Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Samodiagnostyka ECU Accord CC7 2.0 Benzyna


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:40, 12.05.2011

Witam, ostatnio chciałem zrobić samodiagnostykę, wiadomo używając zworki, mam pytanie czy jeśli nie ma żadnych błędów to po zwarciu styków w kostce i włączeniu zapłonu check engine powinien wybłyskać jakiś kod czy nie powinien się zaświecić?, pytam tak dlatego ponieważ po zwarciu styków i włączeniu zapłonu u mnie nie wybłyskało żadnego błędu, check w ogóle się nie zaświecił, dodam, że wszystko kontrolki działają jak należy.
  • 0

#2 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:27, 12.05.2011

jeśli nie ma błędów to CE - przy zwarciu styków w złączu serwisowym i włączeniu zapłonu - powinien się świecić

a jak z samodiagnostyką żarówki kontrolki CE - zapala się na 2s po włączeniu zapłonu?
  • 0
AK

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:48, 12.05.2011

Tak, po włączeniu zapłonu zapala się na moment i gaśnie, czyli tak jak trzeba, potem zapalam silnik i wszystko ok, żadnego check'a, chciałem zrobić samodiagnostykę bo lekko mi silnik drży i upewnić się czy wszystko jest ok, nie wiem może źle zwarłem te styki i nie łączyły itp., jutro sprawdzę to jeszcze raz.
  • 0

#4 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:00, 13.05.2011

Proponuję zacząć od przeczyszczenia przepustnicy i wyregulowania wolnych obrotów ... ;)

Jeżeli nie świeciła się kontrolka "check" to samodiagnostyka nie wykaże żadnych błędów.
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:03, 13.05.2011

Kolego Pejot właśnie całkiem niedawno czyściłem przepustnicę, krokowca, dodam że mam zaślepiony EGR, brak katalizatora (przelot) , zawory też regulowałem i sprawdzałem i są ok, wymieniałem kopułkę i palec rozdzielacza, przewody mają ok rok i są ok, świece też są ok, zresztą po świecach widać, że pali dobrze, silnik zapala od "sztycha" i pracuje równo, tylko właśnie są takie lekkie drgania, takie mrowienie i nie mogę dojść czym jest to spowodowane a może to wypadają zapłony czy jakoś tak?
  • 0

#6 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 13:00, 13.05.2011

Próbowałeś kręcić śrubą od obrotów na przepustnicy ?
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:41, 13.05.2011

Próbowałeś kręcić śrubą od obrotów na przepustnicy ?

Jeśli masz na myśli regulację obrotów biegu jałowego to tak, kręciłem, wcześniej oczywiście odmoczyłem i czyściłem IAC (krokowca) i TB (przepustnicę) benzyną ekstrakcyjną oraz wymieniłem uszczelkę, uruchomiłem silnik i doprowadziłem do temperatury roboczej, po osiągnięciu temperatury roboczej zgasiłem silnik i odpiąłem złączkę elektryczną zaworu IAC, ponownie uruchomiłem silnik z lekko wciśniętym gazem i ustabilizowałem na 1000 obr/min i powoli puszczałem gaz, wiadomo check się świeci bo wypiąłem złączkę IAC, śrubą regulacyjną ustabilizowałem obroty na ok 620 obr/min, zgasiłem silnik, podłączyłem złączkę IAC, zrobiłem reset ECU wyciągając odpowiedni bezpiecznik nr 35 7,5A na ok 10s i tym samym kasując błąd spowodowany wypięciem złączki IAC, następnie uruchomiłem silnik i po minucie sprawdziłem obroty ok 770 obr/min, włączyłem kolejno światła, dmuchawę, radio i sprawdzałem czy się stabilizują i wszystko jest ok, silnik pracuje równo i po włączeniu mediów stabilizuje obroty, wszystko to robiłem całkiem niedawno.

[ Dodano: 2011-05-14, 21:13 ]
A więc zwarłem te styki ECU jak należy i przeszedłem do samodiagnostyki, CE świeci się cały czas i nie wybłyskuje żadnego błędu, wynika z tego że nie ma żadnego błędu a przynajmniej komputer niczego nie wykrył i wszystko jest w porządku, trochę to zastanawiające co powoduje takie mikro drgania sinika, nie jest to jakieś irytujące a zarazem tak, niby pracuje równo i pali cacy, ale coś jest, nie wiem może jestem przeczulony bo jakby nie patrzeć samochód chodzi jak burza, zapłon, świece wszystko jest ok jak w "książce", myślałem też o zaworach, regulowałem je kilka razy, starając się zrobić to jak najlepiej i za każdym razem sprawdzałem, ale nie udało mi się tego wyeliminować, jak już wspomniałem przepustnica, krokowiec czyszczone, wyregulowane obroty, zaślepiony EGR i nie mam katalizatora, przy czym samochód jeździ jak strzała, wkręca się na obroty aż miło, macie jakieś pomysły?
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:08, 26.05.2011

kolego możesz mi powiedzieć jak się robi to samodiagnostykę???gdzie jest ten ECU i jakie piny się zwiera.....bo jestem trochę ciemny w te klocki ;)
  • 0

#9 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:00, 26.05.2011

samochód jeździ jak strzała, wkręca się na obroty aż miło, macie jakieś pomysły?


silnik mający 17 lat i zapewne kilka setek tyś. km przebiegu ma prawo trząść się na wolnych obrotach i nie będzie tak chodził jak nowy prosto z fabryki

raczej masz wszystko w porządku z silnikiem
możesz jeszcze wymienić poduszki silnika na nowe, ale bez gwarancji, że nie będzie przenosić drgań na budę
  • 0
AK

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:02, 27.05.2011

premal22, co do samodiagnostyki ECu, czyli sczytaniu kodów błędów z komputera (ECU) to możesz o tym poczytać w manualu serwisowym SAM NAPRAWIAM HONDA ACCORD V 93-96, wszystko jest ładnie opisane, ewentualnie tutaj masz skrócony opis u spis kodów http://www.honda.cba...ostyka_ecu.html ta metoda dotyczy Hondy Accord V CC7 oraz Rover 620, ogólnie bardzo prosta robota, tylko czytaj ze zrozumieniem.

koliberek-ak, co do tych drgań, to zrobiłem jeszcze raz regulację zaworów, bardzo się przyłożyłem i jest teraz dużo lepiej, jak się okazało, zawory były zbyt ciasno a teraz silnik chodzi równo, zresztą chodził równo, ale już te drgania są dużo mniejsze, silnik nabrał wigoru i zbiera się jak rakieta ;) co do twojej wypowiedzi , że mój 17-sto letni silnik ma kilka setek tyś. to jesteś kolego w dużym błędzie, samochód z zagranicy a ja jestem dopiero 2 właścicielem, pierwszym był starszy pan, Włoch, który regularnie serwisował i wymieniał wszystko na czas, wszystko jest udokumentowane, mam wszelkie książki, instrukcje, rachunki czy dowód zakupu samochodu w salonie w Brescii itp. wszystko jak z salonu i niestety muszę cię zawieść, samochód ma 143 tyś przebiegu :-D :-P , no ale miło tak poczytać, że z góry zakładasz, że kilkunastoletni samochód ma nastukane kilka setek i że pewnie się sypie :-D a się nie sypie :-P bo zdrowy jak cholera, zakonserwowany i zadbany i jak do tej pory nie mam na nim korozji a sam od czasu do czasu robię konserwację podwozia i profili, progów, drzwi i wszystkich innych wnęk FLUIDOLEM oraz zmieniam wszystko na czas i regularnie i jeszcze muszę cię rozczarować, w tamtym roku jak zmieniałem rozrząd to prawdopodobnie byłem pierwszym właścicielem, który dokonał wymiany rozrządu bo w silniku przy przebiegu 133 tyś siedział jeszcze oryginalny HONDA OEM :mrgreen: to tylko dowód na to jakie trwałe są te jednostki. I być może jestem trochę przewrażliwiony bo lubię swój samochód i dbam o niego, ale raczej wszystko jest u mnie ok, przyjże się jeszcze poduszkom bo może któraś z nich już mogła wysiąść, jednak nie jest to już tak zauważalne jak przedtem.

Pozdrawiam
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq