Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

katalizator a LPG


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 porywatch

porywatch
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • SkÄ…d:Åšwiecie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Stream
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Stream
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:44, 25.05.2011

Witam.
W połowie tego miesiąca założyłem w moim Aerodecku instalację LPG (polecaną na forum, w polecanym zakładzie) i jak na razie wszystko jest OK (nie czuję różnicy między jazdą na PB a LPG). Niestety problem mam z czym innym : brzęczy mi coś w układzie wydechowym, na samym początku czyli na 90 procent będzie to katalizator i tak się zastanawiam czy gdy go wyjmę i zamienię na jakiś tam tłumnik lub inną strumienicę, w każdym razie nie na oryginalny kat to czy będzie to miało jakiś wpływ na pracę silnika na LPG ? Może macie podobne doświadczenia. Proszę o pomoc i pozdrawiam.

P.S.: silnik: F20B3, instalacja: stag 300 plus, wtryski Hana 2000 zielone
  • 0

#2 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 07:23, 25.05.2011

Jeżdżę na LPG bez kata już 5 lat. Możesz śmiał go wywalić i wstawić zamiennik, tłumik przelotowy, rurę lub strumienicę (niepotrzebne skreślić - wg. upodobań).
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#3 porywatch

porywatch
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • SkÄ…d:Åšwiecie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Stream
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Stream
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:34, 25.05.2011

OK, tylko czy nie będzie trzeba jakoś inaczej ustawić sterownika od LPG ? Teoretycznie to sondę lambda mam tylko przed katem więc nie będzie dawała innych informacji o spalinach do ECU, ale z drugiej strony przepływ spalin się zwiększy bo bez katalizatora to się powinno trochę odetkać, poprawcie mnie proszę jeśli się mylę.
  • 0

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:18, 25.05.2011

OK, tylko czy nie będzie trzeba jakoś inaczej ustawić sterownika od LPG ? Teoretycznie to sondę lambda mam tylko przed katem więc nie będzie dawała innych informacji o spalinach do ECU, ale z drugiej strony przepływ spalin się zwiększy bo bez katalizatora to się powinno trochę odetkać, poprawcie mnie proszę jeśli się mylę.


Zakladajac, ze zamiana katalizatora wogole wplynie na warunki spalania i koniecznosc adaptacji dawki paliwa to sprawe powinna zalatwic samoczynna adaptacja ECU. Innymi slowy - "samo" sie zrobi tak, żeby bylo dobrze.
Ps. Jesli brzeczy z okolic katalizatora, to moze najpierw sprawdz czy to nie oslony katalizatora a nie sam katalizator.
  • 0

#5 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8892 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 09:50, 25.05.2011

dokładnie - brzęczeć może osłona - u mnie sobie odleciała cześć dolna i dzwoniła górna.
  • 0

#6 porywatch

porywatch
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • SkÄ…d:Åšwiecie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Stream
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Stream
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:02, 25.05.2011

To rozumiem, że ewentualnie ECU sam się zaadaptuje i na benzynie będzie grało, ale czy przypadkiem komputer od LPG nie jest ustawiony na sztywno i czy tu nie będzie problemu ?

To niestety raczej katalizator. Byłem z autem na kanale i słychać to wyraźnie z tych okolic, osłony wydają się być OK, dociskałem je / próbowałem nimi poruszać podczas pracy silnika, ale nic to nie dawało więc to raczej ze środka kata, ale i tak to dam jeszcze obejrzeć komuś bardziej obeznanemu z tematem nim dojdzie do "amputacji" :-)
  • 0

#7 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • SkÄ…d:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 10:28, 25.05.2011

mapy w stagu są elastyczne i one cały czas pracują... możesz sobie zakupić kabel i poobserwować. raz będziesz miał idealne pokrycie a za 10 km po pałowaniu może ci się np góra podnieść troszkę., nic sie nie rozjedzie nic sie nie powali smiało jak pisze Pegal wywalić i zapomnieć.
  • 0

#8 porywatch

porywatch
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • SkÄ…d:Åšwiecie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Stream
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Stream
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:29, 25.05.2011

... i na taką odpowiedź czekałem :-) DZIĘKI
  • 0

#9 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • SkÄ…d:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 10:35, 25.05.2011

jeszcze dodam ci takie coś że np jak zaczniesz tankować w różnych miejscach to mapa też będzie się różnie układała. jest wiele zależności co i jak. jak masz kompa z XP i chcesz kablel pod USB do staga to mam za 30 zł z wysłaniem. kabel ma 4 metry długości. działa sam działam na takim.
  • 0

#10 porywatch

porywatch
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • SkÄ…d:Åšwiecie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Stream
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Stream
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:05, 25.05.2011

Dzięki, nie wiedziałem, że w sekwencjach mapy same się ustawiają (to pewnie przez moje złe doświadczenia z instalacją mieszalnikową :-) ) , nad kablem pomyślę w przyszłości, na razie instalacja jest na gwarancji więc niech się gazownik tym zajmuje, ale będę pamiętał, żeby jakby co to do Ciebie się zgłosić.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq