Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Ściąga w lewo, na nierównościach kierownica sama skręca ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 wdblast

wdblast
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Płock
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:27, 21.06.2011

Witam
Mam taki problem jak w temacie, na prostej samochód lekko ściąga w lewo, wymienilem sworznie bo podobno były już zużyte, zrobiona zbieżność, jutro skoczę zamienić koła z przodu miejscami, ale nie wiem czy to coś pomoże.
Dziś zauwazyłem coś jeszcze, jadąc po progach zwalniających i nierównościach kierownica praktycznie sama skręciła mi w lewo, może mi się wydawało bo jakiś przewrażliwiony jestem, ale czy to może mieć coś wspolnego ze sobą ?
Jeżeli tak, jaka może być przyczyna, jakaś konkretna część zawieszenia siedzi ?
  • 0

#2 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 06:58, 22.06.2011

na progach to nie wiem o co kaman, ale na koleinach to normalne ze bedzie Cie poniewierało zwłaszcza jak masz opony 205 lub 215
co do ściągania na prostej no to juz inna bajak - poczytaj na forum jest kilka takich przypadków,
a u siebie sprawdź wszystko związane z zawieszeniem i geometria kół łacznie ze stanem bieżnika na oponach - czy jednakowe ciśnienia no i przede wszystkie czy jednakowe opony na osiach
  • 0

#3 wdblast

wdblast
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Płock
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:15, 22.06.2011

Sprawa raczej rozwiązana, okazało się że opona ma guza i bije, zamieniłem stronami i teraz ściąga w prawo :P także szykuje się zakup nowych oponek, jakie polecacie w rozmiarze 195/60 R15 ? troche oft ale co tam :P
dzięki
  • 0

#4 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:03, 25.06.2011

Tańsze i przy okazji wygodniejsze będą 195/65/R15, osobiście polecam sprawdzone marki jak Bridgestone ale Chińskie i Taiwańskie opony jak Nankang czy Fortuna też są ostatnio chwalone - poczytaj opinie na www.opony.com
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#5 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:37, 25.06.2011

Nankang


Mam własnie Nankangi NS-2 w Ibizie (205/45/16) i powiem że nie są złe jak za te pieniądze. Fakt na mokrym mogło by być lepiej... ale tak jak pisałem tragedi nie ma (nie są z plastyku ;P )
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#6 wdblast

wdblast
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Płock
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:38, 10.07.2011

Żeby nie zakładać nowego tematu, może ktoś się z czymś podobnym spotkał, jak skręcam, czy też na nierównościach sporych czasem słychać taki dziwny dźwiek, jakby uderzył w pustą beczkę, takie bum krótkie, u mojej dziewczyny w Oplu jest taki sam dźwięk i zastanawiam się co tak hałasuje ?
  • 0

#7 STomasz

STomasz
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Olsztyn/Mrągowo
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG4
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:12, 10.07.2011

Jedz na stacje diagnostyczną i za ok 20zł sprawdzą ci na szarpakach co to stuka. Może to być sworzeń na wahaczach lub końcówka drążka.
  • 0

#8 wdblast

wdblast
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Płock
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:04, 16.07.2011

diagnostyka na stacji nic nie wykazała, żadnych luzów a ja zauważyłem w między czasie że jak skręcam na max w lewo (podczas wieżdżania do garażu) to jest taki dźwięk dziwny jakby się sprężyna od amortyzatora hmm przemieszczała ? czy coś takiego, to normalne ?
  • 0

#9 snickers1975

snickers1975
  • Forumowicz
  • 200 postów
  • Skąd:kujawsko-pomorskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:41, 03.03.2012

diagnostyka na stacji nic nie wykazała, żadnych luzów a ja zauważyłem w między czasie że jak skręcam na max w lewo (podczas wieżdżania do garażu) to jest taki dźwięk dziwny jakby się sprężyna od amortyzatora hmm przemieszczała ? czy coś takiego, to normalne ?


i co z tym dźwiękiem?znalazłeś przyczynę? bo u mnie jest to samo i też nie wiem co tak 'gra' ??????
  • 0

#10 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 21:09, 03.03.2012

wdblast - stacja diagnostyczna nie wykaże Ci luzu na sworzniu górnym. Żeby to zdiagnozować trzeba podnieść cały samochód do góry i złapać koło góra i dół i poruszać. Jeżeli jest luz to sworzeń górny.
  • 0

#11 wdblast

wdblast
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Płock
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:19, 03.03.2012

Pewnie masz rację. A jedyne co stacja diagnotyczna wykazała to do wymiany gumy stabilizatora, co może mieć podobno związek z tym dźwiękiem ala sprężyna z tego co gdzieś czytałem.
  • 0

#12 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 21:40, 03.03.2012

Dźwięk przypominający sprężynę przy skręcie i podjazdach może powodować również uszkodzone łożysko koła.
  • 0

#13 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2934 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 17:17, 05.03.2012

stacja diagnostyczna nie wykaże Ci luzu na sworzniu górnym


nieprawda

osobiście widziałem w mojej - diagnosta używał szarpaka a sworzeń górny latał na boki :-P mam cały stary wahacz w garażu więc mogę pokazać jak sworzeń lata. Nic nie stukało, wyszło na diagnostyce.

W drugim wahaczu sworzeń pracował tylko w jednej płaszczyźnie.

Dodatkowo powiem że dźwięk stukania przy mocnym skręcie na postoju miałem i okazało się winna tulejka drugim w górnym wahaczu. Po naprawie stukanie ustało.
  • 0

#14 Bażant

Bażant
  • Klubowicz
  • 460 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CW3
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 14:34, 14.03.2012

Witam, podłącze się pod temat, żeby nie zakładać nowego. Auto: Accord VII 2.2 i-ctdi opony R16 205/55 czyli seria.
Wczoraj wymieniłem opony na letnie i pojawił się problem. Na zimowych nie było to odczuwalne w takim stopniu, a na letnich wyrywa mi kierownicą z rąk ;] Chodzi o to, że jadąc prostą i równą drogą wszystko jest ok, jednak zaliczając studzienkę, albo jakąś nierówność najnormalniej jest szarpnięcie kierownicą i gdy by się jej mocno nie trzymało, to wyrwało by mi ją z rąk ;/
Luzów nigdzie nie ma, bo kilku diagnostów sprawdzało mi auto. Opony nie są nowe, poprzedni właściciel kupił używane, a przy zakupie auto było na zimowych. Opony to Pirelli P6000, ale trochę leciwe, bo mimo niezłego bieżnika widać już pękającą gumę.
Czy problem tkwi w oponach, bo nie wiem czy przymierzać się już do zakupu nowych.
  • 0

#15 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 15:19, 14.03.2012

Opony to Pirelli P6000, ale trochę leciwe, bo mimo niezłego bieżnika widać już pękającą gumę.
Czy problem tkwi w oponach, bo nie wiem czy przymierzać się już do zakupu nowych.


W pierwszej kolejności szukałbym winy w oponach - leciwe opony, pękająca guma ...
a moze osnowa pęknieta, a moze przesuniete warstwy wewnątrz opony - gołym okiem tego nie zobaczysz, ale opona moze byc do wyrzycenia.
Czy wszystkie cztery sa w kiepskim stanie - moze znajdziesz dwie dobre, aby załozyc na przód na próbę.
Czy koła były wyważane, czy maja równe cisnienie ?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq