna do naprawy jak czyszczenie krokowego nie podziałało jezeli on w ogóle działa,mozna to sprawdzić w ten sposób-odłączyć aku na chwile i trzymając krokowy w ręku lub przystawiając do niego ucho zakładać i ściągać kleme do aku i powinno sie wyczuć działanie silniczka krokowego.
Pozdro.

#5 Prywo

Prywo
  • Klubowicz
  • 921 postów
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 12:13, 14.03.2009

Jeszcze tylko pytanie w jaki sposób czyściłeś krokowy ?
i czy czyszcząc przepustnicę dałeś starą uszczelkę pod nią, czy nową ( tylko ASO koszt około 14 zł )
czy w przepustnicy dokładnie wyczyściłeś kanaliki podciśnienia ?
przeczyść czujnik temp pracy silnika (ten odpowiedzialny za podawanie info do ECU)
odpal silnik i posłuchaj czy któryś z przewodów podciśnienia nie jest trafiony. (jak nic nie będzie słychać to przejedź palcami po każdym z przewodów wtedy najlepiej słychać czy syczy.
i najlepiej może zrobić samodiagnostykę, wtedy może być bardziej jasne "o co kaman"

było CB7 2.2i 90r.->.CG2 3.0 V6 00r.->CH1 Type-R 2.2 99r.-> CL9 Type-S 2.4 03r.-> Legend KB1 3.5 V6 07r.

744e0f85839a8ce1.jpg

 

 


#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:23, 08.06.2009

o nie wiedziałem że ktoś ma jeszcze taki stary samochód jak ja:) mam nadzieję że problem się rozwiąże bo III gen to już prawie niespotykana :)




IPB Skin By Virteq