Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Silnik szarpie gdy nie rozgrzany


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:00, 28.06.2011

Witam wszystkich gdyż jestem nowy :)
Ale do rzeczy. Mam mały problem a w zasadzie dwa (no trzy...).
Mam Accorda 2,2 Vtec z 98 roku i tak gdzieś od roku (a mam go od 3 lat) zauważyłem że gdy silnik jest zimny to szarpie nim gdy dodaję lekko gazu, po wejściu wskazóweczki temperatury silnika na środek problem znika. W zasadzie to jest to najbardziej zauważalne gdy wskazówka temperatury znajduje się na pierwszej kresce na dole. Wymieniłem świece i przewody ale to nic nie dało. Obecnie jeżdżę na LPG ale wczesniej przed założeniem miałem to samo. Filtry powymieniane.
Nie wiem czy to też jest ważne, ale zauważyłem że po około 30 minutach jazdy autko troszkę słabiej się zbiera (trasa) przy czym generalnie nie czuć różnicy w mocy ( gaz sekwencja Stag300, jazda po mieście).
A druga sprawa jest taka, że mam dość wyczuwalne drgania całym samochodem powyżej 120 km/h zarówno na LPG jak i benzynie. Zawieszenie bez luzów inne elementy (felgi, opny, przeguby, itp.) również sprawdzone - może ma to coś wspólnego z powyższym??? A wogóle czy Wasza Hondzia tez tak wybiera nierówności jak sportowe GTI, bo u mnie znosi na nierównościach i twardo jak ch...a. Ostatnio byłem na przeglądzie i nic nie wyszło.
Pozdro.
  • 0

#2 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:20, 28.06.2011

nie napisałeś jeszcze, czy regularnie regulujesz zawory?

jeżeli chodzi o drgania przy takiej prędkości, to ten temat ciągle jest wałkowany na forum i zwykle wychodzi na to, że winne są przeguby wewn. lub zewn. albo tarcze, felgi, opony, piasty itp.

jeśli chodzi o wybieranie nierówności, a raczej o niewybieranie, to mogę tylko z własnego doświadczenia napisać, że u mnie jest przesunięcie w prawo, gdy oba przednie koła jednocześnie tracą kontakt z nawierzchnią (takie jest wrażenie), dlatego po nierównej drodze staram się jeździć z mniejszą prędkością... No ale moja hondzia miała kolizję za pierwszego właściciela, więc trudno powiedzieć, czy to nie z tego powodu.

na przeglądzie zwykle nie sprawdzają tego, co ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy, czyli dolnych sworzni, więc trzeba je samemu sprawdzać
  • 0
AK

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:22, 29.06.2011

Zawory regulowałem jakieś 25 tysięcy km temu, jednak wcześniej już zauważyłem ten problem chociaż nie był on tak bardzo odczuwalny. Moja Hania nie miała żadnej bęcki, mechanik trzepał zawieszeniem ze 10 razy bo go wymeczyłem :P i stwierdził, że żadnych luzów nie ma i sie czepiam, może jest jakis sposób na sprawdzenie tych elementów o których mówisz jesli nie na przeglądzie w stacji diagnostycznej.
Co ile ustawiać zaworki przy LPG?
Zastanawiałem sie nad czujnikiem temperatury, jednak wskazówka zawsze ładnie wędruje na swoje miejsce i się nie rusza.
  • 0

#4 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:27, 29.06.2011

Wojti77, na gazie zawory co 15-20kkm regulujemy. do tego zawsze nieco luzniej niz na benzynie wiec jak dasz gorna granice to szybko juz jest poza granica.
  • 0

#5 STomasz

STomasz
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Olsztyn/Mrągowo
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:31, 29.06.2011

Przy LPG zawory powinno się regulować co 15k km.
Posprawdzaj też wszystkie wężyki od podciśnień przy przepustnicy, może tam jest jakaś nieszczelność i dlatego szarpie.
A co do drgań przy 120, być może masz tarcze zwichrowane i one tak biją. przy hamowaniu przy takiej prędkości jak się zachowuje samochód?
  • 0

#6 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:36, 29.06.2011

STomasz, ale to biloby mu kierownica a nie calym samochodem. caly samochod to przegub albo polos.
  • 0

#7 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:03, 29.06.2011

Wojti77 - dolny sworzeń sprawdzamy tak: wkładamy łychę miedzy zwrotnicę i wahacz (przy sworzniu) i próbujemy poruszyć - jeśli jedno względem drugiego nie rusza się, to sworzeń nie ma luzów. Warto sprawdzić zarówno na podniesionym jak i opuszczonym aucie. To, jeśli chodzi o luz, a jeśli się zaciera, to trzeba w porę samemu zauważyć, bo może się ukręcić.

Górny sworzeń - na opuszczonym aucie łapiemy rękami za zwrotnicę i szarpiemy - jeśli nic w górnym sworzniu nie stuka, to jest ok.

Jeśli w ten sposób sprawdzali oba elementy na przeglądzie, to zwracam honor...
  • 0
AK

#8 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:22, 29.06.2011

a jest roznica czy przyspieszasz czy jedziesz stala predkoscia?
  • 0

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:16, 29.06.2011

Sworznie sprawdzone - brak luzów natomiast co do drgań to faktycznie przy hamowaniu odczuwalne jest drganie kierownicy, natomiast przy jeździe to mam drgania budy auta, tak jakby od silnika jednak poduszki są całe, do tego wydech mocno buczy przy odjęciu gazu a wydech środkowy i końcowy ma rok. Ostatnio jechałem do Rabki i na początku jazdy (około 20 km) auto sie letko zbierało po muśnięciu pedała gazu, później zauwazyłem że miał trudności sie wkrecac (130 do 160 km/h trasa na Zakopane). Jakiś zonk. Ten sam przypadek mnie spotkał gdy jechałem do Katowic i spowrotem - spadek mocy. Tak jaby sie rozgrzewał i dostawał jakiegos limita. Może regulacja zaworów cos pomoże, podjade do ASO i zobaczymy bo ta czkawka jest zdeczka denerwująca zarówno na gazie jak i benzynie.
  • 0

#10 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:30, 29.06.2011

Wojti77, zagadaj z kims z forum na pewno Ci to zrobi lepiej niz w aso. ja w aso bylem dwa razy bo za pierwszym bylo zle i poprawiali, znowu nie bylo jak chcialem dopiero sam sobie zrobilem i jest ok. ale przynajmiej mam wpis w ksiazce serwisowej:D
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq