Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Mniejsza moc po wymianie rozrządu i reg zaworów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
41 odpowiedzi w tym temacie

#31 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 14:30, 02.06.2011

cooli ja widze ze masz wiedze, ale chyba delikatnie mówiąc przesadzasz, bo ja dalej nie czaje jak ty chcesz ocenic, na jakiej podstawie po kompresji że wałek jest akurat wytrarty na 2 krzywce i tam ustawisz luz nie powiedzmy 0.25 a 0.2 ? i bedziesz mial pewnośc ze jest idealnie i nie wypala gniazd zaworowych, popłynałes ostro
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#32 c00li

c00li
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:był Aerodeck
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:był CE2, są ED6, ED7, ED9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:54, 02.06.2011

Taki link dla przemkowal: http://suzuki.auto.c...pic.php?t=51373 Akurat tutaj jest dla Suzuki Vitary 1.6 8v, ale to nie ma znaczenia - widać, że dla ciepłego silnika jest większy luz.

Seth, nie twierdzę, że będę miał idealnie i że nie wypalę gniazd zaworowych. Jeżeli dół silnika jest ok, to na podstawie kompresji można ocenić co się dzieje na górze. Żeby silnik równo pracował i równomiernie się zużywał, to każdy cylinder powinien być tak samo napełniany - ilość paliwa jest stała i podają ją wtryskiwacze, a ilość powietrza to m.in. profile krzywek wałka/ów rozrządu, ale też jakość kanałów w głowicy czy kolektorze ssącym. Odpowiednio regulując luz zaworowy można wyrównać stopień napełnienia cylindrów mieszanką paliwowo-powietrzną.

W silnikach do sportów samochodowych (a z takimi mam jakieś tam doświadczenie) ustawia się zawory możliwie ciasno, ale żeby się nadal dobrze domykały. W ten sposób jak tylko zaczyna się wznios krzywki, to zawory się otwierają i zapewniają lepszą wymianę ładunku w cylindrze = lepsze napełnienie = większa kompresja = większe ciśnienie spalania = większy moment obrotowy. Oczywiście jak przesadzimy i będzie ekstremalnie ciasno, to ciśnienie może uciekać przez zbyt wcześnie otwierający się lub niedomknięty zawór.
  • 0

#33 Technics

Technics
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:47, 02.06.2011

Byłem z tym kolegą u innych mechaników z ASO Toyoty i zmierzyli mu ciśnienie na cylindrach i wyszło 9 9 9 8 Luzy zaworowe są ok, tzn nie siedzą na tyle ciasno aby kompresja uciekła, swobodnie na zimnym silniku można było je palcem wcisnąć i wyczuć, że mają luz. Powiedzieli, że jeszcze za słaby dół może odpowiadać czujnik, który znajduje się nad przepustnicą, taka mała kostka na samej górze, co wy o tym myślicie? W ogóle jaka powinna być kompresja w tym silniku?
  • 0

Honda... szybsza niż wygląda.......


#34 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 20:19, 02.06.2011

O ile się nie mylę to 9-14. Kompresja jest równa więc wygląda że mogą być zapłony w nieodpowiednim momencie. Kurcze gnębi mnie ten jeden ząbek w przód albo w tył :roll:
  • 0

#35 Technics

Technics
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 23:17, 02.06.2011

Aha to faktycznie kompresja w normie a aparat zapłonowy też odkręcali i wyglądał jak nowy. Także albo ten czujnik albo komp złapał blędy...
  • 0

Honda... szybsza niż wygląda.......


#36 Szczypior88

Szczypior88
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Bełchatów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:58, 03.06.2011

Aha to faktycznie kompresja w normie a aparat zapłonowy też odkręcali i wyglądał jak nowy. Także albo ten czujnik albo komp złapał blędy...

Nie chodzi o to czy aparat wygląda jak nowy tylko czy rade ustawic zapłon. Tak jak mówi uzytkownik Accord034- mi tu pachnie przestawionym rozrządem o ząbek. Wtedy kończy sie zakres ustawienia aparatu zapłonowego przy rozrządzie trefnym o chociażby 1 ząbek. W moim byłym Civicu eg4 kilka lat temu jak sie uczyłem mechanikowac i przestawiłem rozrzad o jeden ząbek auto szło ale nie miało ikry, łapało muła w górnej fazie obrotów plus wyczułem bardziej metaliczny odgłos wkręcania.Na dole szło dobrze. Może u Ciebie jest przestawiony w druga strone i łapie muła na dole. Luzy zaworowe ustawiasz na zimnym silniku po to żeby przy pełnym nagrzaniu głowica była szczelna bo jak wcześniej koledzy tutaj napisali luzy się niweluja pod wpływem temperatury a wynika to z fizyki i rozszerzalnoci materiału. Ustawienie zaworów to naprawde nie jest filozofia - max 1 godzina roboty z piwem po drodze. Jesli masz lampe stroboskopową to mozesz sprawdzic rozrzad bez rozbierania wszystkiego.
Mój Civic np. stracił predkosc maksymalną, wcześniej odcinał, na każdym biegu - niżej była odcinka.
Obecnie kiedy zmieniam sobie lub komus rozrząd zawsze robie regulacje zaworów ( wartościami jakie podaje manual ) i ustawiam zapłon na lampe.
  • 0

#37 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:37, 05.06.2011

Aha to faktycznie kompresja w normie a aparat zapłonowy też odkręcali i wyglądał jak nowy. Także albo ten czujnik albo komp złapał blędy...

Nie chodzi o to czy aparat wygląda jak nowy tylko czy rade ustawic zapłon. Tak jak mówi uzytkownik Accord034- mi tu pachnie przestawionym rozrządem o ząbek. Wtedy kończy sie zakres ustawienia aparatu zapłonowego przy rozrządzie trefnym o chociażby 1 ząbek. W moim byłym Civicu eg4 kilka lat temu jak sie uczyłem mechanikowac i przestawiłem rozrzad o jeden ząbek auto szło ale nie miało ikry, łapało muła w górnej fazie obrotów plus wyczułem bardziej metaliczny odgłos wkręcania.Na dole szło dobrze. Może u Ciebie jest przestawiony w druga strone i łapie muła na dole. Luzy zaworowe ustawiasz na zimnym silniku po to żeby przy pełnym nagrzaniu głowica była szczelna bo jak wcześniej koledzy tutaj napisali luzy się niweluja pod wpływem temperatury a wynika to z fizyki i rozszerzalnoci materiału. Ustawienie zaworów to naprawde nie jest filozofia - max 1 godzina roboty z piwem po drodze. Jesli masz lampe stroboskopową to mozesz sprawdzic rozrzad bez rozbierania wszystkiego.
Mój Civic np. stracił predkosc maksymalną, wcześniej odcinał, na każdym biegu - niżej była odcinka.
Obecnie kiedy zmieniam sobie lub komus rozrząd zawsze robie regulacje zaworów ( wartościami jakie podaje manual ) i ustawiam zapłon na lampe.



A jakie objawy masz że traci moc.Czy w w górnej fazie wogóle nie idzie czy jest to takie szarpanie-idzie,rozpędza się i nagle traci moc.
Bo ja u siebie z tym walczę.
Myślałem wcześniej że to paliwo hu.... ale jednak nie.Też wymieniałem rozrząd i nie podoba mi się on od początku i do tego przy dodawaniu gazu coś delikatnie brzęczy.Mechanik powiedział że już tak musi być.
  • 0

#38 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 20:15, 05.06.2011

Też wymieniałem rozrząd i nie podoba mi się on od początku i do tego przy dodawaniu gazu coś delikatnie brzęczy.Mechanik powiedział że już tak musi być.


Jak mnie to wkurwia. Było ok , po wymianie czegoś już nie jest a taki debil powie że tak musi być :k
  • 0

#39 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 20:25, 05.06.2011

eeee standardowy tekst polskiego mechanika - tak ma być, to się dotrze :mrgreen:
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#40 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 20:44, 05.06.2011

Będzie Pan zadowolony... :mrgreen:
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#41 Technics

Technics
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 00:14, 06.06.2011

A jakie objawy masz że traci moc.Czy w w górnej fazie wogóle nie idzie czy jest to takie szarpanie-idzie,rozpędza się i nagle traci moc.
Bo ja u siebie z tym walczę.


Ma taki objaw, że np zmienia bieg z 2 na 3 przy 5 tys obr i wciska gaz w podłoge i bardzo powoli się rozpędza mając już ok 3-3,5 tyś obr, potem doturla się do vteca i już ciągnie jak należy do odcięcia. Albo normalnie jedzie na drugim lub trzecim biegu np mająć 2 tyś obr i trzyma cały czas gaz i ładnie ciągnie a potem przy ok 3-3,5 tyś obr łapie muła i wolno się rozpędza do ok 4 tyś obr, potem vtec i idzie prawidłowo.

[ Dodano: 2011-06-06, 13:25 ]
Ale jeszcze mi kumpel mówił, że honda zaczęła mu znacząco mniej palić i to przy bardziej dynamicznej jeździe, różnica 2l paliwa mniej... może też stąd ten spadek mocy... jak myślicie warto coś jeszcze przy tym grzebać w ogóle? Wcześniej w miejscu 12l minimum, w trasie 10l teraz w mieście 10-10,5l a w trase on jeszcze nie jechał.
  • 0

Honda... szybsza niż wygląda.......


#42 c00li

c00li
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:był Aerodeck
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:był CE2, są ED6, ED7, ED9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:01, 06.06.2011

Sprawdziłbym ustawienie rozrządu - jeżeli jest przestawiony i silnik mniej powietrza zasysa - wytwarza mniejsze podciśnienie, to też MAP Sensor poda inny odczyt i komputer poda mniej paliwa.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq