Skocz do zawartości


RODO w HAKP

ABS świeci ale...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:17, 08.06.2011

Witam.
Problem mam taki, że kontrolka ABS-u świeci, lecz przy diagnostyce żaden kod nie jest wyświetlany - kontrolka check świeci cały czas !!!
Miał ktoś z Was taki przypadek ??? Nie wiem gdzie dalej szukać !!!
  • 0

#2 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 19:19, 08.06.2011

Może przy kole czujnik jest zabrudzony ? Czasem tak się dzieje.
  • 0

#3 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:34, 08.06.2011

Nie wiem czy dobrze Cie zrozumiałem ale chyba mylisz kontrolkę check endine z kontrolka ABSu, jak chcesz zrobić samodiagnostyke ABSu to check nie będzie Ci błędu wywalał bo go pewnie nie ma bo on odpowiedzialny jest za silnik itp. A za diagnostyke ABSu odpowiada kontrolka ABSu.
A co chodzi o diagnostykę ABSu to musisz poszukać 5 pianowej kostki diagnostycznej (prawa strona pod schowkiem) i zewrzeć pin 1 i 3 (LT GRN/RED z ORN/BLK) i wtedy robisz diagnostykę ABSu tak jest w 6gen i 5gen
  • 0

#4 lukasz.crw

lukasz.crw
  • Forumowicz
  • 305 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:406
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:56, 14.06.2011

Ze dwa dni stało mi się tak samo: kontrolka ABS-u świeci cały czas, przy diagnostyce nie musi Ci wymigać kodu, bo ciągłe świecenie też w instrukcji opisane jest jako błąd. Nie jest to żaden czujnik przy kole, tylko:
Dołączona grafika

Najlepsze w tym wszystkim jest to, że zapaliłem samochód i było wszystko spoko, pojechałem na zakupy. Po zakupach odpalam samochód i już ABS nie zgasł. Przerobiłem wszystkie kroki i wskazuje na to, ze modulator poszedł się u mnie delikatnie mówiąc je**ć, albo masa łącząca modulator z karoserią jest coś nie teges- niestety z braku odpowiednich narzędzi nie mogłem jej sprawdzić (mieszkam na akademiku, i nie wpadłem na to, że może mi się przydać klucz o rozmiarze 8 :k )
  • 0

#5 agloco

agloco
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:świętokrzyskie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:54, 15.06.2011

może to śmieszne ale może od złej strony liczysz przewody 1 i 3 ( jak złe zepniesz to będzie Ci świecić cały czas).
Dla pewności czy to żaden z czujników sprawdź ich rezystancję na kostce 40-pinowej.
Przednie mają mieć coś ponad 500 ohmów a tylne 800

ps. gdzie jest wpięta kostka od tylnego lewego czujnika ? szukać jej pod samochodem czy może w bagażniku ?
ten czujnik nie ma w ogóle rezystancji ale chce sprawdzić czy od pierwszej kostki przy czujniku też nie będzie oporu, bo uzywany kosztuje 100zł :lol:
  • 0

#6 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:10, 15.06.2011

ps. gdzie jest wpięta kostka od tylnego lewego czujnika ? szukać jej pod samochodem czy może w bagażniku ?


w bagażniku za boczkiem - pomarańczowa złączka - jak na poniższym zdjęciu:

Dołączona grafika
  • 0
AK

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:09, 20.06.2011

Dziękuję serdecznie za odp.
Sprawdziłem wszystko tak jak poradziliście i nic...

Teraz od tyg. abs gaśnie zaraz po odpaleniu, ale bardzo dziwne jest to że jak zatitam - włączę klakson :-) to abs się zaświeca !!!!!!!!
To juz w ogóle czarna magia !!!!!!

O co może chodzić ????
  • 0

#8 Robson_ck

Robson_ck
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:iLS
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:13, 21.06.2011

Witam

Podłączę się do tematu bo mam bardzo podobny problem - Accord CE8 '97r

kontrolka ABS świeci mi się po zapaleniu zimnego silnika, jednak jak go nagrzeję, zgaszę i zapalę to gaśnie i jest ok

mam kilka pytań:

czy diagnostyka to na pewno połączenie pinu 1 i 3 bo według instrukcji to pin 1 i 4 (po zbliżeniu obrazka z manuala) ?

ja podłączałem zworkę tak jak w manualu czyli 1 i 4 i nie pokazywało mi żadnego błędu, przeszedłem przez tą instrukcję co kolega wyżej wkleił i poszczególne punkty były OK-bez zwarć, więc ostatni punkt to poluzowana złączka modulatora(poluzowana nie jest) - wymiana modulatora, tylko czy modulator na zimnym by nie działał a na ciepłym jest ok?

z góry dziękuje za odp :B
  • 0

#9 agloco

agloco
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:świętokrzyskie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:21, 21.06.2011

Faktycznie tak jest na rysunku. Ale jest to na pewno 1-czarno/pomarańczowy i 3-czarno/brązowy z niebieskiej kostki pod schowkiem.
  • 0

#10 Robson_ck

Robson_ck
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:iLS
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:40, 21.06.2011

Sprawdziłem Piny 1 i 3 i samo-diagnostyka działa :-), natomiast wymigało mi błąd 15, posprawdzam wszystkie punkty oprócz tego do którego jest potrzebny omomierz bo takowego nie posiadam, jak wszystkie inne punkty wykluczę to podjadę do jakiegoś elektryka aby mi to zmierzył.

dziś znowu silnik zimny pali się, nagrzeję się, zgaszę, zapalę i się nie pali - tak jakby coś nie miało styku jak jest zimne, no nic będę walczył - mechanicy-elektrycy to ostateczność :lol:

dzięki za odpowiedź i pozdrawiam
  • 0

#11 agloco

agloco
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:świętokrzyskie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:05, 21.06.2011

Tylny prawy czujnik koła - sprawdź na kostce w bagażniku czy ma rezystancję, Koliberek wrzucił wyżej zdjęcie gdzie to jest.
Taki zwykły miernik wielofunkcyjny kosztuje ze dwie dychy, a elektryk myślę że za tyle nie podniesie Ci nawet maski. Mało tego podejrzewam, że nie będzie wiedział za co się zabrać :-D
Masz już konkretny błąd to sprawdz go jeszcze dokładnie według algorytmu z manuala i wymień czujnik.

mi też przez miesiąc zapalał się błąd średnio raz na dwa odpalenia, aż został ze mną na stałe.
  • 0

#12 Robson_ck

Robson_ck
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:iLS
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:24, 22.06.2011

a skąd kolego wiesz że to prawy czujnik koła? - w manualu pisze że trzeba po kolei sprawdzać każdy...chyba że coś przeoczyłem
  • 0

#13 agloco

agloco
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:świętokrzyskie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:49, 22.06.2011

Dołączona grafika

11, 13, 15, 17 - masz oznaczone konkretne czujniki na kołach a w kolumnie "Lokalizacja usterki" przy 15 masz RR - prawy tył
  • 0

#14 Robson_ck

Robson_ck
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:iLS
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:36, 22.06.2011

ale ciapa ze mnie :-P , nie spojrzałem na ten podział na poszczególne koła, dziś kupiłem miernik za całe 19zł :-D , i pomierzyłem sobie - w 3 kołach było ok a w tym jednym nic nie pokazał więc pewnie czujnik powiedział papa.....bo zabrudzenie czujnika/pierścienia raczej nie wchodzi w grę?
  • 0

#15 agloco

agloco
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:świętokrzyskie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:47, 23.06.2011

no to mamy tą samą sytuacje. tylko u mnie lewy. niesądze żeby zabrudzenia miały jakiś wpływ, bo według mnie te dwa przewody są zwarte wewnątrz obudowy czujnika.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq